PDA

View Full Version : Zoek een Solid State versterker (rack)



obiwanjacobi
18 oktober 2015, 10:46
Tja er staan al honderden draadjes over de ideale versterker etc. maar toch...

Mijn Mesa 2:90 is weer stuk. In de afgelopen 2 jaar heb ik er alleen maar gedoe mee (meerdere 100en euros per keer) - ik ben er wel een beetje klaar mee.

Ik zoek dus een vervanging voor mijn eindtrap, een versterker die probleemloos een hele tijd meekan. Het liefst in 19" rack formaat en stereo/2 kanalen. Verder hoeft er alleen maar volume op te zitten - meer is meegenomen maar niet voorwaardelijk. Vermogen hoeft niet zo hoog te zijn maar wel genoeg om in band omgeving/oefenruimte te spelen (zonder dat de amp op zijn tenen loopt) - is denk ik niet zo'n probleem.

Ik heb een Mesa TriAxis wat mijn hoofd voor versterker is en waar mijn scheur uit komt. Daarnaast heb ik nog een G-Force voor de nodige effects en een Vintage Revolution PedalPro. Mijn cab is een Marshall 2x12" (JCM 900) 1936 (8 ohm). Ik heb ook 2x een Palmer Speaker Simulator (PDI-03) - ook 8 ohm. Dus 8 ohm speaker outputs lijkt wel handig ;-).

Ik heb ook nog een Roland VG-99 (modelling) maar die gebruik ik alleen in de studio dus ik hoef niet (persee) een groot frequentiebereik voor de amp.

Het mag best oud en 2e hands zijn -als het maar goed is. Ik wil er ook niet te veel aan uitgeven, een paar honderd euro zou mooi zijn.

Ik zie een aantal Class-D versterkers voor weinig maar die zijn meestal voor modelling bedoeld, ben bang dat het voor een analoge gitaar setup een beetje kil gaat klinken..?

Afijn, graag hoor ik jullie ideeen, suggesties en ervaringen.

telerocker
18 oktober 2015, 11:40
Zoiets?

http://www.thomann.de/nl/isp_technologies_stealth_pro_power_amp.htm

arcane
18 oktober 2015, 13:03
Rocktron velocity 100

D3nnis
18 oktober 2015, 13:26
Mijn Mesa 2:90 is weer stuk. In de afgelopen 2 jaar heb ik er alleen maar gedoe mee (meerdere 100en euros per keer) - ik ben er wel een beetje klaar mee.


Jeetje, wist niet eens dat er voor zo veel geld kapot kon aan zo'n ding.


Wil je per se solidstate: Tubeworks MOSvalve (962).

Wil je toch buizen: bij Tools4tones in Nijmegen staat al een tijdje een Fliek Traveller....moet je wel van sjouwen houden..

arjanb01
18 oktober 2015, 13:36
Heeft die valvestate versie geen 19 inch spul?
Of anders een rocktron voodu valve, ook een mooie unit!

D3nnis
18 oktober 2015, 13:38
Of anders een rocktron voodu valve, ook een mooie unit!

Als een voodu valve een poweramp had gehad misschien wel ja, maar nu kan TS er niet zo veel mee. Wel beter voor de buren :D

FNaRK
18 oktober 2015, 13:48
heb nog 2 solid-state 19" eindversterkers in de aanbieding ;-)

Remork1970
18 oktober 2015, 14:54
Húghes & Kettner CF100 of CF200, als je die kunt vinden zijn misschien wel iets.

the sure thing
18 oktober 2015, 17:24
Heeft die valvestate versie geen 19 inch spul?
Of anders een rocktron voodu valve, ook een mooie unit!

+1 op beide suggesties


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heynis
18 oktober 2015, 18:31
Je hebt van Marshall de 8008 valvestate versterker. Ik was er zelf niet razend enthousiast over, ik vond hem een beetje slapjes.

Als het niet hoeft te kleuren, zou een gewone PA versterker ook voldoen als je TriAxis een line level output heeft. Zo'n ouwe Peavey krijg je niet stuk en die kosten tweedehands ook niet heel veel meer.

Brad
18 oktober 2015, 18:50
Op de site bij Thomann heb je een Harley Benton transistor eindversterker . Je weet maar nooit of het wat is . Dat ding kost slechts tweehonderd euro en levert tweemaal honderd watt bij acht ohm

arjanb01
18 oktober 2015, 19:06
Voor die tweehonderd euro zou ik het gewoon proberen, wie weet is het wat en hardstikke betrouwbaar spul.

paulusdeBKB
18 oktober 2015, 19:51
Ik heb goede ervaringen met de Rocktron Velocity eindtrappen. Velocity 100 en Velocity 120 come to mind... Klasse D-versterkers moet je trouwens ook niet uitvlakken - ze worden tegenwoordig ook voor professionele PA-toepassingen gebruikt. Als het echt niet zou klinken, zouden ze dat niet doen. Nou is de ene eindtrap de andere niet (ook niet in klasse D), dus altijd effe uitproberen.

obiwanjacobi
18 oktober 2015, 20:06
Wow! Wat een reacties!

Tja die moet ik natuurlijk allemaal op zijn minst even g00glen (en MP checken)...

Ik blijf een beetje weg van full-range (class D) versterkers omdat ik hoop dat een echte gitaarversterken dan weer net wat meer toon/mojo heeft dan zo'n glad gestreken amp (wat idd vor PA goed is)... Kan natuurlijk zijn dat dit helemaal niet nodig is.

Philippe
19 oktober 2015, 09:35
Die Rocktron Velocity 100 is inderdaad te gek. Ook ik beveel hem van harte aan.

cluseau
19 oktober 2015, 15:56
....Mijn Mesa 2:90 is weer stuk. In de afgelopen 2 jaar heb ik er alleen maar gedoe mee (meerdere 100en euros per keer) - ik ben er wel een beetje klaar mee......

Tja Marc, daar voel ik me dan een beetje scheef aangekeken en wil daar dan wel het fijne over horen. Om mijn gevoel ff duidelijk te maken, je bent bij mij geweest met deze amp en wel in september 2012. Ruim drie jaar geleden dus. Je hebt toen idd een goeie 200 euro afgetikt maar vergeet niet dat er 8 (ACHT) 6L6jes in zijn gegaan. Als je het goed bekijkt was die reparatie tegeef voor dat bedrag.

Pas twee jaar later kom je terug met een klacht over kraken. Helemaal terecht maar heeft niets met de 6L6en te maken want je had lek in de print. In principe niets aan te doen behalve een heel board vervangen maar heb een oplossing voor je gemaakt welke afdoende werkte. Kosten 137 euri's waarbij ik je een heel eind tegemoed ben gekomen vanwege de twee jaar eerder uitgevoerde revisie in mijn achterhoofd hoewel die er niets mee te maken had.

Nu weer een jaar verder lees ik dit topic en vind het heel vervelend voor je. Waarom ben je er niet even mee langsgekomen, ik ben de rotste niet. Ik denk eerder dat je het ding gewoon zat bent en iets anders wil proberen. Zeg dat dan gewoon en ga niet in de slachtoffer rol zitten. Er zijn zat mensen met buizenamps die regelmatig aan de beurt zijn. Vergeet niet dat SS amps ook kapot gaan hoor, heb hier zo'n Rocktron staan die helemaal is uitgebrand. Echt total lost. Dat heb je dan weer bij SolidState, als ze gaan gaan ze ook goed. Anyway, mocht je je bedenken, je bent nog steeds welkom als ik je kan helpen.

HaroldA
19 oktober 2015, 16:34
Crate SPA-200?

harrie-beton
19 oktober 2015, 17:17
Met cluseau zijn verhaal ziet het er heel anders uit.

Ik snap de frustratie wel, persoonlijk heb ik (ook omdat ik mij dat kan veroorloven) een zero-tolerance voor defecte of halfgebakken apparatuur.

Lexvandoef
19 oktober 2015, 17:57
Tja ik snap het ook wel, je wilt gewoon spelen en met zooi die steeds kapot gaat lukt dat niet. Ik zie overigens ook nergens vingers naar Cluseau toe, alleen iemand die het zat is dat zijn spullen steeds kapot door welke reden dan ook.

Dirk_Hendrik
19 oktober 2015, 19:19
Ik blijf een beetje weg van full-range (class D) versterkers

Full range is niet bepaald hetzelfde als class D. ;-)

Plant
19 oktober 2015, 19:48
Ik ga nog een stapje verder:


Ik blijf een beetje weg van full-range (class D) versterkers omdat ik hoop dat een echte gitaarversterken dan weer net wat meer toon/mojo heeft dan zo'n glad gestreken amp (wat idd vor PA goed is)... Kan natuurlijk zijn dat dit helemaal niet nodig is.

Als het alleen om de eindtrap gaat, die is in een gitaarversterker net zo full-range. De kleuring en frequentiebeperking wordt voornamelijk bepaald door de speaker(s) en de toonregeling (voortrap).

D3nnis
19 oktober 2015, 20:16
Tja Marc, daar voel ik me dan een beetje scheef aangekeken en wil daar dan wel het fijne over horen.

Zoals al gezegd, ik lees het ook niet als een aanpak naar jou of een reparateur in het algemeen, alleen jouw verhaal ernaast houdend zijn de bedragen misschien wat aangedikt, maar buiten dat lees ik gewoon "ik vind dat ik een klote amp heb en ik wil een nieuwe", en dat is geen belediging, maar gitarist-eigen :)

obiwanjacobi
19 oktober 2015, 20:56
Even voor alle duidelijkheid - geen kwaad woord over Frans (cluseau)! Ik heb totaal geen klachten - je hebt gedaan naar alle tevredenheid van mij wat we hebben afgesproken in beide gevallen. Je hoeft je totaal niet verantwoordelijk te voelen.

Ok - tijd gaat sneller dan ik dacht ;-) en ja - het is een stukje frustratie wat je hier leest. Maar uiteindelijk zijn het wel weer een paar flappen die ik graag aan iets anders had gespendeerd.

Dat je de details van onze transacties zo even publiek maakt vind ik dan weer wat minder cool. Graag had ik daar ook een stem in gehad.

Ik zou het liefst niks anders proberen want voor mijn oren is die 2:90 geweldig. Maar als ik er "elke keer" (mijn beleving) gedoe mee heb - ga je op een gegeven moment nadenken.

Dus deze post is alleen maar bedoeld om info uit het veld te krijgen en een idee op te bouwen wat leuke amps zijn. Ik had niet het idee dat ik in een slachtoffer rol zat - ik probeerde alleen maar een duidelijk inleiding / verhaal te geven aan de uiteindelijke vraag.

-------------------------------

Class-D / full range: Ah, ik had begrepen dat de eindtrap wel degelijk invloed had. Het liefst zou ik met een handje vol eindtrappen in een hok zitten en ze stuk voor stuk even tussen mijn TriAxis (buizen) en mijn Cab hangen - maar ja - dat is niet echt haalbaar. Daarom probeer ik vooraf al enige schifting aan te brengen...

Hoe zit het dan met dynamiek en compressie e.d. Zit dat ook vooral in de voorversterker of merk je dat wel in je eindtrap?

cluseau
19 oktober 2015, 23:30
Tja Marc, mijn excuus als ik dingen publiceer die jij liever voor jezelf had gehouden. In mijn optiek is er niks geheim aan.

Ik kan er gewoon niet goed tegen als mijn klanten ontevreden zijn, helemaal niet als ik dat via een omweg moet waarnemen. Dan zou ik graag een oplossing bieden ( wat nog steeds kan) en doe mijzelf daarbij vaak tekort. Voor dit topic wist niemand dat jij bij mij geweest was dus ik had gewoon mijn mond kunnen houden maar dat is het niet. "Ik" weet het en het is ook mijn geweten dat het op wil lossen tot je tevreden bent. Ik respecteer als je moe bent van het ding maar niet de financiële ramp in de korte tijd die je in je openingspost omschrijft. Dat trek ik me dan (te) persoonlijk aan. Uit de reacties blijkt ook dat ik daar een verkeerd beeld van heb en dat is een beetje mijn makke. Zo zit ik nu eenmaal in elkaar.

Bijna een jaar geleden twee 6V6jes vervangen in een fender en kreeg de amp terug met de klacht dat een buis niet gloeit, die dingen gebeuren nu eenmaal en staan daarbij machteloos. Ik weet dat hij gewoon netjes op zijn spullen is en krijgt van mij zondermeer een nieuw setje. Op buizen zit geen enkele garantie dus ik hoef dat niet te doen maar bekijk het altijd uit de hoek van de klant. Dat geld ook voor jouw, als er iets niet goed is kom ik je tegemoet dus geef niet zo snel op man, dat is wat ik bedoel.

Little Jay
20 oktober 2015, 07:54
Frans, hij is toch niet ontevreden over jou of jouw werk? Hij is ontevreden over z'n versterker. Siert je wel hoor, je bent erg betrokken!

cluseau
20 oktober 2015, 08:46
Frans, hij is toch niet ontevreden over jou of jouw werk? Hij is ontevreden over z'n versterker. Siert je wel hoor, je bent erg betrokken!

Ja is inmiddels wel tot me doorgedrongen maar hoor wel vaker de klacht dat ik dingen mij persoonlijk aantrek en ben dan geneigd gelijk in de verdediging te gaan. Lastig hoor als je dat hebt. Maar goed, ik heb mijn punt gemaakt en Marc ook, we zijn er uit :makeup:

obiwanjacobi
20 oktober 2015, 08:50
Right! No hard-feelings (iig niet aan mijn kant ;-).

cluseau
20 oktober 2015, 08:57
Right! No hard-feelings (iig niet aan mijn kant ;-).

Ik ook zeker niet Marc maar houd van duidelijkheid. Als ik dat niet zou doen blijft het aan me knagen.

Wat je plannen betreft, gaande het topic proef ik toch dat je best tevreden ben over het geluid maar alleen een probleem hebt met een keer uitval in de drie afgelopen jaar. De eerste keer was immers gewoon een retube en valt niet onder een storing toch? Naar mijn idee was jouw amp in een goede betrouwbare conditie en daar heb je ook voor betaald. Zou ik daar niet voor in kunnen staan meld ik dat en krijg je je amp ongerepareerd retour, gratuit. In mijn ogen is het iig zonde als je van je investering afstand doet. Ik weet nog niet wat je klacht is maar misschien heb je gewoon een rot preampbuisje van een tientje. Snap je wat ik bedoel?

WillemdaGuide
20 oktober 2015, 09:38
Persoonlijk denk ik dat een solid-state eindtrap je flink gaat tegenvallen na een mesa 2:90. Ik ben van mening dat een eindtrap je geluid behoorlijk kleuring meegeeft. Uiteindelijk is het testen natuurlijk. Geen idee hoeveel vermogen je nodig hebt maar als je die 2:90 voluit hebt staan heb je een flinke solid-state eindtrap nodig om dat volume te benaderen.
Misschien een andere buizen eindversterker een optie voor je? Gebruik zelf al jaren een Mesa 20/20, hard genoeg en door de EL84 buizen ook relatief goedkoop bij re-tube.

Misery Signals
20 oktober 2015, 10:26
Met cluseau zijn verhaal ziet het er heel anders uit.

Ik snap de frustratie wel, persoonlijk heb ik (ook omdat ik mij dat kan veroorloven) een zero-tolerance voor defecte of halfgebakken apparatuur.

Met jouw apparatuur zullen de kosten nog wel meevallen, niet? Tenzij je die ene head in de fik steekt :)

Ik begrijp de frustratie van de eigenaar van die Mesa maar niet goed het schuldgevoel van Cluseau.
Een apparaat gaat stuk, Cluseau repareert het. Gaat het volgende keer stuk en heeft het niets met het vorige euvel te maken, waarom dan tegemoet komen? Gewoon repareren en de volle mep aanrekenen.

MS

D3nnis
20 oktober 2015, 12:25
Frans, hij is toch niet ontevreden over jou of jouw werk? Hij is ontevreden over z'n versterker. Siert je wel hoor, je bent erg betrokken!

+1

Verhuis maar snel naar Brabant, zo'n tech kan ik wel gebruiken!
Maar ja, van mij kan niemand leven, dat is het nadeel dan weer :)

Brad
20 oktober 2015, 18:36
Persoonlijk denk ik dat een solid-state eindtrap je flink gaat tegenvallen na een mesa 2:90. Ik ben van mening dat een eindtrap je geluid behoorlijk kleuring meegeeft. Uiteindelijk is het testen natuurlijk. Geen idee hoeveel vermogen je nodig hebt maar als je die 2:90 voluit hebt staan heb je een flinke solid-state eindtrap nodig om dat volume te benaderen.
Misschien een andere buizen eindversterker een optie voor je? Gebruik zelf al jaren een Mesa 20/20, hard genoeg en door de EL84 buizen ook relatief goedkoop bij re-tube.

Is die Mesa Boogie van twee maal twintig watt genoeg om het zonder door versterken naar de PA alleen te doen ? En dan bedoel ik in een vrij grote zaal ? En houd je het ook clean ?

WillemdaGuide
21 oktober 2015, 08:56
Ja, voor mij wel, maar e.e.a. hangt natuurlijk ook af van hoe hard je speelt, wat voor muziek ed, ik sta nog altijd verbaasd van het volume uit zo'n kleine en relatief lichte eindversterker. Maar goed, uiteindelijk is er maar één manier om daarachter te komen natuurlijk!

D3nnis
21 oktober 2015, 10:55
Komt dat vaak voor, dat je zonder PA speelt in een vrij grote zaal?
Bij mij gebeurt dat meestal in kroegjes of zo (en dan liefst nog met).

harrie-beton
21 oktober 2015, 12:26
Ik bedoel het zinnetje: "Lek in de print."
De versterker zou eigenlijk een nieuwe print moeten zegt cluseau.

Een eindversterkers in 19 zijn er nog genoeg. Ik heb er ook nog 1 liggen van een band die niet meer bestaat.

cluseau
21 oktober 2015, 14:21
Ik bedoel het zinnetje: "Lek in de print."

Kweet niet voor wie dit statement bedoeld is maar kan wel het probleem wel toelichten:

Over de print lopen natuurlijk allerlei sporen dicht langs elkaar. Sommige daarvan hebben een hele hoge impedantie en zitten aan het rooster van een voorversterker buis. Er zijn ook sporen waar een paar honderd volt op staat en dat loopt dan kris kras door elkaar.

De printplaat zelf heeft een enorm hoge isolatiewaarde en zal normaal gesproken niet geleiden waardoor een hoge spanning niet op een naastgelegen spoor van het rooster kan komen.

Nu kan het zijn dat door zuren in de lucht of door bv troep uit een lekkende elko de isolatie tussen de sporen achteruit gaat. Laten we zeggen dat er een weerstand tussen de sporen ontstaat van 100 Meg Ohm. Dat is natuurlijk nog hoog maar als het spoor van het rooster met 1Meg Ohm aan massa ligt is dat een spanningsdeler van 1:100.

Een spanning van bv 300V lekt dan (300/101)x1= 2.97V naar het rooster van de buis. Dit zal de instelling van de buis op zijn zachtst gezegd behoorlijk verzieken.

Een en ander zou vrij ongemerkt kunnen gebeuren als de lekkage constant is maar in de praktijk zal het lek - veroorzaakt door verontreiniging - een onzuivere lekweerstand opleveren en de daardoor ontstane lekstroom sterk varieren wat zich uit in een ergelijke ruis.

obiwanjacobi
24 oktober 2015, 20:07
Jullie suggesties waren:
- Rocktron velocity 100 / 120
- Tubeworks MOSvalve (962)
- rocktron voodu valve (is geen eindtrap)
- Marshall 120/120
- Hafler G150
- Hughes & Kettner CF100 of CF200
- Crate SPA-200

Heb wat beeld en geluidmateriaal proberen te vinden. Eigenlijk alleen de eerste 2 was iets te vinden.

Rocktron velocity 100 / 120
Filmpjes op YT klinken niet te best.

Tubeworks MOSvalve (962)
Klinkt op YT best goed.


Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de rest niks is, maar ja je moet ergens op afgaan.
Ik hou mijn ogen (en oren) nog even open.

Iedereen bedankt voor zijn inbreng.

edje kadetje
24 oktober 2015, 20:31
Ik heb 20 jaar zonder enig probleem met een mesa 50/50 gewerkt. En nog steeds. Geweldig geluid. Brengt m'n digitale set-up (roland gp100 of boss gt-8 ) helemaal tot leven.

D3nnis
24 oktober 2015, 20:32
Tubeworks MOSvalve (962)
Klinkt op YT best goed.


In het echt ook, zolang je maar niet je 2:90 laat repareren en een A/B test doet :D

Pepe
24 oktober 2015, 21:14
De Tubeworks mosvalve zal je van Ebay USA moeten vissen zoals alle producten van meneer Butler. Ik geloof dat Genz Benz de handel heeft overgenomen maar dat maakt volgens mij alleen dingen voor bas gitaar.

Ik zou dat anders aanpakken, voor je het weet zit je uren te researchen op iets wat je niet gaat vinden op marktplaats.

Als je een lijstje maakt van poweramps en dat onderverdeeld in tubes, hybride en transistor dan zullen dat geen lange lijstjes zijn. En als je dan daar filters op loslaat als out of production, niet in Europa, te duur en niet wenselijk wed ik dat je dan een overzichtelijk lijstje overhoud.
Zo uit het hoofd: Koch/Engl/Mesa/Marshall/Fryette/Rocktron/Yamaha/Peavey/Crown/Palmer. Maar ik zal vast nog wel wat missen.

Brad
24 oktober 2015, 22:26
Ik heb 20 jaar zonder enig probleem met een mesa 50/50 gewerkt. En nog steeds. Geweldig geluid. Brengt m'n digitale set-up (roland gp100 of boss gt-8 ) helemaal tot leven.

Dat kan ik beamen . Een kennis van me had er ook eentje . Hij combineerde hem toen met een transistor voorversterker . Ik heb met een clean geluid het intro van Shine on you crazy diamond erop gespeeld . Klonk geweldig , ook zonder galm of andere effecten .

Toen ik die voorversterker op mijn buizencombo aansloot klonk die transistor voorversterker helemaal naar niks , ook niet wanneer ik hem rechtstreeks op de eindversterker van die combo aansloot . Inderdaad die Mesa boogie eindversterker deed die steriele en stijf klinkende transistor voorversterker helemaal tot leven komen .

D3nnis
24 oktober 2015, 22:34
De Tubeworks mosvalve zal je van Ebay USA moeten vissen zoals alle producten van meneer Butler.

Ik heb de mijne destijds in Nederland gekocht, en later ook weer verkocht.
Ze zijn dus blijkbaar best te vinden, mij is het ook gelukt tenslotte.

tnijland
24 oktober 2015, 22:54
Hallo Marc, las nu pas je post (sorry solid state topics speken nu eenmaal wat minder tot de verbeelding ;-)

Ik heb zelf jaren gespeeld met Mesa/Boogie Simul Class 295 6L6 welke eigenlijk onverwoestbaar lijkt. Hij is alleen veel te zwaar. Daarnaast speel ik veel met een proto Ernst Flieck 2x50 EL34 en ook te zwaar ;-). Daarom worden ze nu alleen nog maar thuis gebruikt.

Ik heb als transistor erg goede ervaringen opgedaan met de Rocktron 300 professional toering edition die imo het dichtst bij een buizen eindtrap kwam (mosfet technologie). Ik heb hem onlangs aan een goede vriend weggegeven omdat ik nu altijd via een Torpedo CAB simulator speel....

Pepe
24 oktober 2015, 23:08
Ik heb de mijne destijds in Nederland gekocht, en later ook weer verkocht.
Ze zijn dus blijkbaar best te vinden, mij is het ook gelukt tenslotte.

D'r zullen er best een aantal rondzwerven hier maar het kan maanden duren, zo niet langer, voor er eentje ergens opduikt en dan moet je hem ook nog net vinden.

guitarnijboer
25 oktober 2015, 10:06
2:90 onbetrouwbaar? Laat me raden: geen Mesa/boogie eindbuizen gebruikt, maar goedkope inferieure eindbuisjes en een regelbare biasmod geinstalleerd? Natuurlijk ook nog een paar dito voorversterker buisjes erbij....

D3nnis
25 oktober 2015, 10:49
Laat me raden: geen Mesa/boogie eindbuizen gebruikt, maar goedkope inferieure eindbuisjes en een regelbare biasmod geinstalleerd?

Goedkoper en inferieur zijn twee verschillende dingen. Zijn buisjes met een Mesa label volgens jou beter omdat ze duurder zijn?
En een versterker wordt niet onbetrouwbaar van een bias mod. Mijn Mesa heeft het ook, en heb sinds 2009 (of zoiets) geen problemen met die amp en sleep hem overal mee naar toe. En geen mesa (gelabelde) buisjes...

Pepe
25 oktober 2015, 12:37
Er bestaat niet zoiets als buizen van Mesa. Er zijn wel buizen waar een Mesa label op gezet is.

FNaRK
25 oktober 2015, 13:52
Jullie suggesties waren:
- Rocktron velocity 100 / 120
- Tubeworks MOSvalve (962)
- rocktron voodu valve (is geen eindtrap)
- Marshall 120/120
- Hafler G150
- Hughes & Kettner CF100 of CF200
- Crate SPA-200

Iedereen bedankt voor zijn inbreng.


ik zou het wel weten !!

:soinnocent:

Heynis
25 oktober 2015, 22:16
Goedkoper en inferieur zijn twee verschillende dingen. Zijn buisjes met een Mesa label volgens jou beter omdat ze duurder zijn?
En een versterker wordt niet onbetrouwbaar van een bias mod. Mijn Mesa heeft het ook, en heb sinds 2009 (of zoiets) geen problemen met die amp en sleep hem overal mee naar toe. En geen mesa (gelabelde) buisjes...

Als het waar is wat Mesa zegt over het testen van hun buizen (met een hamer dus), ben ik best bereid daar wat meer voor te betalen. Ze gooien iets van 30% van hun inkoop rechtstreeks de prullenbak in omdat die niet voldoen, vandaar dat het ook wat meer kost. Ik zie andere leveranciers dat nog niet zo snel doen, met name de goedkopere niet.

Mits een bias mod correct is uitgevoerd geeft dat geen problemen inherent aan die modificatie. Het geeft wel problemen als mensen van mening zijn dat hun amp op 70% gebiast moet zijn, zonder dat ze moeite doen om te meten en berekenen wat daadwerkelijk een goede instelling is. Daarnaast voert ook niet elke knutselaar zo'n mod even netjes uit, je moest eens weten...

Ik snap best dat Mesa z'n amps zonder instelbare bias levert. Ik zou de mijne lekker allemaal kathode bias geven, dan heb je dat hele gedoe niet (maar dat klinkt natuurlijk ook weer anders).

Remork1970
26 oktober 2015, 10:46
ik zou het wel weten !!

:soinnocent:

Wat dan? 10 tekens

FNaRK
26 oktober 2015, 11:56
Wat dan? 10 tekens


TK: Marshall 120/120 eindversterker en een Hafler G150 eindversterker,
beiden in uitstekende staat

........................

D3nnis
26 oktober 2015, 12:34
Als het waar is wat Mesa zegt over het testen van hun buizen (met een hamer dus), ben ik best bereid daar wat meer voor te betalen. Ze gooien iets van 30% van hun inkoop rechtstreeks de prullenbak in omdat die niet voldoen, vandaar dat het ook wat meer kost. Ik zie andere leveranciers dat nog niet zo snel doen, met name de goedkopere niet.


Toen ik nog EL34 amps had, waren de JJ buizen mijn favoriet, dus had ik gedacht om ook JJ 6L6GC buizen te gebruiken.
Mijn reparateur raadde dit (toen) af ivm onbetrouwbaarheid van die 6L6-en, en adviseerde om electro harmonix 6L6GC te proberen, dus zo geschiedde, en die doen het eigenlijk heel goed.
Geen idee welke fabrikant er achter zit, want ik ga er van uit dat E-H ook alleen het label is?

Pepe
26 oktober 2015, 13:01
Volgens mij heeft Mike Matthews een fabriek in Rusland gekocht. Hij zat daar al met die Sovtek amps van hem.

Mesa gooit geen buizen in prullenbakken natuurlijk, ze testen of de buizen voldoen aan hun specificaties en wat daarbuiten valt sturen ze weer terug. Voor dat testen betaal je gewoon extra. Maar ook fabrieken hebben premium buizen, daar betaal je ook voor.
Mesa gelabelde buizen zijn niet speciaal, ze vallen alleen binnen een bepaalde marge, goed of fout. Maar door dat testen kunnen ze, net zoals Groove tubes, buizen gematched aanbieden voor hun fixed bias amps.

Remork1970
26 oktober 2015, 14:01
Te koop Marshall en Hafler eindversterker........................

Och, spam daar kijk ik nooit naar.