PDA

View Full Version : Wat te doen?



tnijland
17 oktober 2015, 21:37
Sinds een jaartje of vijf speel ik al samen met 3 mede-muzikanten (bas, drums en toetsen). We zijn 45+ ers en gezamenlijk hebben we een hele goede klik maar bij gebrek aan een zanger/zangeres begeleiden we nu al 3 jaar een leuk popkoor. Ondanks dat dit koor met populaire pop-muziek (denk aan Anouk, Queen, Dream Theater, Europe, Wham, Madonna etc.) wel aardig is, bekruipt ons het gevoel dat we toch wat meer willen.

Onze sterke punten zijn om covers vrij strak te spelen maar ook het theater werk is ons niet vreemd. We twijfelen dan ook een beetje welke kant we nu op moeten gaan. Adviezen vanuit deze geweldige gitaar community zou welkom zijn ;-)

Joost de Ruig
17 oktober 2015, 21:46
Ligt het te zeer voor de hand om harder op zoek te gaan naar een eigen zanger(es)? Zit er niemand in dat koor die ook solo-ambities heeft? Als jullie plezier hebben in covers spelen en daar ook goed in zijn, dan is daar op regionaal niveau toch altijd wel vraag naar?

hefke
18 oktober 2015, 09:13
Ligt het te zeer voor de hand om harder op zoek te gaan naar een eigen zanger(es)? Zit er niemand in dat koor die ook solo-ambities heeft?

Toen ik de openingspost van TS las was dit ook het eerste waar ik aan dacht.


… bekruipt ons het gevoel dat we toch wat meer willen.

Probeer voor jullie zelf de vraag te beantwoorden wat jullie meer zouden willen of wat jullie nu missen.
Willen jullie andere muziekstijlen spelen of ook andere nummers spelen dan nu of misschien wel eigen nummers maken?
Willen jullie meer optreden of optreden in andere gelegenheden (cafés, zalen, poppodia etc.)?
Zomaar een paar vragen die bij me opkomen. Er zijn er natuurlijk nog meer te bedenken.

telerocker
18 oktober 2015, 11:50
Ik zou eerst dat MEER definiëren. Wil je een goede coverband opzetten of ook eigen muziek schrijven?

Bij mijn zevenmans/vrouw coverband besloten de twee goede zangeressen na vier jaar een andere kant op te gaan. We hebben toen in onze netwerken net zolang gezocht naar twee zangeressen die solo hun vrouw staan, maar ook in de harmonies overeind blijven. Het kostte wat tijd, maar nu staat alles weer als een huis. Als jullie een goede coverband willen zijn, zoek dan een goede zangeres. Youtube staat er vol mee.

Bij eigen werk wordt dat wat ingewikkelder. Dat vraagt een creatieve dame die zelf een nummer kan invullen. Ze zijn er wel hoor. Kijk maar wat er bij The Voice of Holland langskomt.

Dutch66
19 oktober 2015, 10:50
Ik begrijp het nooit zo goed als bands bewust kiezen om 'voortaan' eigen werk te gaan spelen.
Het is maar voor een enkeling weggelegd om met (echt) goed materiaal te komen.
Deze mensen spelen zelden in coversbands, maar zijn 24/7 bezig met hun eigen ding..
Vaak schreven ze hun eerste nummer terwijl ze nog nauwelijks konden spelen, een soort
innerlijke (bijna obsessieve) drang om zich te uiten. Met niveau van gitaarspel heeft 't
trouwens uberhaupt weinig te maken, dat ding is dan uitsluitend een verlengstuk.

De stelling, 'kom vanaf morgen gaan we eigen werk spelen' gaat imo dan ook bijna altijd mank..

Buxtra
19 oktober 2015, 11:38
Sorry voor het repeterende karakter maar je zit op een bron. Dussuh, houdt er gerust op een postitieve manier een dubbele agenda op na.

Tunes
28 oktober 2015, 13:19
????? ligt het aan mij ??????

Kim Wilson
28 oktober 2015, 13:44
Per definitie. :D

Pepe
28 oktober 2015, 14:39
Kent u die uitdrukking niet? Op een bron zitten... in een bandje zitten..


http://www.loyalist.nl/wp-content/uploads/2015/06/Paul-Haenen-Gremdaat.jpg


Maar alle gekheid, ik speel in een bandje met eigen werk en het begint, je zou het niet zeggen, met zelf nummers schrijven. Dat doe je of je doet dat niet, daar hoef je geen advies voor te vragen.
Blijft nog het punt van een goede frontman/vrouw. Dat is zoeken. Maar ook dat zal je wel weten.

FNaRK
28 oktober 2015, 15:59
(denk aan Anouk, Queen, Dream Theater, Europe, Wham, Madonna etc.)

da's een interessante mix
~

Pepe
28 oktober 2015, 16:02
Ik gok dat rond Pasen & Kerstmis er ander repertoire op het menu staat....