PDA

View Full Version : Andere speaker voor mn Blues Deluxe



Dirtypool
19 juli 2003, 14:57
Ik zit eraan te denken om een andere speaker in mn Blues Deluxe te gooien.
Welke suggesties hebben jullie?

Grtz Richard

Mr.Jay
20 juli 2003, 20:12
[quote="Dirtypool"]Ik zit eraan te denken om een andere speaker in mn Blues Deluxe te gooien.
Welke suggesties hebben jullie?

ik geloof eerlijk gezegd niet dat die amp zoveeltebeter zou worden met een betere speaker. Die versterkers hebben nou eenmaal een typisch soundje. En die EMI is niet de slechtste.
Maar je hebt toch meerdere amps als ik het goed heb > hang b.v. es de speakers van je Bassman aan die BLDLX > dan hoor je ook weer even wat anders, heb je een indruk.

Jay

Dirtypool
20 juli 2003, 20:17
Ja, maar de Bassman heeft 10"" en de BlDl 12"".

Mr.Jay
20 juli 2003, 20:22
Ja, maar de Bassman heeft 10"" en de BlDl 12"".

Maakt toch niks , je hoort je BLDLX gewoon es hoe ie klinkt met andere speakers ?
Je zou i.p.v. een andere speaker > beter een 2x12 CAB kunnen zoeken > en dat i.p.v. de interne speaker gebruiken > DAN heb je wel een hoorbare verbetering. Ik heb dit zelf ( ja, ook ik heb es zo'n amp gehad ) wel es gedaan en de gitarist van Bluesscatters heb ik ook es zo zien spelen, op een 60's Fenderboxje onder die BLDLX.

het kan > die amp heeft een interne, ongebruikte 4 ohm TAP.

Jay

Dirtypool
20 juli 2003, 20:27
Aha, ga ik daar eens naar op zoek.
Bedankt voor de info.
Ik was eigenlijk van plan om met de Bassman en de Blues Deluxe samen te spelen en de stereo chorus te gebruiken voor een leuk effect.
Ik moet zowieso de buizen vervangen

Richard

PeeVee
21 juli 2003, 16:09
Celestion Classic Lead 80 of iets van Weber ofzo? Jay... jij hebt veel kennis van 12" speakers, vertel het eens...

Mr.Jay
22 juli 2003, 11:31
Celestion Classic Lead 80 of iets van Weber ofzo? Jay... jij hebt veel kennis van 12" speakers, vertel het eens...

Zoals ik hierboven al eerder aangaf > ik geloof niet zo in een verbetering van dit TYPE versterker met EEN "betere" speaker. Die amps hebben een specificiek soundje, dat tóch blijft. Beetje zonde vind ik om er een dure speaker in te hangen.
De amp heeft goedkope onderdelen allemaal > staat niet in verhouding tot een dure speaker.
Echter >>>> zou je een 2x12 CAB ervoor kopen > DAN verander je wel degelijk het karakter van zo'n bakkie. Voordeel is dat je zo'n box altijd kunt houden en breed inzetbaar kunt gebruiken, ook als je die BLDLX zou verkopen b.v.
Ik heb er zelf al es een Fedner2x12 60's CAB ondergehad en een 2x12 Marshall, met beiden goeie resultaten, koppel de interne speaker gewoon af > klaar.
Dan investeer je tenminste je centen in iets dat méér bruikbaar is.

Jay