PDA

View Full Version : Fender reverb tank ( voorkomen van ratelen)



Rick trodat
15 oktober 2015, 16:48
Sinds kort ben ik de eigenaar van een reverb tank ( reissue) fantastisch ding!
Maar wat wil, in de oefenruimte ( waar geluid feitelijk nergens heen kan) wil die nog wel eens meeresoneren op de basversterker of een kickdrum, daarnaast was iedereen doof toen ik met mijn elleboog ertegen aan stootte.

Kijk dit is voor een keer wel rock n roll, maar hoe krijg je dit ding meer geisoleerd van de rest. Ik zag een filmpje waarbij ze dit noemde:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41Z172VHhfL._SX300_.jpg

Zogenoemde Sorbothane Hemispheres. Maar die zijn nergens in Europa te verkrijgen. Het liefst leg ik er niet een hele plaat onder en het liefst staat ie gewoon bovenop mijn amp. Suggesties? ( pedaal is geen alternatief, dit ding is onvervangbaar qua geluid)

Plant
15 oktober 2015, 17:14
Gaat het hierover (http://forums.fender.com/viewtopic.php?f=12&t=54916)?

Die interne tank hangt op de hoeken al compleet ontkoppeld in veren zoals je op plaatje 3 kunt zien. Een paar rubber voetjes gaan daar niks aan bijdragen.

Ook hier geldt 'bronbestrijding', dus zorgen dat de trillingen helemaal niet op die behuizing kunnen komen overgebracht. Het zou me echter niet verbazen als je zelfs met een vorm van microfonie te maken hebt, dus dat het geen contacttrillingen zijn maar bas- /drumtrillingen die door de lucht rechtstreeks de veren in beweging krijgen. Ik zou hem gewoon maar wat verder van de trilbronnen weg zetten.

barno
15 oktober 2015, 19:18
reverb tank ophangen met een snelbinder, doe ik op grote podia. truukje komt van neil young. in andere gevallen: lange kabel en zet ik'm op vaste grond naast het podium.

vroeger gebruikte ik ook wel es dikke rubbers (ik had een stuk isolatie in stukken gesneden, soort materiaal dat ze ook voor judomatten gebruiken denk ik. Of gewoon een trui of een jas eronder, dat hielp ook.

maar ik heb nog nooit problemen gehad op en repetitie door bas of drum, gaat de veer echt mee trillen? lijkt me sterk

Rick trodat
15 oktober 2015, 20:43
Het gaat inderdaad om een 63 fender reissue. De basversterker staat verhoogt op een stoel omdat anders de verwarming altijd meetrilde. Ik heb ook het idee dat de trilling door de lucht gaat maar zou dat speciale trillingsdempende schuim( die hebruikt wordt onder wasmachines) iets uitmaken?