PDA

View Full Version : Buizenversterker, tot 300a400 euro.



Thewisbone
15 oktober 2015, 15:01
Hallo ik zoek een buizen versterker van rond de 300 euro.
Nu zat ik wat op music store te sneupen.. maar al die merkjes zeggen me niet zoveel.

Iemand die mij een mooie versterker kan aanbevelen? ik heb een Crafter Convoy als gitaar.

Mvg, T

Brad
15 oktober 2015, 15:17
Moet hij voldoende vermogen hebben om het alleen te redden zonder Pa systeem ? En moet hij meerdere schakelbare kanalen hebben ?

groeten

Joost de Ruig
15 oktober 2015, 15:18
Zoek je nieuw of gebruikt? Nieuw heb je binnen jouw budget niet zoveel keuze aan buizenamps. Wat is je doel van de amp? Thuis, oefenruimte, optreden, alledrie?

Zelf heb ik een Peavey Valveking I gehad en dat zijn prima en voordelige buizenversterkers die je voor rond de €225 (1x12) of €350 (2x12) op Marktplaats wel tegenkomt.

Thewisbone
15 oktober 2015, 17:30
Hallo,

Liefst nieuw, maar gebruikt kan ook als diegene hem wil verzenden.

De versterker word voornamelijk gebruikt op de slaapkamer en af en toe meer naar de oefenruimte.
Ik heb nu een Marshall 8280S 200Watt die ik graag wil verkopen.

Ik wil een lekkere cleansound en distortion en misschien paar leuk ingebouwde effecten maar dat is niet noodzakelijk.

postbus31
15 oktober 2015, 17:37
Slaapkamer-gebruik....... Is buizen dan niet overkill? Een Cube en een pedaaltje voldoen dan ruimschoots. Maar da's mijn mening.

Verstuurd vanaf mijn H60-L04 met Tapatalk

Joost de Ruig
15 oktober 2015, 18:11
Hallo,

Liefst nieuw, maar gebruikt kan ook als diegene hem wil verzenden.

Ik wil een lekkere cleansound en distortion en misschien paar leuk ingebouwde effecten maar dat is niet noodzakelijk.

Voor verzenden moet een buizenversterker wel erg goed verpakt zijn, want deze zijn kwetsbaarder dan transistoramps.

Buizenversterkers in combinatie met ingebouwde effecten is nogal ongebruikelijk. Met reverb houdt het meestal wel op en zelfs die zijn niet altijd aan boord.

Bij De Heer in Sliedrecht is een Alden Tube 35R in de aanbieding voor €349,- incl. verzendkosten . Zie www.johdeheer.nl

Speeddemon
15 oktober 2015, 18:34
Zoek je een head+cab of combo, en welke muziekstijlen wil je er voornamelijk mee doen? ("eh ja...alles" is geen acceptabel antwoord trouwens. :soinnocent: ;) )

muziekschuur
15 oktober 2015, 18:41
Jet city 20 watt


http://www.thomann.de/nl/jet_city_amplification_jca2212_guitar_combo.htm

Laney 12R
http://www.musicstore.de/en_EN/EUR/Guitars/Tube-combo-amps/Laney-CUB-12R-Guitar-Amp-Combo-/art-GIT0019399-000
Heb je een 12 inch speaker. Wel zo makkelijk.

En de Ibanez tubescreamer 15 watt top met cabinet. Ook mooi omdat daar al een tubescreamer circuit in zit. Aanrader.

Thewisbone
15 oktober 2015, 18:44
Voor verzenden moet een buizenversterker wel erg goed verpakt zijn, want deze zijn kwetsbaarder dan transistoramps.

Buizenversterkers in combinatie met ingebouwde effecten is nogal ongebruikelijk. Met reverb houdt het meestal wel op en zelfs die zijn niet altijd aan boord.

Bij De Heer in Sliedrecht is een Alden Tube 35R in de aanbieding voor €349,- incl. verzendkosten . Zie www.johdeheer.nl

Nog steeds te duur, vond een advertentie van hem op marktplaats had die hem voor 275 staan.

muziekschuur
15 oktober 2015, 18:51
Een buizenversterker in deze klasse mag geen fouten hebben omdat herstel een veelvoud van een vakman in NL zal kosten. Dus voor een onervaren koper is een B aanbieding van Marktplaats niet een goed begin.

Joost de Ruig
15 oktober 2015, 18:53
Op MP staat ook een Fender SuperChamp XD, 15 Watt met effecten :)

Waar ik geen ervaring mee heb, maar die er wel ok uit zien is, is de Jet City, 20 Watt bij Westerhaven in Groningen.

Wim Heins in Sneek heeft nog een nieuwe Ibanez tube-combo (zo'n witte) met ingebouwde TS-effect.

D3nnis
15 oktober 2015, 19:09
Misschien een tweedehands 15 watt vox nighttrain met cabinet?



Ik heb nu een Marshall 8280S 200Watt die ik graag wil verkopen.


Marshall 8280 van 200W?
Dat klopt niet volgens mij....of zegt die S achter 8280 nog iets over het vermogen?

muziekschuur
15 oktober 2015, 19:19
2x100 watt? Solidstate?

Tabula Rasa
15 oktober 2015, 19:28
Dat is toch een valvestate?

D3nnis
15 oktober 2015, 19:30
Dat is toch een valvestate?
Ja, maar geen 200W.

Tabula Rasa
15 oktober 2015, 19:36
Volgens mij is ie 2x80 stereo

LGK
15 oktober 2015, 19:42
laney cub12r heb ik zelf al een tijdje. Best een aanrader. Goed te doen voor thuis en in een band kan het versterkertje aardig (niet clean) meekomen. Geluid is ook meer dan prima vind ik.

D3nnis
15 oktober 2015, 19:51
Volgens mij is ie 2x80 stereo

Volgens mij ook. Die ik had was dat iig wel, maar die had geen S na 8280, alhoewel ik die aanduiding niet kan vinden.
De top-versie, de 8200, was wel 2x100W volgens mij.
Over een goed speakercabinet eigenlijk nog niet zo'n beroerde versterkers trouwens.

Buxtra
15 oktober 2015, 20:12
Tube Amp die schakelbaar is naar (0.)1 watt
Maar als het je ook om de effecten te doen lijkt een Champ XD of iets dergelijks me redelijk onverslaanbaar te zamen met een Cube

telecastermaster
15 oktober 2015, 20:53
Slaapkamer-gebruik....... Is buizen dan niet overkill? Een Cube en een pedaaltje voldoen dan ruimschoots. Maar da's mijn mening.



Nou, dat is ook mijn mening, hoor.

big dooley
15 oktober 2015, 22:40
de 8280 is 2x100 watt, bij een impedantie van 2x4 ohm en 2x80 watt bij een impedantie van 2x8 ohm
de originele speakers in de combo zijn 8 ohm per stuk

jutter
15 oktober 2015, 22:44
http://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-combo/yamaha-thr10c-gitaarversterker/product-details.html

muziekschuur
16 oktober 2015, 11:03
Met 1 watt voorziening: En speel deze amp eens met een clean boost & een overdrive pedaal.

https://www.youtube.com/watch?v=zCyf-bE6voQ

The CUB12R offer a CUB with a substantially bigger bites and a nifty trick up their sleeves! All will be revealed in a moment.

The CUB12R houses a hh mini logo 12” driver, giving them an increased volume and full rich valve tone. Looking at the pre amp it’s clear that the CUB12R packs more into the amp than it’s smaller siblings. From right to left the controls run as follow: -Gain, Treble, Middle, Bass, Volume, Tone and finally Reverb. The output section of the CUB12R is based around a pair of EL84 tubes giving it a more scooped tone than it’s smaller counterparts. Think smooth rich overdrive with bags of gain.

THE NIFTY TRICK

Now the nifty trick – the CUB12R features two input sockets one-labeled 15 watts the other labeled less than one watt. Plug into the 15 watts input and that’s what you get 15 watts of cool tube tone, plug into the “less than one watt” and you get your great tube tone but now it’s a whisper more than a roar. The Less than 1-watt option allows you to drive the power amp section really hard allowing you to really access the “dark art” tone of power amp distortion.

The CUB12R is a member of the CUB range which offers everyone the opportunity to experience the sound and feel of a good quality tube amp at what is an amazing price.

muziekschuur
16 oktober 2015, 11:12
https://www.youtube.com/watch?v=vBqjVyKEaIs

Let op. Met een clean boost kun je nog een stukje harder cleanish. En die heb je net nodig in een bandsetting. Verder heeft dit alles wat je nodig hebt om in je eerste band te spelen en ervaring op te doen met een buizen amp.

muziekschuur
16 oktober 2015, 11:15
http://static.musicbusiness.fr/media/catalog/product/cache/7/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/l/a/laney-cub12r-3.jpg

Heeft ook een speaker uit. Dus een extern cabinet lukt ook.

Zo ziet het ampje er uit alstie open is:

http://www.tdpri.com/forum/attachments/amp-central-station/181799d1369182703t-speaker-impedance-laney-amp-chassis2-jpg

Dit kan ook:
http://www.strat-talk.com/forum/attachments/amp-input-normal-bright/83301d1382774525-nad-laney-cub-head-cab-image-3587417557.jpg

Maar.... met een groter budget.... tsja.... Het leuke aan de 12R is dat ie lekker klein is. Dus gitaar in je rugbag samen met twee pedaaltjes. Je amp in de hand. En.... Elke gig kun je aan.

Speeddemon
25 oktober 2015, 15:40
http://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-combo/yamaha-thr10c-gitaarversterker/product-details.html
De TS zoekt een BUIZENversterker... :chicken:
Anders kan ik ook wel aankomen met zeg...een Tech 21 Trademark 30 combo. :soinnocent:

guitarkid
25 oktober 2015, 17:09
Occasion Blackstar HT-5...???

jutter
25 oktober 2015, 21:07
De TS zoekt een BUIZENversterker... :chicken:
Anders kan ik ook wel aankomen met zeg...een Tech 21 Trademark 30 combo. :soinnocent:

Die Tech 21 klinkt toch aardig als een buizencombo en heeft ook aardig de feel van een buizenamp.

telerocker
26 oktober 2015, 02:13
Check ook de:
Bugera V22 Infinium
Laney Ironheart IRT
Ibanez Iron Label IL15
Tweedehands Orange Tiny Terror
Tweedehands H&K Tubemeister 18

NLF
26 oktober 2015, 09:32
Tweedehands moet het lukken om een leuke buizenamp te kopen voor dat geld. Je moet alleen wel even rekening houden met het volume: als je thuis wilt spelen moet je eentje kopen met zo weinig mogelijk vermogen (5 watt max)want het gaat al best snel behoorlijk hard en een buizenversterker klinkt nu eenmaal beter als ie wat harder staat. Maar als je 'm ook wilt gebruiken voor repetities wil je misschien juist weer iets wat meer vermogen heeft (15 watt ofzo). Nu is het verschil tussen 5 en 15 watt natuurlijk klein, maar toch. Eentje met schakelbaar vermogen is misschien het handigst (hoewel een versterker toch vaak wat minder klinkt als je het vermogen naar beneden schakelt ...)

MikeD
26 oktober 2015, 10:29
even doorsparen voor zo een: http://www.tweedehands.nl/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/marshall-studio-15-256626235.html

ik heb er ook zo-een; de crunch maak je desgewenst door de voortrap (met buisje) te oversturen en het huiskamerniveau hou je binnen de perken met de mastervolume. En deze blijft z'n waarde ook behouden; nieuwprijs in guldens was destijds tussen de 1100 / 1300 piek (het prijskaartje ligt er nog in... bij de Time Music club kreeg je 'm als clublid for 1100...). de vraagprijs van 775 euro is wellicht wat aan de hoge kant; probeer af te dingen.

De meningen over de Studio 15 zijn verdeeld (http://www.marshallforum.com/showthread.php?t=69931)
maar iemand die bijvoorbeeld op marshallforum meldt dat ie van de zijne afwil, kan m subiet weer voor goed geld kwijt.

De belgische aanbieder had m eerst in augustus te koop gezet, verwijderd en m sinds vorige maand opnieuw geadverteerd. kan dus zijn dat ie m in de Lage Landen niet zo snel verkocht krijgt.

Joost Zengers
26 oktober 2015, 12:37
Ik heb nog een Hughes & Kettner Tubemeister 18 head staan die ik van plan ben te verkopen (evt. inclusief footswitch en 1x10" cabinet van Vox). Klinkt erg goed, maar ik gebruik hem alleen thuis voor opnames (zit een RedBox in) en ook dat nog eens te weinig om hem te laten staan. Hij heeft bovendien een switch voor 0, 1, 5 of 18 watt, ideaal dus voor zowel repetities/optredens als thuis. Nieuwprijs van de hele set is ongeveer €700.

Zojuist op gitaarmarkt geplaatst: http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=193319

Kim Wilson
26 oktober 2015, 12:56
Is een tweedehands Fender Super Champ XD misschien een optie? 15 watt buizen gecombineerd met modelling techniek. Of een Fender Vaporizer (12 watt buizen, 2x10" speakers) of Excelsior (ook 12 watt, 1x15" speaker), waarbij die laatste twee er ook nog eens erg leuk uitzien.

arcane
26 oktober 2015, 19:34
Is een tweedehands Fender Super Champ XD misschien een optie? 15 watt buizen gecombineerd met modelling techniek. Of een Fender Vaporizer (12 watt buizen, 2x10" speakers) of Excelsior (ook 12 watt, 1x15" speaker), waarbij die laatste twee er ook nog eens erg leuk uitzien.

Ik heb zowel een Fender Superchamp XD (gehad) en een Fender Excelsior (in bezit).
Superchamp xd vond ik voor thuisgebruik niet geschikt. Op acceptabel volume klinkt het heel dun, een tikkie verder met het volume en het is véél te hard.

Zelfde verhaal voor de Excelsior.

Voor bandgebruik zijn beide versterkers dan wel weer prima. Vooral de excelsior. Reageert goed op pedalen en kan echt hard (tenminste de mijne, ik heb een fsr green with envy met een Eminence Legend speaker, die heeft een heel hoog rendement)

MikeD
26 oktober 2015, 21:43
zoek deze eens op op Facebook
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10207473392533887&set=pcb.506060199552862&type=3&theater
een Blackheart Handsome Devil.. zit in jouw budget en vermogenswens en is een buizenbakje
Even verder googelen en je wordt best vrolijk van wat je leest over dat ding en het is weer eens wat anders

Thewisbone
27 oktober 2015, 15:28
Bedankt allemaal voor het mee denken, ik zal binnenkort eens goed alle reacties lezen. want bij de aankoop zit geen haast ;)

dorrus
27 oktober 2015, 18:24
Op de meeste buizenversterkers zit een master volumeknop waarmee het met de meeste versterkers prima mogelijk is het volume te reduceren terwijl je toch een erg goed geluid blijft behouden.
Ik had geen enkel probleem met een Engl Sovereign (100 watt ) niet met een Bogner shiva (80 watt ) een Bogner Xtc ging ook erg goed ( 100 watt en de tot nu toe enige versterker die volume problemen gaf was een Marshall dsl100 welke niet op spaapkamerniveau te krijgen was.
Ik ben het dan ook niet eens met Het verhaal dat een 100 watt versterker pas goed begint te klinken bij een hoog volume.
Het is voor de slaapkamer helemaal niet nodig natuurlijk die 100 watt, maar daar laat je je versterker toch niet voor weg bedoel ik.
Ik heb een mesa boogie mark 1 gehad welke van 100 naar 50 watt te schakelen was, er zijn waarschijnlijk wel meer zwaardere buizenversterkers waarmee dat mogelijk is indien je dat belangrijk vindt, voor mij is het terugdraaien van de master volume voldoende.
Een kemper profiler bijvoorbeeld is 600 watt , over overkill gesproken;)
Een Ferrari of een pik van 35 cm ook, maar ik zou maar blij zijn als ik een van die twee bezat :)
Succes met je zoektocht

Ace 1.15.19
27 oktober 2015, 23:44
Marshall Haze 40? Past tweedehands zeker binnen het budget, zou je hem persé nieuw willen is het wat meer sparen.

Voldoet aan al je eisen: buizen, clean en overdrive, prima in de slaapkamer te gebruiken, onboard effects. Ik vind dat ook altijd zo'n bullshit dat buizen overkill is, versterkers kunnen prima zacht. Ja, op hoog volume klinken ze beter, maar da's een ander hoofdstuk. Plus je geeft aan dat je hem ook bij repetities wil gebruiken, dan mag het gerust body hebben.

Als je de Haze tweedehands zou kopen heb je nog genoeg budget over voor een high gain pedaal. Hij is ook als 15 watt head gemaakt trouwens.