PDA

View Full Version : G-system



daghengst
15 oktober 2015, 12:42
Hey allemaal

Ik heb sinds kort een G-system met 1 volume- en 1 expressiepedaal. Daarnaast heb ik een Nova drive aangesloten via midi. Dit gaat dan de Fender Champion 100 in.

Ik heb hierover enkele vragen:
1) ik hoor een ruis die ik maar niet weg krijg. Heeft iemand tips?
2) als ik een oversturing via de loop switch dan krijg ik een boost die niet in verhouding staat tot het cleane kanaal. Ik heb al getweakt tot ik een ons woog maar resultaat: 0!!!
3) het volumepedaal werkt naar behoren maar het expressiepedaal krijg ik maar niet ingesteld. Hebben jullie hiervoor ook tips?

Heb Laird al geraadpleegd maar noppes...

Alvast bij voorbaat dank...

Gr Hans


Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

D3nnis
15 oktober 2015, 12:59
Ik heb hierover enkele vragen:
1) ik hoor een ruis die ik maar niet weg krijg. Heeft iemand tips?


Misschien vragen naar de bekende weg, maar is het ruis, of een brom?

En hoe heb je de g system aangesloten? Gitaar in g system, en g system naar input versterker, of maak je gebruik van de fx loop op de versterker (en de inserts op de g system hiervoor)?

daghengst
16 oktober 2015, 11:01
Hallo D3nnis
Sorry voor mijn late reactie.

Ik hoor dus een constante ruis en geen brom.

De G system is via de inserts in de FX loop op de versterker aangesloten. De Nova drive via een midi y-kabel op de G.

Gr Hans

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

GJH
17 oktober 2015, 09:48
Hoi Hans,

Heb je een stappenplan doorlopen? (Heb zelf een G-System zonder brom of ruis in gebruik).
Gitaar rechtstreeks in de versterker, volume op normaal niveau en even goed luisteren naar het signaal.
Gitaar in je G-System, l-out naar versterker en beoordelen. OP je G-System eventueel aanpassingen maken op de verschillende in en output levels zodat allen zonder brom functioneert. En even hard klinkt als rechtstreeks naar je versterker.
Even ervan uitgaan dat je de 4-cable methode gebruikt, je gitaar in de in van je G-system, send naar de return van je versterker loop.
Mag nog steeds geen brom geven. (staat ook allemaal in de Liard handleiding.

Als je al die stappen netjes doorloopt mag er geen brom zijn.
Ik heb zelf een morely loop corrector in de effecten loop zitten voor een gebalanceerd geluid. Als ik die er niet inzet maar balanced kabels gebruik dan heb ik overigens geen brom. Voorwaarde is wel dat je alles stap voor stap netjes instelt.

Als laatste de pedaaltjes aan je G-System hangen. Heb je dan een brom dan kun je de pedalen gaan troubleshooten.

Succes!

daghengst
17 oktober 2015, 17:44
Ik weet wat me te doen staat

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

D3nnis
17 oktober 2015, 18:39
Ik heb zelf een morely loop corrector in de effecten loop zitten voor een gebalanceerd geluid.

Wat is een gebalanceerd geluid in dit geval?
Ik snap even niet wat die morley toevoegt (of weg haalt)?
Ik zou die morley er niet in hangen als ie niet echt nodig is?

GJH
19 oktober 2015, 17:26
Ik heb de morley nodig om mijn effectenloop te corrigeren. Gebruik inderdaad gebalanceerde kabels hiervoor. Maar dat is idd een specifieke oplossing. Als je hem niet nodig hebt dan hoeft het niet. Zonder morley gaat mijn effectenloop staan clippen.

D3nnis
19 oktober 2015, 20:34
Stuurt je amp zo hard uit dan?
Je zou toch verwachten dat de G system een line level zou moeten kunnen hebben eigenlijk!