PDA

View Full Version : Vox AC15 verschillende versies



Rhythm Machine
14 oktober 2015, 21:55
Het lijkt alsof Vox de aanduiding AC15 voor een heleboel verschillende amps gebruikt. Welke is nou het meeste aan te raden? Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen deze twee:

http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/vox-ac15h1tv-heritage-258801414.html

http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/voxac15hw1x-handwired-ac15-blue-257332636.html

Stoffel43
14 oktober 2015, 22:47
Er zijn inderdaad verschillende modellen van de AC15. Het zijn allemaal 15 Watt buizenversterkers.

De H1TV heeft als extra het EF86 kanaal en de alom geprezen blue bulldog speaker (weliswaar de Chinese versie). De print is een opgebouwd met een combinatie van banen en turrets. Een mix van de oude en de moderne manier. Ik zou de mijne nooit voor slechts 650€ van de hand doen!

De hw1 heeft een greenback speaker en geen EF86 kanaal, maar deze heeft dan weer de printopbouw met enkel turrets. De electronicapuristen lijken hier meer waarde aan te hechten. Hij heeft dan ook weer een mastervolume wat de H1TV niet heeft. Natuurlijke overdrive is dus mogelijk op lagere volumes.

De Custom C1 is vergelijkbaar met de HW1, maar heeft dan weer de gewone moderne printopbouw. Ook een greenback speaker en dezelfde kanalen, maar deze heeft als meerwaarde dan weer het tremolo en reverb effect.

Dan is er nog de custom C1X. Dezelfde als de custom C1, maar met de blue bulldog speaker...

Dan bestaat er ook nog een custom C2. Gelijkaardig aan de C1, maar voorzien van 2 speakers en een reverb.

Ik hoop dat je hierdoor enige duidelijkheid krijgt en dat ik geen onwaarheden heb verkondigd... Kwestie van uitproberen en een eigen voorkeur ontwikkelen.

1 ding hebben ze in mijn ogen allemaal gemeen: supersound! (Tenminste als je houdt van de typisch Britse Vox sound'.

humbucker
15 oktober 2015, 09:28
Klopt. Wat ik nog kan toevoegen is dat die H1tv een 50th anniversary editie was (ik neem dat toch aan, angezien de AC30 van die serie dat toch was) terwijl de gewone handwired niet limited is.

10us
15 oktober 2015, 16:28
en kijk ook eens op:
http://voxshowroom.com/

daar staat me toch een schat aan informatie.

muziekschuur
15 oktober 2015, 19:02
Goeie vraag.... Want er is veel te weten over deze amp. De nuances kunnen voor diverse genres voor dilemma's zorgen. Dus bezint eer ge begint. Maar..... Allemaal mooi spul. Ben wel verliefd op de 4 watt versie.... Leuk leuk leuk.

Mitch
16 oktober 2015, 21:40
De AC15H1TV bespelen in een testhokje was voor mij zo'n heerlijke ervaring dat ik binnen no time zelf de grote broer als top heb gekocht. En nog steeds ben ik daar helemaal verliefd op. Puike dynamiek voor een 'moderne' amp die niet goedkoop was maar zeker niet te duur. Geen master, maar voor minder dan 100E tweedehands plak je er gewoon een Weber Mini Mass achter of je laat een mastervolume installeren door een tech (ook geen gigantische klus).
Verder heeft Stoffel het prima samengevat.

Stoffel43
16 oktober 2015, 22:41
Dank je.
Ik heb zelf de combo versie van de H1TV met extra speakercab. Geweldige sound en dynamiek idd. Toch een beetje spijt dat ik toen ook niet voor de headversie gegaan ben. Ik mis eigenlijk ook wel een beetje reverb, maar vind 'm zo geweldig dat ik het ding heb nagebouwd. Nu wel in head versie! Met mastervolume. Toch een net iets andere klank, maar daar wordt nog aan gewerkt.... 😃

Hoe dan ook... Met eender welke AC15 haal je een superversterker in huis! 🎸