PDA

View Full Version : kleinst mogelijke dual action trussrod?



Smeigel_12000
14 oktober 2015, 18:09
Ik ben op dit moment bezig met het vervaardigen van de hals voor mijn nieuwe neck thru. Ik kom nu bijna in de fase dat ik de trussrod sleuf moet gaan frezen. Ik heb gekozen voor een vrij dunne hals en om zo weinig mogelijk hout op te offeren ben ik op zoek naar en zo slank mogelijke trussrod. Wel eentje met dual action. Ik heb al wat gevonden over "Ryan Guitars", maar wat zijn "unieke" trussrod precies inhoudt en hoe het in elkaar zit kan ik eigenlijk niet echt vinden, laat staan of dit type los te krijgen is.

Hebben jullie tips, en zo ja, waar te koop?

barno
14 oktober 2015, 18:39
Ik ben op dit moment bezig met het vervaardigen van de hals voor mijn nieuwe neck thru. Ik kom nu bijna in de fase dat ik de trussrod sleuf moet gaan frezen. Ik heb gekozen voor een vrij dunne hals en om zo weinig mogelijk hout op te offeren ben ik op zoek naar en zo slank mogelijke trussrod. Wel eentje met dual action. Ik heb al wat gevonden over "Ryan Guitars", maar wat zijn "unieke" trussrod precies inhoudt en hoe het in elkaar zit kan ik eigenlijk niet echt vinden, laat staan of dit type los te krijgen is.



Hebben jullie tips, en zo ja, waar te koop?

slankste is een fender style single rod en vermits je een dun halsje maakt, lijkt me een dual action niet een nodig.

Tabula Rasa
14 oktober 2015, 19:25
Barno, hij ligt wel diep in het midden van een hals. Weet niet wat dieper is, maar het zou zomaar de fender rod kunnen zijn.

oigun
14 oktober 2015, 19:33
http://www.guitarsupplies.nl/index.php?item=dual-action-trussrod-440mm&action=article&group_id=20000066&aid=573&lang=nl