PDA

View Full Version : The girl next door



Ernest01
14 oktober 2015, 16:39
Nieuwe 'creatie' : The girl next door.

Een experimentje voor wat de stem betreft. De zgn. 'double-voicing' toegepast, dus alsof het twee keer is ingezongen. (maar dan met software dat gedaan)

Ander experimentje is het toevoegen van 'trommels'.....
Van Gus (van dit gitaar-forum) een aantal drum-samples (korte stukjes met verschillende drumpatronen) gehad.
Gebruikt in dit liedje. Dus stukjes uitzoeken die 'passen' en dan maar knippen en plakken....

Dit alles onder 'niet goed, geld weg' garantie, natuurlijk. Maar elk commentaar is altijd welkom.


https://soundcloud.com/ernest01/the-girl-next-door

HouseMetalJazz
14 oktober 2015, 17:05
Heerlijke sixties vibe :-) Krijg er zin van om mn ouwe Steely Dan platen op te zetten. Drum vond ik tricky af en toe, maar klopt als een huis. Mooi!

gitaarvrouwtje
14 oktober 2015, 17:05
leuk ernest :) je bent knap aan t freubelen geweest met de drumstukkies..ik doe t je niet na, ben daar totaal niet geschikt voor hahaha
harstikke leuk gedaan, leuk vrolijk nummertje..drums mogen van mij iets zachter..iets te veel naar voren getrokken naar mijn smaak
maar ik vind het echt wel leuk gedaan allemaal en je schrijft van die leuke vrolijke luddekes

jutter
14 oktober 2015, 17:26
Lekker nummer! Complimenten!

Fusion
14 oktober 2015, 17:48
Lekker nummer! Jammer dat de drums soms niet matchen met de flow, maar ach. Verder vind ik je experiment an sich geslaagd, maar vind ik de zang niet heel lekker in de mix liggen. Beetje begraven af en to.

Joost de Ruig
14 oktober 2015, 17:49
Sixties revival :)

deefke666
14 oktober 2015, 19:06
Sixties revival :)

+1
Ik vind dit nummer een heel mooie 60's vibe hebben :hippie:
Voor mij persoonlijk zou de zang misschien inderdaad wat meer naar voor mogen, maar da's smaak natuurlijk.

Knap gedaan in ieder geval

Heffie
15 oktober 2015, 04:36
Yup. Fijn nummer! Ik ben het met Fusion eens dat er soms een hiaatje in de drumtrack zit t.o.v. de rest van het nummer maar dat is klein bier. Het geheel luistert lekker weg in elk geval. Je zang vindt ik sterk verbeterd in vergelijking met het vorige nummer wat ik van je gehoord heb. Dit lijkt beter bij je bereik te passen.

De double voicing is ook overtuigend. Gebruik je hiervoor een plugin of heb een duplicate van je zangtrack gemaakt en deze met met een andere EQ en/of galm bewerkt(mijn gok is dat laatste. Niet dat het uitmaakt voor het resultaat:)).

Mooi gedaan inderdaad.

Ernest01
15 oktober 2015, 09:31
Iedereen bedankt voor het luisteren en de complimenten.

Sixties.... ja, dat is de tijd dat ik met muziek aan de gang ging - op een aftandse gitaar.
Heb 10 jaar gespeeld en pas 4,5 jaar geleden weer begonnen. Maar de feel blijft dus blijkbaar....
Leuk dat jullie dat herkennen, aan de 'sound'.

Drums wat te prominent aanwezig.... tja, noem het 'jeudig' (haha) enthousiasme.
Was er zo tevreden over, dat ik het te hard in de mix heb gelaten, waardoor inderdaad de zang wat verder weg is gezonken.

@Heffie, ik laat je later weten welke plugin het was die ik voor de double voicing gebruikt heb. Zit niet op deze laptop...

Cageman
15 oktober 2015, 15:20
Vrolijke themaatjes. De gitaar doet ook niet alleen maar achtergrondakkoorden, zoals in veel van je vorige nummers wel het geval was. De zang vond ik persoonlijk in vorige nummers juist weer leuker. De countryvibe die je soms hebt in je stem, ontbreekt hier. Volgende keer weer meer uptempo :) :) :).

Ernest01
15 oktober 2015, 22:25
Dank je wel Kooimens... Zo zie je dat smaken verschillen.
Ik probeer zoveel mogelijk diverse dingen uit, dus wie weet een volgende keer meer 'country' :ok:

@Heffie, de plugin die ik gebruik in Audacity heet : "Blue Cat's Stereo Chorus".
Jouw suggestie zal ik ook eens testen, kijken wat dat doet met double voicing.

The Lo Lands
15 oktober 2015, 23:10
Mooi sfeervol nummer! Ik waan mij zo in de jaren 60, hoewel ik zelf uit de 70's kom :-) Ik wilde dat ik kon zingen. Qua productie vind ik het goed klinken, eventueel de drum ietsiepietsie zachter. Erg fijne muziek dit!!

Ernest01
17 oktober 2015, 15:58
Mooi sfeervol nummer! Ik waan mij zo in de jaren 60, hoewel ik zelf uit de 70's kom :-) Ik wilde dat ik kon zingen. Qua productie vind ik het goed klinken, eventueel de drum ietsiepietsie zachter. Erg fijne muziek dit!!

Dank je wel voor het luisteren en fijn te horen dat je het kon waarderen.
De drums.... dat zal ik onthouden voor een andere keer. Maar zoals gezegd had ik daar meer aandacht voor tijdens het mixen dan de rest...

Ernest01
2 november 2015, 22:20
Heb naar aanleiding van jullie opmerkingen het geheel wat anders in de mix 'gezet'.

Ook van anderen - buiten dit forum - gehoord dat de zang te laag in de mix zit.
Dit ook aangepast.

Ben benieuwd wat jullie vinden van die te lage zang. Dus of die nu ook nog te horen is.....
En of dit beter klinkt dan de eerste versie.

https://soundcloud.com/ernest01/the-girl-next-door-new-mix

Alvast bedankt !

The Lo Lands
3 november 2015, 22:24
Vanmiddag even over mijn nieuwe monitoren beluisterd. Nog niet vergeleken met de vorige versie maar het klinkt prima! Drums zijn dus tevens iets zachter gezet?

Ernest01
9 november 2015, 11:58
Bedankt voor het luisteren. (met nieuwe monitoren nog wel.... helemaal top)

Inderdaad de drums zachter in de mix gezet en de gitaarpartijen nog een beetje beter in de mix gezet.
Ook de zang wat minder double-voicing gegeven.

paulusdeBKB
23 november 2015, 17:58
Keurig gedaan, prima liedje ook. Ik mis wel een baspartij, en een halve minuut ;)

Ernest01
25 november 2015, 22:29
Dank je wel, Paul.
Tja, was al blij dat ik een keer drums erbij kon zetten. En een bas, ach voor mij is dit al 'vol' genoeg.
Maar je hebt wel gelijk als je bedoelt dat het dan helemaal af zou zijn.

Die halve minuut zou het nog meer 60ties maken misschien, maar dit was voor mij een experiment voor het drumstukkie.
En om die reden gemaakt.

Duhsjaak
26 november 2015, 05:06
Je kent me al wat langer dan vandaag.
Dus je weet dat ik vaker deviant gedrag vertoon.
Hier ook weer, dus je bent gewaarschuwd.

Ik vond de eerste akelig raak. Mooi in zijn weerbarstigheid.
Je hebt net zo lang naar anderen geluisterd, totdat je alle plaatsen waar het een beetje spannend werd eruit hebt gehaald.
Als je bedoeling een mooi errug MOR (Middle of the road) stukkie te maken, ben je daarin helemaal geslaagd.

De eerste is strikt persoonlijk en karaktervol. Who needs perfection? Ik niet.
Ik luister alleen nog naar de eerste.
Mijn mening maar.
Gegarandeerd nergens op gebaseerd.

Vriendelijke groet, Gus

Ernest01
27 november 2015, 18:58
Dank Gus. Ik laat hem speciaal voor jou staan...
En jouw mening is altijd ergens op gebaseerd, dus die neem ik zeker serieus.

Charlie McD
27 november 2015, 19:33
Je tweede versie beviel me direct heel erg, Ernest. De eerste had al de vibe, zoals iemand het noemde, maar de tweede was voor mij toch echt 'back in time on the sound of the nation...!'. En die sound heb je trefzeker vastgelegd. Chapeau!

Ernest01
27 november 2015, 22:07
Bedankt, Charlie. Die sound had ik niet bewust nagestreefd, dus leuk dat een aantal mensen die 'terugvinden' in het lied. Mooi dat je de slogan van Radio Caroline erbij haalt.

Je hebt trouwens mooie nummers op YouTube staan. Vooral de nummers van Karel de Vey.
In ieder geval - voor mij - zeer de moeite waard om ook hier te plaatsen.
Welke gitaar bespeel je ? (of, welke gitaren) De opnamen zijn zeer professioneel, overigens.

gitaarvrouwtje
28 november 2015, 09:52
allereerst wat heerlijk om jullie hier te zien Gus en Charlie :) ( ga jij ook mooie dingen posten Charlie?, je heb zoveel fraais te delen)
Ernest deze is top..
ik vind de mix VEEL beter, en ik krijg er dat lekker jaren zestig zeventig gevoel van , beetje iets kevin ayers achtigs :)
mooi man

Charlie McD
28 november 2015, 23:32
allereerst wat heerlijk om jullie hier te zien Gus en Charlie :) ( ga jij ook mooie dingen posten Charlie?, je heb zoveel fraais te delen)

Old pickers never die, Gitaarvrouwtje! Leuk om weer terug te zijn...

Ernest01
29 november 2015, 11:33
Ernest deze is top..
ik vind de mix VEEL beter, en ik krijg er dat lekker jaren zestig zeventig gevoel van , beetje iets kevin ayers achtigs :)
mooi man

Dank je Kris.
Kevin Ayers had toch een ander stemgeluid, maar desalniettemin.... bedankt !