PDA

View Full Version : Gitaarweekend?



Saskia__
12 oktober 2015, 18:31
Ik heb wat gegoogled maar het schoot niet zo op dus vraag ik het hier eens.

Zijn er gitaarweekenden voor (jong) volwassenen? Ik ben nu ongeveer een jaar bezig met gitaarspelen waarvan ruim een half jaar lessen. (daarvoor online cursussen gedaan)
Zo'n weekend lijkt me erg leuk en leerzaam maar ik kon vooral vinden voor kinderen/jongeren.

Iemand een idee of het ook voor volwassenen gehouden wordt? (en het liefst niet allemaal 40/50+)
Het lijkt me leuk om eind van dit jaar of begin volgend jaar te doen maar als er alleen in de zomer weekenden zijn is dat ook prima.

Brad
12 oktober 2015, 18:58
Veertigers en vijftigers kunnen ook nog jong van geest zijn

jutter
12 oktober 2015, 19:17
Zestig en zeventigers ook

Harald
12 oktober 2015, 19:24
Beetje verkeerde periode. In de zomer is er tegenwoordig best wel wat te doen. Wim den Herder organiseert vaak een gitaarkamp. Peter van Elswijk organiseert een week of midweek in Frankrijk, en er is meer. Vanuit het blad Gitarist wordt er ook jaarlijks een kamp georganiseerd. (of werd, dat weet ik niet)

Saskia__
12 oktober 2015, 20:53
Bedankt voor de reacties! Haha ja het zou me ook niet tegenhouden maar ik zou het wel leuk vinden als ik niet de enige van 23 zou zijn en de rest 40+ zeg maar. Ja Harald ik dacht al een beetje dat het de verkeerde periode was, maar geeft niet, dan ben ik net wat verder dat vind ik ook niet erg.

Joost de Ruig
12 oktober 2015, 21:00
Wij, de 40-plussers, vinden het helemaaaaal niet erg als er alleen maar 23-jarige deernes zouden komen hoor ;)

Saskia__
5 mei 2016, 17:11
Iemand die weet of er aankomende zomer nog ergens een weekend georganiseerd wordt? Ik kan echt niks vinden :( Als ik iets kan vinden staat er dat het in 2016 niet doorgaat...

Pepe
5 mei 2016, 17:56
Ik vraag het even aan mijn bassist, die doet van die cursussen in Frankrijk dacht ik.

I'll be back 2U.

Harald
5 mei 2016, 21:21
Een paar avonden met een vuurtje buiten en wat gitaren, waarom niet... is er een beetje animo voor?

Campings genoeg op loopafstand bij mij , net buiten Epe. Iedereen een gitaar en wat te drinken meenemen, en misschien zijn er vrijwilligers om ook wat workshopjes te geven?

Joost de Ruig
5 mei 2016, 22:05
Een paar avonden met een vuurtje buiten en wat gitaren, waarom niet... is er een beetje animo voor?

Campings genoeg op loopafstand bij mij , net buiten Epe. Iedereen een gitaar en wat te drinken meenemen, en misschien zijn er vrijwilligers om ook wat workshopjes te geven?

Mijn Dobro staat al klaar :)

Brad
6 mei 2016, 00:33
Campings genoeg op loopafstand bij mij , net buiten Epe

Epe ? Ik heb eens iets gehad met een dame die uit Epe kwam . Was wel een beproeving

Wel triest trouwens dat al die gitaarweekenden niet doorgaan . Misschien begint het individualisme ook steeds meer bij gitaristen gestalte te krijgen

Het zal wel met gebrek aan belangstelling te maken hebben

Dit is langer dan een weekend en in het buitenland maar het is misschien wel wat voor jou . Ik heb ooit een cursus flamenco gitaar gedaan in Spanje en dat was erg leuk

Ik heb overigens gelezen dat er nog maar een paar plaatsen beschikbaar zijn , je moet wel snel zijn als dit je wat lijkt

http://www.utrechtsegitaarschool.nl/zomercursus/

Duhsjaak
6 mei 2016, 04:10
En bij wijze van schrale troost:
De Noorder Gitaardag is de afgelopen 5 jaar ieder jaar doorgegaan.
Met Radio/TV Noord, optredens van diverse celebrities zoals Harald en wat have you.

Laatste keer ook weer super gezellig met Het Bestuur zelf achter de kassa en 850 man/vrouw bezoek over de hele dag. De jongste die ik echt heb gesproken was 14. En die heb ik wat (andere) plectrums gegeven. Mocht van mams.

Het feest gebeurt in het plaatselijke buurthuis, dus op de prijzen van koffie en broodjes loop je niet leeg.

Deo volente/inshallah zal de volgende keer op 11 maart (2017) plaatsvinden. Dus ik zeg: Blokken die dag in je agenda.

Do we have a date? Ik bedoel, samen met nog 850 mensen?
Vriendelijke groet, Gus

Harald
12 mei 2016, 12:26
Noorder gitaardag duurt nog even...

Het gitaarkamp in Frankrijk ging dit jaar gewoon door iig. (met o.a. Harry Sacksioni en Erik Vaarzon Morel) Harry doet ook gitaarweekenden, maar die is ws. al volgeboekt.

Enfin, voor 3 man loont het niet, maar als er animo is, ergens in Juli of Augustus, voor wat dagen hier reageer dan even. Workshopje is ook goed mogelijk, en van een paar dagen doorbrengen met andere gitaristen steek je altijd wel wat op.

Joost de Ruig
12 mei 2016, 13:47
Zoals gezegd: mijn dobro komt graag naar Epe en ik denk mister Eastman ook :)

Brad
12 mei 2016, 17:24
Enfin , voor 3 man loont het niet, maar als er animo is, ergens in Juli of Augustus , voor wat dagen hier reageer dan even . Workshopje is ook goed mogelijk , en van een paar dagen doorbrengen met andere gitaristen steek je altijd wel wat op .

Zorg je dan wel dat de plaatselijke slasher tijdelijk in de bak zit ? Zie je ineens een raar figuur met een waanzinnige blik naar binnen kijken -)

Harald
12 mei 2016, 20:19
Je hoeft Epe niet in hoor, ik zit hier lekker in het bos, tussen de campings.

Mensen die naar binnen kijken, ach, moeten ze goede ogen hebben :) Maar genoeg mensen die even kijken naar het huis...

Joannes
22 mei 2016, 09:54
waarom niet zelf zo een wekend organiseren ??
kijk of er hier interesse is
gewoon ergens in Augustes een weekend (of dag) bij elkaar komen

Joan

Harald
29 mei 2016, 21:06
Dat was dus de bedoeling ;)

Joannes
30 mei 2016, 10:18
ben vanaf de eerste week van Augustes in Nederland 3 weken , dus ........

Saskia__
16 april 2017, 14:23
Goed, misschien is iets zelf organiseren nog niet zo'n slecht idee. Ik wil nog steeds graag naar zo'n week/weekend, maar het is alweer 1,5 jaar later haha. Ik heb wel weer wat gegoogled, maar die ene zomerweek zit nu al!! vol en verder vooral voor de echte beginners. Spijtig dat er zo weinig is :( Ik zal er nog eens over nadenken.

Fusion
16 april 2017, 14:46
Als er een 10000W FFR amp is mer een muur van nep-Marshalls wil ik wel 2 uur non-stop sweep arpeggio's spelen, daarna te veel drinken, vervolgens stennis schoppen met een forummer of 2 die mij niet mogen om vervolgens te worden afgevoerd terwijl ik huil dat vroeger alles beter was.

Brad
16 april 2017, 15:56
Heerlijk verhaal dit!:D Maar ik vraag mij af wat Saskia bedoelt met zelf organiseren, ben je zelf van plan iets dergelijks te organiseren Saskia?

Saskia__
16 april 2017, 18:09
Als er genoeg animo is, van hier en bijv via fb een pagina openen. Wil ik best wat organiseren. Ruimte ergens huren, ervaren gitaristen vragen om lessen te verzorgen etc. moet te regelen zijn. Misschien dat ik het samen met 1 of 2 anderen kan regelen.

gitaarvrouwtje
2 mei 2017, 10:40
is wel echt bluegrass gericht ( maar dan kan een gitarist een heleboel van leren)
http://www.sorefingers.co.uk/

jvromans
2 mei 2017, 11:35
Erg leerzaam (en leuk) zijn vaak de open sessies. Ikzelf ben vaak te vinden bij Peter en Leni in Steendam (elke 3e zaterdagmiddag) en in Papenvoort (elke 1e zaterdagmiddag). Deze sessie zijn gericht op singer-songwriters.

https://www.facebook.com/groups/217996685271733/permalink/234601843611217/