PDA

View Full Version : Limited edition 2012 takamine TLE-D1 ???



jantjec
12 oktober 2015, 17:31
Is er iemand die me iets meer kan vertellen van deze gitaar vind geen reviews , klinkt goed, is mooi, wel groot. Takamine TLE -D1 uit bouwjaar 2012

jantjec
12 oktober 2015, 20:06
er zijn er maar 12 van gemaakt dus mogelijk de speld in de hooiberg......

Joost de Ruig
12 oktober 2015, 20:16
http://www.keymusic.com/nl/item/takamine-tle-d1-limited-edition-natural/

De Takamine TLE-D1 Limited Edition is een strikt gelimiteerde dreadnought akoestische gitaar met pickupsysteem. De body, gemaakt van massief klankhout zoals spruce en Indisch Palissander, maakt indruk met zijn subtiele en verfijnde uiterlijk. Het ingebouwde 2-weg pickupsysteem heeft een hoge kwaliteit transducer zodat de akoestische gitaar ook versterkt authentieke klanken laat horen. Verder biedt de gitaar een unieke constructiekwaliteit en goed gebalanceerde klank. En ten slotte is de Takamine TLE-D1 Limited Edition helemaal af met de gedetailleerde maple inleg van sneeuwkristallen in de toets.

Strictly limited to 12 pieces
Body shape: dreadnought
Top: spruce, solid
Back and sides: Indian rosewood, solid
Neck: mahogany
Fingerboard: ebony
Inlays: New Snow Chrystal, maple
Frets: 20
Scale length: 644 mm
Width at nut: 42.5 mm
Electronics: CT4-DX
Bridge: ebony
Tuner: closed, with ebony buttons
Pickguard: tortoise
Hardware: gold
Colour: natural, high gloss

http://static.keymusic.com/products/135487/340/takamine-tle-d1-limited-edition-natural.jpg

jantjec
12 oktober 2015, 21:36
Dankjewel Joost, die had ik idd ook gevonden maar geen enkel review of ervaring van iemand die er op speelt of gespeeld heeft is er te vinden. is wel een beauty van een gitaar. Klinkt ook super vind ik zelf. Zou ook willen weten wat ie kostte toen ie du nog te koop was. Nu is ie 2dehands te koop... wil echter meer weten als de prijs nu in gebruikte staat

Joost de Ruig
12 oktober 2015, 21:47
Ik neem aan dat het een €1000+ gitaar was en dat er nu nog steeds een aardig kaartje aan hangt.

jantjec
12 oktober 2015, 22:04
ook dat klopt, wat het bedrag toen was weet ik niet, zou wel meer willen weten, waarom een 50th jaar vieren met 12 stuks? En er is nergens geen melding van te vinden ook niet op Takamine site bij alle limited editions geen vermelding..... Sooow....was het iets speciaals als gift voor??? geen idee en wat was de waarde dan.

Joost de Ruig
12 oktober 2015, 22:14
Misschien zit er een aardige pr-dame bij Takamine de mail te beantwoorden en voelt ze zich geroepen die vraag uit Holland eens goed te beantwoorden. Als je er echt interesse in hebt, zou ik zo'n mailtje er aan wagen.

jantjec
12 oktober 2015, 23:16
heb ik idd gedaan. ben benieuwd want ik heb die gitaar gekocht en kan die eerst een periode testen.
En ik denk dat het echt 'mijn' gitaar is. zat wel boven begroting... Maar dit geluid beviel zo goed en al wat ik al gespeeld heb, ook weer in de winkel was precies niet voor mij gemaakt , en ik wilde eigenlijk geen dread wel liefst een geweldig geluid zoals een Martin en ook een smalle hals. , ja ik denk dat ik er echt aan hang!!!!!!!!!

Rizz
13 oktober 2015, 05:10
Net een paar stukkies kunnen spelen en nu al last van GAS? Jij hebt het zwaar te pakken.. :D En een budget waar de meeste beginners van kunnen dromen..

jantjec
13 oktober 2015, 09:53
ja echt , dit is een gitaar die ik nooit zou kopen. hij is erg groot!
De body is lower 40, taille 28, upper 30, dikte 12.5. nut width is 42.5 .
En ik zocht juist naar een om of ooo . maar ik ben iemand die erg zacht speelt . En geen van de aagebode gitaren klonk me goed , ofwel lag me niet ofwel wel van geluid en niet van body of andersom.
Jah de Santa Cruz en nog een merk maar die zijn dan 3x zo duur of meer, die wil ik niet serieus testen. die hebben alles mee behalve de prijs. en ja het budget...... ben 60 jaar ik heb er eventjes voor kunnen sparen , ik wil nu niet meer echt wachten om over 15 jaar pas een mooie te kopen, ik hoop dat ik er zal ingroeien in verbetering van spelen. Mijn moeder kocht een keyboardje toen wij allemaal al in de kinderen zaten en die heeft ze laten groeien (inruilen) tot een pracht computer gestuurde Roland piano, zij speelde ook niet prof! echt voor haar plezier en heeft gespeeld tot haar 92 jaar...

Gert2015
13 oktober 2015, 13:28
Jantjec, ik ben andersom begonnen. Eerst een paar jaar leren spelen en dan pas op zoek naar wat voor een sound. Anders blijf je gitaren kopen!
Laat een gitaar ook eens naar je toe spelen dan hoor je pas echt hoe hij klinkt.

jantjec
13 oktober 2015, 14:12
Gert op alle gitaren heb ik zowel zelf als door mijn man laten spelen, ook de laatste ewemplaren een Martin Mahonie Om-15sm denk ik en de Takamine die ik heb , ook diverse keren geprobeerd, en ook de verkoper heeft erop gespeeld. Ik hoor zelf als ikzelf speel ook de meerwaarde van de Takamine, en ook als mijn man of de verkoper speelt

En idd als ik jonger was zou ik idd geen duurdere gekocht hebben en eerst beter leren spelen. Ik had de start gemaakt met een Ibanez Talman TCM 50 akoestisch elektrisch, die klonk te zacht , verkocht en de Gretsch Rancher 5013 Jr gekocht die was prima naar mijn zin en zou mijn gitaar blijven......
En het is gewoon gek gegaan. Mijn man's gitaar 35-40 jaar oud is ver heen, maar klinkt nog heel goed, maar kop is gelijmd zadel is gescheurd, dus hij kocht er een naar zijn zin , maar.... hij hoorde een Martin hd28, prachtig , vond die te duur... kwamen we er toch een tegen op de 2dehands markt , echt onbespeeld uit 2008. ... en gekocht. Zo kreeg ik zijn gitaar deze zomer...Eastman AC 420 en die zat niet lekker, ik mijn Gretsch van 300 € verkocht.....

Deze Eastman konden we inruilen door opwaardering. een andere Eastman gekocht E 20ss, vond ik goed klinken, wilde graag bij Rosewood blijven! maar lag alleen goed als ik met blote armen en korte broek speelde, anders schoof ie weg. Na 7 weken ingeruild tegen Eastman E20 00 ss lag prima maar bij mijn spelen klonk ie bijlange niet zo goed als de vorige Eastman. dus had besloten die toch maar terug te brengen na 3 weken....... dat was dus gisteren. jah en de Martin van mijn man klinkt zoveel beter als de Eastman ook dat is dan heel duidelijk.
Die ik nu heb is weer op dezelfde basis gekocht terug binnen een 30 dagen en geld terug, of later maar dan geld erbij. Zo zoeken er diverse klanten bij deze winkel naar hun ideale gitaar.

Ik ben nu mijn 3de lesjaar gestart, vind me nog steeds een echte beginneling, hoewel ik best al wat kan spelen zijn er nog teveel dingen die ik echt nog niet kan en zo zitten spelen in een winkel vind ik niet de beste methode om echt rustig ervoor te gaan zitten. Thuis ben ik veel rustiger. De winkel waar ik gekocht heb is Leo Caerts in Leuven en ze helpen je daar erg goed.

denis.hermans
13 oktober 2015, 18:34
Gefeliciteerd met je aankoop. Je hoeft je overigens zeker niet te "verantwoorden" voor je aankoop. Veel plezier ermee

jantjec
17 oktober 2015, 21:49
En ik heb er al veel plezier van , ik speel er erg graag op , hij klinkt erg goed ook.
De smalle hals heeft voor mij een comfortabele greep.
Intussen weet ik ook dat deze serie van 12 voor Europa was gemaakt.
Dit is een blijver!!!!

Gert2015
18 oktober 2015, 08:58
Mooi zo!
Een takamine TLE D1, een mooie Dreadnought en je wou nog wel een kleine gitaar ;-)

Heel veel speel plezier met je nieuwe gitaar!

jantjec
18 oktober 2015, 10:11
Jah Gert, idd, het was ook de verkoper die me heel lief vroeg of ie me toch eens een grotere mocht presenteren om maar iets te proberen..... en dat bleek direct een schot in de roos. Nu eindelijk rust om te spelen en erin te groeien

D3nnis
18 oktober 2015, 13:12
Gefeliciteerd met je aankoop. Je hoeft je overigens zeker niet te "verantwoorden" voor je aankoop.

Nee, dat zeker niet, maar 3 gitaren kopen in, waar hebben we het over, 2 maanden of zo? Wauw...

Verbaast me wel een beetje dat je je heil bij Takamine hebt kunnen vinden. Ongeveer alle Takamines die ik ken zijn helder "schreeuwerig" of zo. Uitversterkt in band prima, maar solo brr. Mooi om te zien dat ze het ook anders kunnen!

jantjec
18 oktober 2015, 15:37
3 gitaren getest he voor een korte periode en kunnen inruilen. Gezien ik maar een stel handen heb is een gitaar genoeg voor mij ;-)
Ik zou er zelf nooit naar gepakt hebben alleen al vw de grootte.

Volgend mijn man heeft het geluid van deze Takamine iets meer treble en dat van de Martin iets meer bas.
Verder doet ie niet onder voor de Martin.
Is ook een uit de duurdere klasse, wel van 2012 en 2dehands gekocht. Het is er eentje uit een kleine limited edition die voor Europa is gemaakt in een aantal van 12 stuks. Misschien is er meer aandacht aan geschonken aan de fabricage?? Het is de eerste die ik hoorde en idd ingeplugged zegt mijn man ook dat die super klinkt. Ik heb daar eigenlijk niet eens naar geluisterd speel nooit aangesloten dus niet van belang..
Bij Leo Caerts in Leuven kun je 30 dagen testen en niet goed geld terug hebben, ofwel 1 jaar gebruiken en binnen het jaar terug brengen en geld bijleggen voor een andere. Op die manier doen ze aan een serieuze klantenbinding en zoeken ze echt met je mee. Ik mocht ook 3 gitaren op reservatie laten komen die dan pas in december -januari en een Larrivee eind november zou komen.... ik had nu ook Larrivee's geprobeerd , die hebben echter een te brede hals voor mij. De Takamine hals is 42.5 mm voor mij prima en voelt comfortabeler aan dan de hals van de Eastman, het lijkt meer ronding te hebben in de handpalm. Maar ik heb geen grote handen en een beetje kromme vingers . In breedte geraak ik niet op de 4de fret, Ik zal mogelijk dus niet zover komen met het gitaarspelen ... Maar voor zover ik er plezier aan blijf houden is dit goed zo.. En ik ben er helemaal weg van