PDA

View Full Version : Vox pathfinder 10



JV73
11 oktober 2015, 17:32
Iemand ervaring met de vox? Ik speel samen met een zangeres als duo. Wil mijn archtop met floating pickup gaan gebruiken.
Ik wil een versterker voor kleine settings ( huiskamer bv ) en dus een versterker voor kleine podia waar pa gebruikt wordt. Op de vox zit een headphone/line out. Heb gevraagd bij baxshop over de lineout en kreeg dit antwoord wb lineout:de line out op de Vox Pathfinder is bedoeld voor hoofdtelefoon en geeft daarmee niet een 'gestandaardiseerd' line-level output voor naar de mengtafel. Ook is de lijnuitgang niet gestabiliseerd. De geluidstechnicus in de zaal zal daar niet blij mee zijn. Wat wel kan, is er een DI tussen de versterker en de tafel zetten (dit is een voordelige keus: http://www.bax-shop.nl/di-box/behringer-di-20-di-box-splitter en u kunt handmatig het line-out signaal met 20 of 40 dB terugbrengen). U krijgt dan het geluid zoals u die op de Pathfinder heeft ingesteld. Houdt u er wel rekening mee dat de speaker wordt uitgeschakeld als u de headphone-out gebruikt. Het geluid moet u dus via de monitoring terug krijgen. Daarnaast is de headphone out stereo. U zult dus dit kabeltje moeten gebruiken naar de DI (http://www.bax-shop.nl/jack-jack/devine-va6015-jack-male-stereo-2x-jack-male-1-5m-verloopkabel) en deze van de DI naar de mengtafel (http://www.bax-shop.nl/microfoon/signaal-kabels/procab-cab901-xlr-male-xlr-female-5.00-meter/product-details.html). Het lijkt ons wat omslachtig op deze manier. Maar het kan wel.
Is dat zo? Wil niet met microfoons werken. Wil gwn snel inpluggen.
Kan wel met een modeller werken, maar wil ook de versterker standalone gebruiken voor de kleine settings. Dus oftewel 2 in 1 ...

FruscianteFan
11 oktober 2015, 18:00
Ligt eraan hoe klein de setting is. Voor huiskamers hoef je niet uit te versterken.

Voor kleine kroegjes zal het ook nog wel gaan, die Pathfinder is een fijn ding. Voor gelegenheden waar je wel uitversterkt moet worden en je met een geluidsman werkt die een PA meeneemt, zul je geen eigen mic nodig hebben. Die heeft de geluidsman wel, en dat is makkelijker dan gedoe met een line-out en een extra monitor.

Brad
11 oktober 2015, 21:01
Iemand ervaring met de vox? Ik speel samen met een zangeres als duo. Wil mijn archtop met floating pickup gaan gebruiken.
Ik wil een versterker voor kleine settings ( huiskamer bv ) en dus een versterker voor kleine podia waar pa gebruikt wordt. Op de vox zit een headphone/line out. Heb gevraagd bij baxshop over de lineout en kreeg dit antwoord wb lineout:de line out op de Vox Pathfinder is bedoeld voor hoofdtelefoon en geeft daarmee niet een 'gestandaardiseerd' line-level output voor naar de mengtafel. Ook is de lijnuitgang niet gestabiliseerd. De geluidstechnicus in de zaal zal daar niet blij mee zijn. Wat wel kan, is er een DI tussen de versterker en de tafel zetten (dit is een voordelige keus: http://www.bax-shop.nl/di-box/behringer-di-20-di-box-splitter en u kunt handmatig het line-out signaal met 20 of 40 dB terugbrengen). U krijgt dan het geluid zoals u die op de Pathfinder heeft ingesteld. Houdt u er wel rekening mee dat de speaker wordt uitgeschakeld als u de headphone-out gebruikt. Het geluid moet u dus via de monitoring terug krijgen. Daarnaast is de headphone out stereo. U zult dus dit kabeltje moeten gebruiken naar de DI (http://www.bax-shop.nl/jack-jack/devine-va6015-jack-male-stereo-2x-jack-male-1-5m-verloopkabel) en deze van de DI naar de mengtafel (http://www.bax-shop.nl/microfoon/signaal-kabels/procab-cab901-xlr-male-xlr-female-5.00-meter/product-details.html). Het lijkt ons wat omslachtig op deze manier. Maar het kan wel.
Is dat zo? Wil niet met microfoons werken. Wil gwn snel inpluggen.
Kan wel met een modeller werken, maar wil ook de versterker standalone gebruiken voor de kleine settings. Dus oftewel 2 in 1 ...

Zonder te twijfelen aan de kennis van de meneer die je die informatie heeft gegeven heb ik op de site van Vox toch iets anders gelezen . Ik heb er in elk geval goede ervaringen mee met directe opname . Een uitstekend geluid en geen spatje ruis . Ook sluit ik hem via de line out weleens aan op mijn stereo en dat klinkt ook uitstekend .
Om het zeker te weten zou ik een mail naar Vox sturen als ik jou was . Maar goed uit versterken is natuurlijk altijd goed . Dat ding levert in elk geval een goed clean basisgeluid .

Dit is de link naar de handleiding van de Pathfinder . Volgens Vox is die uitgang wel geschikt voor directe opname en live optredens zonder dat je een microfoon gebruikt .

http://www.voxamps.com/uploads/SupportPage_Downloads/Pathfinder10_EFG2.pdf

JV73
12 oktober 2015, 06:33
Ja dat dacht ik nl. ook. Hij gaf mij zo omslachtig verhaal met verloopkabeltjes etc.
Het gaat mij gewoon om een clean geluid op kleine podia. Desnoods zet ik nog een DI tussen de amp en mengtafel.
Ik zal vox ook ff benaderen.

FruscianteFan
12 oktober 2015, 11:09
Ja dat dacht ik nl. ook. Hij gaf mij zo omslachtig verhaal met verloopkabeltjes etc.
Het gaat mij gewoon om een clean geluid op kleine podia. Desnoods zet ik nog een DI tussen de amp en mengtafel.
Ik zal vox ook ff benaderen.
Wat los je dan op met een DI? Die Line-out zal prima werken (pin me er niet op vast) maar dan kun je net zo goed een ampplug kopen ofzo.

Het klinkt mij nogal omslachtig in de oren wat je wilt, te meer omdat die line-out inderdaad wel de speaker uitschakelt.

raabje
12 oktober 2015, 21:55
Ik heb een Pathfinder 15R, dat is een betere versterker door de grotere speaker. 2e hands prima te vinden. Ik heb de line out wel eens op mijn mixer aangesloten, signaal komt prima binnen. Ook de externe cabinet uitgang in een Behringer DI gedaan, werkt ook prima. Bij 1 van die 2 mogelijkheden moest ik een losse koptelefoon plug in de koptelefoon uitgang stoppen om de interne speaker uit te schakelen. Fijne weet ik er niet meer van. Misschien heeft de 10 geen aparte koptelefoon uitgang. Gebalanceerd signaal is alleen belangrijk voor hele lange kabels. En het level van het uitgaande signaal kan je met de master volumeknop op de versterker instellen. Volgens mij kan er weinig fout gaan. Alleen als het signaal heel zwak zou zijn moet de pre-amp van de mixer hard werken, en dan krijg je ruis. Waarom zou het signaal precies line level moeten zijn? Mic pre-amp lost dit wel op.

** edit, ik heb plaatjes bekeken van de 10, ding ziet er nogal beperkt uit. De 15R heeft een hele goede reputatie, die moet je hebben....

Brad
12 oktober 2015, 22:18
Ja ik geloof dat de vijftien watt versie een aparte line out en koptelefoon uitgang heeft . Bij de tien watt versie is dat gecombineerd in een enkele uitgang .

De vijftien watt versie is overigens wel wat groter qua formaat

JV73
13 oktober 2015, 19:40
Ik heb t idee vd vox laten varen.
Natuurlijk zonde om een amp mee te nemen die je doorlus op de PA.
Wil ook niet met mics werken..meestal op open podia is het snel wisselen.
Een ampmodeller vind ik ook niks..te ingewikkeld en meestal te veel mogelijkheden (veel amp en effect models )
Iemand heeft mij getipt op de JoYo American Sound. Is een pedaal die een Fender versterker uit 57 simuleert met speakersimulatie. Veel goede recencies en op youtube klinkt het veelbelovend.
Kan nog een reverb op de kop tikken..dus ik denk dat prima gaat werken.
Ik speel toch meestal vrij jazzy laidback slag en clean geluid.
Voor de kleine sessies in huiskamers ga ik wel akoestisch op mijn flattop .

FruscianteFan
13 oktober 2015, 19:59
Ik heb t idee vd vox laten varen.
Natuurlijk zonde om een amp mee te nemen die je doorlus op de PA.
Wil ook niet met mics werken..meestal op open podia is het snel wisselen.
Een ampmodeller vind ik ook niks..te ingewikkeld en meestal te veel mogelijkheden (veel amp en effect models )
Iemand heeft mij getipt op de JoYo American Sound. Is een pedaal die een Fender versterker uit 57 simuleert met speakersimulatie. Veel goede recencies en op youtube klinkt het veelbelovend.
Kan nog een reverb op de kop tikken..dus ik denk dat prima gaat werken.
Ik speel toch meestal vrij jazzy laidback slag en clean geluid.
Voor de kleine sessies in huiskamers ga ik wel akoestisch op mijn flattop .

Mijn ervaring is dat geluidsmannen het echt niet erg vinden om even een minuutje te nemen om een microfoon voor een versterker te zetten. Tenzij je met modellers of andere modernere technieken gaat werken, ontkom je daar ook niet aan als je veel live gaat spelen. Als je tenminste over de PA hoorbaar moet zijn.

raabje
19 oktober 2015, 20:03
Puntje is wel dat die Joyo nogal ruist als je deze direct in een mixer prikt, als de gain wat open staat. Ik plug daarom de Joyo in mij Behringer DI, dan is de ruis weg. Misschien heb je aan een DI al genoeg, als het clean moet zijn, of een DI met speaker simulatie voor wat kleuring van het geluid?