PDA

View Full Version : Rack bijna compleet... Nog poweramp...



Josdevos
19 juli 2003, 12:04
Gisterenavond TC Gmajor en Roland FC200 gewonnen op ebay! €550
M'n engl 530 is ook al onderweg. €350
Heb ook al een 6HE 19" rack. €50
Nu nog de poweramp!
Financien zien der wel iets mider goed uit. Wordt uitkijken naar iets goedkoop doch goed, met lampen uiteraard. Liefst 6l6, maar el34, of84 is ook goed. Suggesties? 20/20 of 50/50

srv-man
19 juli 2003, 13:12
Gefeliciteerd, dat is een leuke start voor een rek! Ik hoop wel dat de G-Major nieuw of vrijwel nieuw is, want ik heb hem in Duitsland al nieuw gespot voor 399 euro (over prijserosie gesproken). Wil je trouwens met de G-Major stompboxen, dan kun je als midicontroller beter een Art X15 of een Midimate gebruiken, maar verder is de Roland een heel goed ding.

Voor wat betreft de poweramp ben ik ook op zoek naar een nog betere. Ik heb nu een Mesa 50/50 en die vind ik voor het geld (2ehands) de beste die er is. De 20/20 vind ik niet geweldig, Marshall vind ik ook niet klinken.
Als alternatief voor de 50/50 kun je een Peavey 50/50 of 60/60 zoeken, die zijn 2ehands nog goedkoper en klinken ook zeer goed.
Overigens staan op mijn selectielijstje de VHT 50/2/50, Engl 930 en de Ernst Traveller, allemaal weer een stukje duurder. Tips daarover zijn ook erg welkom.

Josdevos
19 juli 2003, 13:19
€400 nieuw voor de tc?
Goedkoopste dat ik gevonden heb is €500 voor gmajor en €350 voor de roland. Bwa, denk dat €550 een goeie prijs is voor die set, is in principe weinig gebruikt, en zit nog een lange midi kabel bij.
Die e930 van op marktplaats komt bij mij ook in aanmerking.
Wat bedoel je met stompboxen op die fc200?
Bedoeling is om m'n kanalen met 4 knoppen te schakelen per bank, en met 6 andere knoppen effekten aan te zetten.

srv-man
19 juli 2003, 13:33
Ja, echt waar 399 euro, http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=22525&item=2544880455

Maar laat ik je plezier niet vergallen, want die prijs is wel heel scherp en daar moet je maar net tegen aan lopen. Het is overigens in Tommy´s Muziekwinkel, tevens bouwer van Tommy´s Special gitaren (voor de kenners onder u).

Met stompboxen bedoel ik het aan/uitzetten van effecten op de G-Major middels midi CC´s. De FC200 kan dit wel, alleen wanneer je naar een ander programma wisselt neemt hij die instellingen niet over, hij kan geen midi ontvangen. De ART X15 kan dit wel, de Midimate niet, maar die kan weer per programma de CC-instellingen (aan/uit dus) opslaan.
Ik denk dat voor jouw doel de FC200 minder geschikt is, helaas.

Josdevos
19 juli 2003, 13:37
Bwa, het zal wel lukken denk ik. Heb trouwens al een geinteresseerde ervoor voor een goede prijs moest hij me niet aanstaan.

Josdevos
20 juli 2003, 02:24
Met effekten aan te zetten, bedoel ik niet een effekt, maar een patch op de Gmajor? Dus het schakelen van de preamp los te koppelen van het schakelen van de patches op gmajor.