PDA

View Full Version : tips gitaar op vakantie



Voidhead
19 juli 2003, 10:25
hey,

kneem mn akoustische gitaar morgen mee op vakantie, en we zitten dus in een tent. nu weet ik dat je uit moet kijken met een gitaar op vakantie, ivm. temperatuurwisselingen en vochtigheid enz..
als ik hem niet gebruik doe ik hem dus goed in de tas en 's nachts leg ik hem in de auto.
kheb er ook van die zakjes met zout ofzo bij gekregen (trekken vocht aan) misschien ook een idee om er in te doen als ik niet speel?

search heb ik al gebruikt, iemand nog tips of suggesties?

willem1940
20 juli 2003, 17:13
Dat wat je "zout" noemt moet Silicagel zijn.

Het raakt een keer vocht-verzadigd, dus houd de actie/verblijfs-ruimte klein.
Ik vermoed dat het spul door voorzichtig verhitten te regenereren valt.

Dit zegt mijn encyclopedie:

silicagel, een droge gel van kiezelzuur. Silicagel wordt in industrie en laboratorium o.a. toegepast als droogmiddel, als katalysator(drager), voor het adsorberen van verontreinigingen uit oplosmiddelen en oplossingen, bij het regenereren van oplosmiddeldampen, en als absorbens in de chromatografie. Met kobaltverbindingen geïmpregneerde droge silicagel is blauw; het wordt roze bij verzadiging met water. Het kan zo dienen als vochtigheidsindicator. Bij de verpakking van vochtgevoelige instrumenten en machines wordt een zakje silicagel meeverpakt om de lokale luchtvochtigheid laag te houden.
Silicagel wordt verkregen door uit een oplosbaar silicaat SiO2 neer te slaan en door verhitten te activeren.



"silicagel," Encarta® - Encyclopedie 2000 - Winkler Prins. © 1993-1999 Microsoft Corporation/Elsevier. Alle rechten voorbehouden.

Dude
22 juli 2003, 01:09
een gitaar in een auto leggen is een van de meest funeste dingen die je kunt doen, je kent de verhalen vast wel van mensen die hun hond in een auto hebben laten zitten die vol in de zon stond....

niet doen dus... tenzij je er zeker van bent dat de auto goed in de schaduw staat

willem1940
22 juli 2003, 08:31
Ja, ze kunnen er erg vals van worden :(

Voidhead
5 augustus 2003, 10:29
ben weer terug van vakantie, gitaar is mee geweest. verder niks mee aan de hand geweest en nauwelijks ontstemd geweest :)

Kjiratsiekoedel
5 augustus 2003, 13:14
koop een goedkoop ding, ik heb een eko ranger 6, daar kan niets aan kapot