PDA

View Full Version : View for a Day - Bridges, onze nieuwe single!



Herman
9 oktober 2015, 15:57
Luitjes!

De afgelopen paar maand heb ik met mijn band View for a Day hard gewerkt aan een nieuwe single en we kunnen eindelijk het resultaat laten zien!

We hebben de track opgenomen met Freek van der Heide en hij is gemastered door Forrester Savell (Karnivool, TesseracT, Animals as Leaders.. Klopt, wij zijn mietjes vergeleken met hun ;) )

De clip is geschoten in een oude, leegstaande gevangenis in Bremen. Echt een te gekke locatie!


https://www.youtube.com/watch?v=gNRMWwMJmOg&feature=youtu.be

Ik ben heel benieuwd wat andere mensen er van vinden, kom maar op dus met de reacties!

Heffie
10 oktober 2015, 08:43
Klinkt en oogt professioneel in elk geval. Die slag hebben jullie in elk geval gewonnen.
Verder kan ik niet zo veel van zeggen aangezien dit genre niet de mijne is maar wat meer onderscheid van de talloze andere bands in deze stijl zou geen kwaad kunnen(In dt opzicht kan ik me wel vinden in de troll reïncarnatie van okeeee). Het is wel heel precies binnen de lijntjes gekleurd om het zo maar eens te zeggen.

Neemt niet weg dat jullie in elk geval laten horen zien dat jullie je muziek serieus aanpakken en dat verdient alle lof :ok:

Fusion
10 oktober 2015, 16:30
Wat Heffie zegt, maar t is echt n mooi eindproduct hoor heren! Erg gelikt en binnen de lijntjes idd, maar staat als n huis. Complimenten!

muziekschuur
10 oktober 2015, 20:45
Lekkah...Lekkah...

Pepe
10 oktober 2015, 20:54
Wat is het verhaal van de clip?

The Lo Lands
11 oktober 2015, 19:39
Klinkt erg fraai en de productie is eigelijk voor mijn smaak te mooi. Het klinkt raar maar soms mag het schuren en mag iemand uit de band net dat stukje extra geven waardoor het poppy randje verdwijnt en een te gekke nieuwe band met eigen sound ontstaat. Deze sound is herkenbaar in zijn stijl maar daardoor verlies je ook het authentieke. Mijn mening, doet verder niets af aan het nummer, productie en de mooi geschoten videoclip.

Joost de Ruig
11 oktober 2015, 19:50
Gefeliciteerd, knap gefaan allemaal.

Herman
14 oktober 2015, 11:17
Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik kan me voorstellen dat mensen dit ervaren als "erg netjes" en "binnen de lijntjes". In zekere zin is dat ook waar we voor zijn gegaan met deze single. We hebben behoorlijk wat tracks die daar in mijn ogen van afwijken ook, dus de standaard is het zeker niet. Echter denken we wel meer "kans" te hebben met een soortgelijke productie bij het uitbrengen van een single.

Het is dus een bewuste keuze. Beter ergens vol op inzetten dan half werk zeg maar. :) Check anders voor de gein eens een van onze oudere tracks in de gesuggereerde video's bij youtube.

@ Pepe;
Er komen twee personages voor in de clip. Als je goed kijkt kun je zien dat dit ook twee keer dezelfde persoon is. In het kort zou je het kunnen zien als iemand die voor zichzelf vlucht. De tekst gaat erover dat het soms moeilijk is om oude gewoontes los te laten die doorgaans als de makkelijke weg gezien kunnen worden, maar dat het soms beter is om je hiervan los te wrikken en voor nieuwe (onbekende) wegen te kiezen.

Mocht je een andere interpretatie hebben ben ik benieuwd trouwens. :)