PDA

View Full Version : NIEUWE POST - SPIRIT



Gert-Jan
19 juli 2003, 06:44
Hey fellows,

Ik heb een backtrack van het net geplukt en ingespeeld. Het klinkt een beetje 3/4 maats (is het niet) maar heeft wel iets (de backing dan).

Voor de liefhebbers kan ik de backtrack wel posten.


http://www.gjvanwijk.nl/spirit.mp3

Bosch
19 juli 2003, 10:14
8-)

Mega subtiel! :o Heel smaakvol en onderhoudend!

Die scheur bij 1:32 (omstreeks) had iets harder gemogen, nu blijft het een beetje in dezelfde dynamiek, (maar je weet wie het zegt :razz: ).

jorrit
19 juli 2003, 13:34
jah die backing tape wil ik wel!!

mooi nummer trouwens lekker relaxed en erg erg "gevoelsvol"!!!

misshien had je aan richting het eind nog iets met 2 of 3 stemmige harmonie kunnen doen maar das alleen een toevoeging die het nog beter zou maken.


erg vet nummer!!!!

Predator
19 juli 2003, 19:31
:) Inderdaad heel mooi ingespeeld man, die backing heeft ook wel wat ja. Je krijgt ook wel een leuke tone uit je PODje man. Soms had ik liever dat die gitaar wel wat harder stond, maar dat zal vast wel weer aan deze set liggen, er zit gewoon TEVEEL bass in hier.

Anywaze, goed gedaan, mooi ingespeeld en goede backingtrack uitgezocht. Greetz!

FNaRK
19 juli 2003, 21:16
POSTEN DIE BACKINGTRACK !!!!

Barret Wallace
21 juli 2003, 09:59
Prachtig gespeeld mooie melodielijnen verzonnen :cool:

Maiden Michiel
21 juli 2003, 19:51
Waar haal je die backtracks vandaan???

Gert-Jan
21 juli 2003, 21:34
Ik zoek gewoon in Altavista op "Jamtracks" & Download etc etc

Ik kwam op de site van gitarist Les Cheetham

Ik geloof www.lescheetham.com

Daar kun je zijn muziek beluisteren en enkele backtracks van 'm downloaden

Good luck 8-)

Maiden Michiel
22 juli 2003, 12:32
Koel, thnx!

FNaRK
23 juli 2003, 13:20
lekkere track, ben al wat aan het klooien ermee.....raak wel wat in de war van de progressies en maatvoering :???: (ben wat simpelere dingen gewend :D )

FNaRK
24 juli 2003, 14:03
ok dan
klein stukkie van Spirit (had geen zin / inspiratie voor het hele nummer :oops: )

http://home.kabelfoon.nl/~hoed/spirit.mp3

laat effe weten hoe de mix klinkt, hier klinken de gitaren wat ver in de mix :???: maar dat schijnt vaak aan mijn gehoor te liggen


Ben trouwens benieuwd wat een shredder van zo'n track maakt (hint hint)

ReinoutV
24 juli 2003, 14:10
Roadkill, de gitaren liggen inderdaad wat verder weg. Kan ook aan het feit liggen dat de sound niet heel helder/scherp is. Mooi harmonie trouwens. Hoe heb je dat gedaan? Pedaal/effect of meerdere keren inspelen?

FNaRK
24 juli 2003, 14:14
lang leve de multitrackers...........twee keer inspelen dus :D

Maiden Michiel
24 juli 2003, 14:15
Mooi geluid heer Roadkill, je gitaar mag op sommige momenten wel wat harder!!

Gert-Jan
24 juli 2003, 16:14
Klinkt lekker hoor, je hebt ook goed naar het origineel van Les Cheetham geluisterd :wink:

FNaRK
24 juli 2003, 16:38
je hebt ook goed naar het origineel van Les Cheetham geluisterd :wink:

Uhm, eigenlijk niet dus....ben nu wel benieuwd, ga effe luisteren

FNaRK
24 juli 2003, 16:44
tsja, beetje dezelfde feel, totaal andere tone, maar ik begrijp wel wat je bedoeld....Ik had het orgineel nog nooit gehoord :D

Gert-Jan
24 juli 2003, 17:12
Dan rest geen andere conclusie dan dat je getalenteerd bent.

Bouke
25 juli 2003, 11:30
Hey Roadkill,

Ik vind dit mooier dan je stukkie in je megajam. Mooie lijnen en niet zo damn hard :D Gaaf man.

Bouke

FNaRK
25 juli 2003, 12:25
:oops:
ik was bij de MegaJam vergeten e.e.a terug te mixen...oops
Ik vind het hier wel weer net te zacht gemixed...de volgende post wordt DE perfecte mix (en dan hebben we het niet over de speel-kwaliteiten :D )

sash
26 juli 2003, 02:30
Ja wie was er zo ontieglijk aan het zeiken op de meeting dat ik te hard stond?

Welke persoon staat nu in de Megajam te hard?




:D

FNaRK
26 juli 2003, 11:28
Niet zeiken Sash, anders krijg je een Fender anaal ingebracht :D

Hoe's met de Marshall aankoop ? Langzaam maar zeker begin je het door te krijgen.....nog ff wachten en je speelt ook op een Gibson of Jackson :wink:

skapiche!?
29 juli 2003, 14:29
Klinkt goed!!! :o

Mithrandir
3 augustus 2003, 23:28
Ik heb ook even wat uitgeprobeerd op de spirit backing. Spaar me niet, ik heb nog een hoop te leren.

Heb geprobeerd zo goed mogelijk binnen de toonsoort en de maat te blijven spelen, maar ja, ik heb nog niet altijd even veel controle over mijn vingers. :)

http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/spirit_mith.mp3

FNaRK
3 augustus 2003, 23:45
Hmm,
staan jouw spullen in de badkamer ? Ben niet zo weg van je tone, je timing is niet denderend, ik mis een beetje de "groove" , bij 3:03 ga je een beetje vals :-( en je struikelt idd af en toe over je vingers.
Pinch harmonics zijn leuk, kunnen wel wat "heavier"
Verder een dappere poging, ik weet hoe lastig het is :D

delphiro
4 augustus 2003, 11:33
In het begin speel je wel absoluut melodisch. Het lijkt alsof je tot 1'30 uitgewerkt hebt en daarna gaat improviseren (af en toe thema's herhalend) maar daarvoor mis je nog de subtiliteit en techniek. Neemt niet weg dat je improvisatie niet zo cliche is als je meestal hoort. De techniek moet wel bijgevijld. Maar net als de voorgaande poster lijkt het me een ramp om over zo'n lang stuk te moeten improviseren :-D

Mithrandir
4 augustus 2003, 11:47
De tone: tsja dat is de guitarport met waarschijnlijk een overdaad aan reverb en delay, zal ik eens naar kijken. Het blijft moeilijk om echt een mooi geluid te tweaken, maar ik doe mijn best

De lengte van het stuk speelt me idd parten, ik begin dan ook fouten te maken. Dit was nog de take met de minste fouten, heb er echt veel opgenomen en telkens ging ik weer de fout in. Om 23:00 uur dacht ik echt, en nu is het wel mooi geweest, ik pleur deze er wel op.

En techniek, tsja, ik mis een beetje discipline om echt veel te oefenen op techniek. Het kan zoveel beter, maar ik ga niet zo hard vooruit als bijv. Barret W.

sash
5 augustus 2003, 13:18
Niet zeiken Sash, anders krijg je een Fender anaal ingebracht :D

Hoe's met de Marshall aankoop ? Langzaam maar zeker begin je het door te krijgen.....nog ff wachten en je speelt ook op een Gibson of Jackson :wink:

Marshall moet wachten op het geld :( Zo'n plexi is niet goedkoop namelijk.

Grappig dat je zegt Gibson, want ik wil er weer een humbucker gitaar bij :)
Ik heb op Mith's SG gespeeld met 500T. K dacht dat gaat niet klinken op m'n Fender. Nou had ik het ff mis... Hij plugde em in en echt instant AC/DC. :)

FNaRK
5 augustus 2003, 13:21
Hmm, mooie SG toch............hoe komt 'ie daar toch aan :-D
En die 500T is idd geweldig, wil er eigenlijk ook eentje voor in mijn Jackson.

Maaruh...wat vond je van de soundfiles. T'is wel de bedoeling dat je opbouwende kritiek geeft !

hoofd
5 augustus 2003, 13:24
T'is wel de bedoeling dat je opbouwende kritiek geeft !

Mogen we het niet gewoon helemaal afzeiken?

Barret Wallace
5 augustus 2003, 13:26
ik vind de tone iets te ver weg klinken en guitar had wat harder gemogen

je gaat af en toe out of key

ik moet zeggen ik was verbaasd toen ik deze impro hoorde :)
ik weet nog toen ik die opname van je hoorde over de track peace dat was echt 1 en al stront je hebt bij deze track duidelijk meer aandacht besteed aan de toonsoort en je spel is verbeterd mijn complimenten