PDA

View Full Version : Marshall 1987x: wie heeft em?



sash
19 juli 2003, 00:00
Zoals een aantal van jullie weten, ik ben onlangs helemaal verliefd geworden op de vintage Marshall sound (zit er zelfs aan te denken om m'n Fender de deur uit te doen) en nu heb ik een mooi aanbod gekregen voor een Marshall 1987x incl. cabinet.

Wie heeft er ervaring met deze amp?

EdJ
19 juli 2003, 06:26
Tja;daar noem je ook wat!Schaam je niet dat je voor de sound valt want hele volksstammen gingen je voor(deze simpele ziel incluis).Het is gewoon een van de beste setups ter wereld.Veel beter is er gewoonweg niet.Ik denk zelfs dat als Leo zaliger mocht kiezen,hij dit nam(stiekum natuurlijk) :cool:

mathe
19 juli 2003, 08:34
Ik heb alleen een originele 1987 dus kan je over de reissue weinig vertellen.
Wat voor eindbuizen zitten erin? 5881 of EL34?
Wat voor speakers in de speakerkast? G12M25?

Marc

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 11:45
Zei je gister niet dat je voor een 1959 wilde gaan? Of heb ik het nou mis.

En nogmaals, ik val je niet aan :)

Robbert
19 juli 2003, 13:01
Ik begrijp juist dat de 1959 het 100 watt broertje is van de 50 watt 1987. Denk dat dat een beetje overkill is. Je moet het volume natuurlijk wel een beetje hoog kunnen zetten he.

Weet je trouwens wat cool is? Sas heeft me zijn versterker aangeboden voor 400 Euro! Wat een coole gozer he!

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 14:14
aaah kijk, dat verklaart een hoop


edit: ik moet toch echt eens leren lezen

Negative K3 fan
19 juli 2003, 14:33
een geblackfacecte pro reverb voor 400 wtf.

PeArLjAm
19 juli 2003, 18:28
wow das goedkoop, nou robbert als jij hem niet koopt koop ik hem wel :P

Negative K3 fan
19 juli 2003, 18:52
en anders ik wel :)

sash
19 juli 2003, 18:54
Ken jij goed liegen zeg Robbert :D Hij moet ongeveer 1000 op gaan leveren, incl. ss rectifier en buis rectifier en nieuw setje Svetlana's. Verder issie helemaal gereviseerd (Sprague caps) en er zit een mid pot in het vibrato kanaal op de plek van de MV. In de eerste trap van het vibratokanaal zit een Mullard NOS buisje.

1987x is idd het kleinere broertje van de plexi. In principe een plexi met 2 eindbuizen. Zijn EL34's trouwens.

mathe
19 juli 2003, 19:38
Sash, een kleine correctie.
De 1959SLP is een reissue van een Marshall 1959 welke is gebouwd in 1969 (einde van het plexi tijdperk - btw, de aanduiding 'plexi' staat voor een tijdperk, niet voor een bepaalde versterker). De 1987X heeft welliswaar de uiterlijke kenmerken van een plexi maar het circuit van een 'metal face' welke gemaakt werden vanaf eind 1969 tot 1975. Deze hebben als kenmerk dat ze wat agressiever klinken en meer hoog hebben dan de plexi versterkers.
Er zit dus wel degelijk meer verschil tussen de 1959SLP en de 1987X dan alleen twee meer eindbuizen. Wat dat betreft is de 1959SLP een meer accurate reissue dan de 1987X.
Dit betekent niet dat de 1987X slecht klinkt. Probeer, als je de kans krijgt, beide versterkers eens. Of probeer liefst de JTM45 reissue ook eens. Het zal me namelijk niets verbazen als je deze nog beter vindt klinken.

Qua speakers / speakerkast zou ik de keuze laten vallen op de Celestion G12H30 speaker. Deze klinkt veruit beter dan de G12M25 (reissue greenback). De originele G12M25's klinken trouwens ook veel beter dan de reissues. Bij de G12H30 reissue is het namaken door Celestion echter beter gelukt.

Het allermooiste zou zijn als je een 'metal panel' uit begin '70 kunt vinden en dan het maakt het niet veel uit of je een (Super) Lead, (Super) Bass of (Super) PA versie hebt. De Super versies zijn 100 Watt btw. De 'metal panels' zijn nog redelijk betaalbaar in tegenstelling tot de vroegere plexi's waarvoor de prijzen de pan uitrijzen.
Een 'checkerboard' 4x12" met originele speakers maakt het verhaal natuurlijk helemaal compleet.
Met goed zoeken moet je iets betaalbaars kunnen vinden. Overhaast in ieder geval niets.

Wel apart om te zien dat je zo'n ommezwaai hebt gemaakt van Fender naar Marshall. Ik zie dat niet zo vaak gebeuren :wink:
Hoe ben je zover eigenlijk gekomen?

Succes met je zoektocht !

Marc

Robbert
19 juli 2003, 20:30
Ken jij goed liegen zeg Robbert :D Hij moet ongeveer 1000 op gaan leveren...

:listen: :razz:

sash
19 juli 2003, 20:30
Sash, een kleine correctie.
De 1959SLP is een reissue van een Marshall 1959 welke is gebouwd in 1969 (einde van het plexi tijdperk - btw, de aanduiding 'plexi' staat voor een tijdperk, niet voor een bepaalde versterker). De 1987X heeft welliswaar de uiterlijke kenmerken van een plexi maar het circuit van een 'metal face' welke gemaakt werden vanaf eind 1969 tot 1975. Deze hebben als kenmerk dat ze wat agressiever klinken en meer hoog hebben dan de plexi versterkers.
Er zit dus wel degelijk meer verschil tussen de 1959SLP en de 1987X dan alleen twee meer eindbuizen. Wat dat betreft is de 1959SLP een meer accurate reissue dan de 1987X.
Dit betekent niet dat de 1987X slecht klinkt. Probeer, als je de kans krijgt, beide versterkers eens. Of probeer liefst de JTM45 reissue ook eens. Het zal me namelijk niets verbazen als je deze nog beter vindt klinken.

Qua speakers / speakerkast zou ik de keuze laten vallen op de Celestion G12H30 speaker. Deze klinkt veruit beter dan de G12M25 (reissue greenback). De originele G12M25's klinken trouwens ook veel beter dan de reissues. Bij de G12H30 reissue is het namaken door Celestion echter beter gelukt.

Het allermooiste zou zijn als je een 'metal panel' uit begin '70 kunt vinden en dan het maakt het niet veel uit of je een (Super) Lead, (Super) Bass of (Super) PA versie hebt. De Super versies zijn 100 Watt btw. De 'metal panels' zijn nog redelijk betaalbaar in tegenstelling tot de vroegere plexi's waarvoor de prijzen de pan uitrijzen.
Een 'checkerboard' 4x12" met originele speakers maakt het verhaal natuurlijk helemaal compleet.
Met goed zoeken moet je iets betaalbaars kunnen vinden. Overhaast in ieder geval niets.

Wel apart om te zien dat je zo'n ommezwaai hebt gemaakt van Fender naar Marshall. Ik zie dat niet zo vaak gebeuren :wink:
Hoe ben je zover eigenlijk gekomen?

Succes met je zoektocht !

Marc

Kijk dit is nog eens bruikbare info!

Ik heb gelezen op HC dat er enkele mods zijn om plexi RI's minder schel te laten klinken (slechts een kwestie van enkele condensatortjes lossolderen), zodat ze wat meer het SuperBass geluid krijgen. Weet jij, als lopende Marshall encyclopedie ;) , of dat ook geldt voor de 1987x?

Ik had al eens een tip gekregen om op zoek te gaan naar een Super PA uit de seventies, omdat die behoorlijk makkelijk naar Super Bass om te bouwen zijn (Super Bass wil ik toch uiteindelijk heen).

Wat betreft speakers. Mijn keus ligt bij de Celestion Vintage 30's. De greenbacks vind ik wat flubberig en niet strak genoeg en de G12H30... tja, voor Fender vind ik em werkelijk geweldig, maar voor Marshall... ik weet het niet, zou het eens moeten proberen.

Ik zit trouwens ook nog te twijfelen tussen een 59 SLP of een 1987x. Misschien spaar ik wel ff door en doe ik het gelijk goed met een plexi reissue, of een model uit de seventies.

Ik weet trouwens niet of je dit al weet, maar Metroamps in de USA, maakt complete SuperLead en SuperBass PTP boards als vervanging voor de PCB boards in de RI's, voor maar 199$.

Tja.. hoe ik die ommezwaai gemaakt heb. Ik ben al een flinke tijd helemaal weg van de Marshall sound en probeerde dat met behulp van effecten in m'n Fender te krijgen. Nu heb ik zitten denken, waarom zo moeilijk doen, koop gewoon een Marshall ;) Onlangs heeft een vriend van me een paarse Plexi RI voor 1200 (!) Euro incl. cab op de kop getikt op Ebay Duitsland en godverdomme wat een toon.
Als je dat hoort met fuzz.. WOW. Dan merk je pas echt dat fuzz voor Marshall's gemaakt was. Op de een of andere manier reageert de fuzz als overdrive met vrij 'veel' hoog en mid. En het laag... tja er zit al zo veel laag in die bak dat het met elkaar versmelt :) *kwijl*.

Dude
19 juli 2003, 21:05
Zei je gister niet dat je voor een 1959 wilde gaan? Of heb ik het nou mis.

En nogmaals, ik val je niet aan :)


sash zegt toch dagelijks dat die helemaal voor iets gaat...... en sash, ik val je wel aan !

SteavisSmokin
19 juli 2003, 21:12
dagelijks? ieder uur bedoel je? :cry:

sash
19 juli 2003, 21:13
Zei je gister niet dat je voor een 1959 wilde gaan? Of heb ik het nou mis.

En nogmaals, ik val je niet aan :)


sash zegt toch dagelijks dat die helemaal voor iets gaat...... en sash, ik val je wel aan !

I don't give a fuck lalalala :roll:

iam
19 juli 2003, 21:18
sash lijkt een beetje op mij...

maar impulsieve mensen zijn het best
die leven tenminste :D

Dude
19 juli 2003, 21:45
Zei je gister niet dat je voor een 1959 wilde gaan? Of heb ik het nou mis.

En nogmaals, ik val je niet aan :)


sash zegt toch dagelijks dat die helemaal voor iets gaat...... en sash, ik val je wel aan !

I don't give a fuck lalalala :roll:

1987 is nu ruk zeker... 1959 beter, morgen is het toch weer een of andere fender bak en de dag daarna weer de marshall..... whatever, zo lang je er lol aan beleefd en het geld ervoor hebt, maar zeg dan niet steeds dat je HET hebt gevonden en de rest POOP is ! :-?

koopverslaafd vrindje van me ! :D

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 21:47
Hey Sash, wat nou als je uiteindelijk voor een PodXT gaat?

thijsov
19 juli 2003, 22:03
dat is niet te lezen..... :???:

mathe
19 juli 2003, 22:04
Ik heb gelezen op HC dat er enkele mods zijn om plexi RI's minder schel te laten klinken (slechts een kwestie van enkele condensatortjes lossolderen), zodat ze wat meer het SuperBass geluid krijgen. Weet jij, als lopende Marshall encyclopedie ;) , of dat ook geldt voor de 1987x?


Dat geldt inderdaad ook voor de 1987X.
Om van een Lead model een Bass model te maken zijn er echter nog wel wat andere aanpassingen benodigd.



Ik had al eens een tip gekregen om op zoek te gaan naar een Super PA uit de seventies, omdat die behoorlijk makkelijk naar Super Bass om te bouwen zijn (Super Bass wil ik toch uiteindelijk heen).


Als je naar het SuperBass geluid wil moet ik je toch ook adviseren om het JTM45 model te proberen. Als je daarop gespeeld hebt weet je waarom.



Wat betreft speakers. Mijn keus ligt bij de Celestion Vintage 30's. De greenbacks vind ik wat flubberig en niet strak genoeg en de G12H30... tja, voor Fender vind ik em werkelijk geweldig, maar voor Marshall... ik weet het niet, zou het eens moeten proberen.


Ai, wat zeg je nu toch? De G12H30 is HET Marshall geluid van eind 60's en de 70's. Een Vintage 30 gaat bij een Marshall met fuzz vervelend klinken...



Ik zit trouwens ook nog te twijfelen tussen een 59 SLP of een 1987x. Misschien spaar ik wel ff door en doe ik het gelijk goed met een plexi reissue, of een model uit de seventies.


Dat doorsparen lijkt me een erg goed plan.
Je kunt je geld maar één keer uitgeven. Neem ruim de tijd om allerlei modellen versterkers en speakers te proberen. Je weet wat ze zeggen over haastige spoed...



Ik weet trouwens niet of je dit al weet, maar Metroamps in de USA, maakt complete SuperLead en SuperBass PTP boards als vervanging voor de PCB boards in de RI's, voor maar 199$.


Metro Amps zegt me niets. Hebben die een website?

Op http://smallbox.freeservers.com/catalog.html verkoopt Ray Domzalski PTP borden voor JTM45's. Hij heeft ook borden voor de 1959SLP en de 1987X. Zijn borden zien er erg authentiek uit en de kwaliteit is zeer hoog. Tevens is de prijs van zijn borden lager dan die jij noemt.

Als je nog een goed Marshall forum zoekt kijk dan eens op http://vintageamps.com/PlexiPalaceUBBcgi/ultimatebb.cgi (verplichte kost).
Hier zit heel veel kennis over Marshall, en met name de oude modellen.

Marc

Dude
19 juli 2003, 22:07
Hey Sash, wat nou als je uiteindelijk voor een PodXT gaat?

tja, daar zie ik hem wel voor aan ja...

sash over 1 jaar en totaal blut... tja had ik nou maar die pod gekocht dudes, digitaal is "het" helemaal.....

sash
19 juli 2003, 22:36
Hey Sash, wat nou als je uiteindelijk voor een PodXT gaat?

Dan pleeg ik zelfmoord :D

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 22:47
Uit schaamte? Dat je zoooooooooooveel hebt uitgegeven aan gear en uiteindelijk toch de simpele oplossing neemt? :-D

sash
19 juli 2003, 23:04
Dat geldt inderdaad ook voor de 1987X.
Om van een Lead model een Bass model te maken zijn er echter nog wel wat andere aanpassingen benodigd.

Maar ook dat is niet al te veel werk? Kan jij dit uitvoeren?



Als je naar het SuperBass geluid wil moet ik je toch ook adviseren om het JTM45 model te proberen. Als je daarop gespeeld hebt weet je waarom.


JTM45 vind ik wel erg gaaf, alleen ben ik niet zo'n fan van tube rectifiers. Ik hou juist wel van de power van ss rectifiers, maar ik zal de JTM45 zeker eens uitproberen.




Ai, wat zeg je nu toch? De G12H30 is HET Marshall geluid van eind 60's en de 70's. Een Vintage 30 gaat bij een Marshall met fuzz vervelend klinken...


Serieus? Hmm dan ga ik ook dat zeker weten uitproberen :)



Dat doorsparen lijkt me een erg goed plan.
Je kunt je geld maar één keer uitgeven. Neem ruim de tijd om allerlei modellen versterkers en speakers te proberen. Je weet wat ze zeggen over haastige spoed...


Helemaal gelijk. Wat het kutte is, veel van die amps hebben ze nooit tegelijk ergens staan en ik wil ze juist na elkaar testen zodat ik de verschillen duidelijk kan horen. Weet jij toevallig een zaak waar ze veel hebben staan?



Metro Amps zegt me niets. Hebben die een website?

Op http://smallbox.freeservers.com/catalog.html verkoopt Ray Domzalski PTP borden voor JTM45's. Hij heeft ook borden voor de 1959SLP en de 1987X. Zijn borden zien er erg authentiek uit en de kwaliteit is zeer hoog. Tevens is de prijs van zijn borden lager dan die jij noemt.

Als je nog een goed Marshall forum zoekt kijk dan eens op http://vintageamps.com/PlexiPalaceUBBcgi/ultimatebb.cgi (verplichte kost).
Hier zit heel veel kennis over Marshall, en met name de oude modellen.

Marc

www.metroamp.com dacht ik.

Zal es kijken op de site van Ray Domzalski. Ook wel interessant indeed.

Thnx voor de info!

PeArLjAm
20 juli 2003, 02:25
hey sas ik heb de jtm 45 in utrecht uitgeprobeerd en ik denk dat hij meer bij jou past, lekker randje aan het geluid als je hem verder opendraait maar geen extreme drive, voor wat meer drive heb je je red snapper wat denk ik genoeg is. Het enige wat ik miste was reverb (wat ik ook miste aan mn jcm800 vergeleken met mn twin reverb aan het begin.) en ik denk dat je daar ook ff aan zal moeten wennen. Verder denk ik dat je het beste voor een jtm45 kan gaan een echte blues/powerblues/rock amp echt supercool. Met celestion 30 watters erbij is het echt een supercoole amp hehe :lol: Zeg ff wanneer je amp gaat testen dan nemen we ff een zooi pedalen mee en ik mn cc2...

cu!! Yori

riesj
20 juli 2003, 16:33
Hey Sash,

Het is zeker een goed plan om ook de JTM45 te checken. Doe jezelf dan ook een lol en test meteen een AC30 :D

Groetjes,

mathe
20 juli 2003, 16:53
Dat geldt inderdaad ook voor de 1987X.
Om van een Lead model een Bass model te maken zijn er echter nog wel wat andere aanpassingen benodigd.

Maar ook dat is niet al te veel werk? Kan jij dit uitvoeren?


Het is niet al te veel werk, al moet je bij een reissue het bord wel helemaal loshalen. Een PTP bord is eenvoudiger.
En ja, ik denk wel dat ik dat kan :???: :razz:





Dat doorsparen lijkt me een erg goed plan.
Je kunt je geld maar één keer uitgeven. Neem ruim de tijd om allerlei modellen versterkers en speakers te proberen. Je weet wat ze zeggen over haastige spoed...


Helemaal gelijk. Wat het kutte is, veel van die amps hebben ze nooit tegelijk ergens staan en ik wil ze juist na elkaar testen zodat ik de verschillen duidelijk kan horen. Weet jij toevallig een zaak waar ze veel hebben staan?


Nee weet ik niet. Ik kom niet zo heel veel meer in muziekzaken.
Je kunt importeur Voerman eens bellen. Misschien heeft die een oplossing.




Metro Amps zegt me niets. Hebben die een website?

Op http://smallbox.freeservers.com/catalog.html verkoopt Ray Domzalski PTP borden voor JTM45's. Hij heeft ook borden voor de 1959SLP en de 1987X. Zijn borden zien er erg authentiek uit en de kwaliteit is zeer hoog. Tevens is de prijs van zijn borden lager dan die jij noemt.

Als je nog een goed Marshall forum zoekt kijk dan eens op http://vintageamps.com/PlexiPalaceUBBcgi/ultimatebb.cgi (verplichte kost).
Hier zit heel veel kennis over Marshall, en met name de oude modellen.

Marc

www.metroamp.com dacht ik.

Zal es kijken op de site van Ray Domzalski. Ook wel interessant indeed.

Thnx voor de info!

Ik heb die borden eens bekeken maar naar mijn bescheiden mening zien die er niet uit! Als je de grotere foto's bekijkt zie je dat de rijen met 'turrets' niet netjes in een rechte lijn lopen. Oftewel prutswerk.
Nou ben ik ook niet zo'n fan van epoxy borden. Er staan ook een paar statements op die site die niet sporen met de waarheid.
Bij Ray D. heb je voor minder geld een beter bord.

Marc

Mr.Jay
20 juli 2003, 18:47
>Wat betreft speakers. Mijn keus ligt bij de Celestion Vintage 30's. De greenbacks vind ik wat flubberig en niet strak genoeg en de G12H30... tja, voor Fender vind ik em werkelijk geweldig, maar voor Marshall... ik weet het niet, zou het eens moeten proberen.


Ik lees het alweer > alleen LEZEN > Geen ervaring > dus eerst proberen zou ik zeggen !
G12H30's met zijn vieren is toch wel de meest gehoorde en traditioneelste Marshalls sounds v.d. 70's.
Heb er zelf jaren mee gespeeld > werelds !!
en toen waren er dus nog geen ( gelukkig..) V30's.

Jay

sash
20 juli 2003, 23:57
hey sas ik heb de jtm 45 in utrecht uitgeprobeerd en ik denk dat hij meer bij jou past, lekker randje aan het geluid als je hem verder opendraait maar geen extreme drive, voor wat meer drive heb je je red snapper wat denk ik genoeg is. Het enige wat ik miste was reverb (wat ik ook miste aan mn jcm800 vergeleken met mn twin reverb aan het begin.) en ik denk dat je daar ook ff aan zal moeten wennen. Verder denk ik dat je het beste voor een jtm45 kan gaan een echte blues/powerblues/rock amp echt supercool. Met celestion 30 watters erbij is het echt een supercoole amp hehe :lol: Zeg ff wanneer je amp gaat testen dan nemen we ff een zooi pedalen mee en ik mn cc2...

cu!! Yori

Ik ga het allemaal gewoon eens proberen. De JTM45 hou ik in ieder geval in me achterhoofd, focus me nu meer op de amps met ss rectifier, vanwege de strakheid.

Wat betreft reverb... ik zou het niet missen. Ik speel op m'n fender ook zonder reverb.

EdJ
21 juli 2003, 00:03
Als ik jou was zou ik me meer focussen op werkelijkheden in plaats van weetjes die je via het web hebt vernomen.

Dude
21 juli 2003, 09:26
hahaha, ja dat is sash ! ! ! wen er maar aan

PeArLjAm
21 juli 2003, 13:33
Wat betreft reverb... ik zou het niet missen. Ik speel op m'n fender ook zonder reverb.

dan is er niks aan de hand :lol:

sash
21 juli 2003, 20:31
hahaha, ja dat is sash ! ! ! wen er maar aan


Ok en jij denkt dat je mij kent ofzo? Jouw arrogante teringcommentaar is echt het laatste waar ik op zit te wachten.
Ga es ff gauw dood grafjong.

Mitch
21 juli 2003, 21:27
Nou nou nou nou nou, dat heeft zo'n sash toch niet nodig, dergelijke taal :o tegen iemand wiens ego groot genoeg is om iets onbeduidends als zijn nickname te veranderen :D

Maar goed, voor dit topic verandert in een scheldpartij die bij "Off topic" niet zou misstaan: van de mensen die hier al wat langer rondlopen kun je natuurlijk commentaar gaan verwachten sash.
Eerst was een twin te gek en Phil was 'the man', totdat.... afijn, bekend.
Fulltone kon ook niet beter, maar Everman blijkt toch lekkerder.
Zo is er wel meer gepasserd de laatste tijd. Ik noem een LP Studio, Kinmans.....

Je switch naar Marshall verbaast mij niet zo, gezien je voorkeur voor overdrive en fuzz (zoals je zelf al zegt: dat combineert lekkerder met een Marshall-achtige) maar wees niet boos/verbaasd als je er wel commentaar op krijgt.

Enneh...... ik weet dat je tegen kanalen bent, maar als je niet vies bent van Fender en Marshall, heb je dan wel eens de Rivera's geprobeerd ? Pre-amps zijn goed gescheiden en beide sounds zijn heel behoorlijk. Niet te 'strak' ook. O ja, er zit natuurlijk geen SS rectifier in :razz:

sash
21 juli 2003, 22:09
Rivera's zijn ok indeed, alleen net niet mijn smaak ;)

marc_o
21 juli 2003, 23:52
Probeer ook eens een 100 of 50 watt Hiwatt stack, heb ik vroeger ook gehad en beviel prima voor het dikke vette bluesgeluid tot en met harde rock.

sash
22 juli 2003, 00:14
Hiwatt ken ik, maar ben er niet echt door gecharmeerd. Wel bedankt voor de tip iig!

Ik weet nu al wel dat ik met Marshall een flink end op weg zit met het vinden van mijn ultieme toon. Als ik het juiste model uit de vintage series kan vinden is mijn zoektocht ten einde (hopelijk;) )

SteavisSmokin
22 juli 2003, 01:24
Als ik het juiste model uit de vintage series kan vinden is mijn zoektocht ten einde

OK, mark his words!!!! :wink:

Dude
22 juli 2003, 11:18
hahaha, ja dat is sash ! ! ! wen er maar aan


Ok en jij denkt dat je mij kent ofzo? Jouw arrogante teringcommentaar is echt het laatste waar ik op zit te wachten.
Ga es ff gauw dood grafjong.


nou nou nou, knullie... niet zo happen hoor ! ! !

op msn is het altijd zo gezellig, je hebt een aan een strat geholpen, en nu doe je zo lelijk....

en indedaad mijn ego is aardig groot maar niet zo groot dat ik sash bewust voor zeik zet hoor ! :wink:

maar goed, het zou cool voor je zijn als je je ultieme marshall hebt gevonden, had al een keer aangeboden om samen in een oefenruimte te duiken toch, kan je de mijne effe checken...

sash
23 juli 2003, 00:11
Okay dan! Biertje om het goed te maken?

Zeker eens de oefenruimte in duiken als ik me Marshall stack heb. Gelukkig zijn we allebei een voorstander van 'alles op 10 en spelen' dus dat moet geen problemen opleveren :D

Dude
23 juli 2003, 00:15
2 marshall stacks op 10 in een ruimte van 8x8..... goddamn neem ik wel effe bouwvakkers oorkleppen mee hoor en een kogelvrij vest en een ballen beschermer, die zaadcellen weten never nooit meer waar de uitgang is dan.....

sash
23 juli 2003, 00:24
Komen ze ineens uit je aarsch druppelen :D

Ic3gl0vE
23 juli 2003, 11:35
Ik weet nu al wel dat ik met Marshall een flink end op weg zit met het vinden van mijn ultieme toon.

:roll:



Zoals je zelf ook wel eens zegt, jij bent een gearslut, die vinden hun ultieme toon niet. Je bent gewoon verslaafd aan kopen... dan wil je altijd wel wat nieuws.

sash
23 juli 2003, 20:38
Dat is weer eens een gigantische misvatting waar ik me verschrikkelijk aan kan ergeren. Het gaat mij om m'n toon ongeacht de prijs die ik ervoor moet betalen. Ik koop niet om het kopen, maar om het verbeteren van m'n toon.

JV
23 juli 2003, 20:46
heb ik aan de ene kant ook wel last van. alleen dan met volume.

heb me koch verkocht en ben nu weer aan het zoeken voor een eindversterker met 2x12 cab omdat het zo niet hard genoeg gaat -_-.

Ic3gl0vE
23 juli 2003, 21:02
Dat is weer eens een gigantische misvatting waar ik me verschrikkelijk aan kan ergeren. Het gaat mij om m'n toon ongeacht de prijs die ik ervoor moet betalen. Ik koop niet om het kopen, maar om het verbeteren van m'n toon.

Je gaat me toch niet vertellen dat het je geen kick geeft om een nieuw stuk gear te kopen?

sash
23 juli 2003, 21:05
Ja maar alleen om het geluid wat ie geeft, niet om wat ie waard is.

shredneck
24 juli 2003, 00:34
Uiteraard.


Als het een geldkwestie zou zijn had je gewoon gespaard en veel spullen geprobeerd alvorens tot een aankoop over te gaan. Nu heb je de hele rataplan aan amps geprobeerd en is het ineens een hele voor de hand liggende amp...

...nu is mijn vraag:

Wat is het volgende week Sash?

Bogner?

Ic3gl0vE
24 juli 2003, 14:24
Nee... zoals ik al zei......


LINE6 podXt of Vette

ch@rlie
24 juli 2003, 14:31
nieuwe spullen kopen is een hele leuke hobby..

maar het zorgt er bijna nooit voor dat je mooiere muziek gaat maken.

Dude
24 juli 2003, 16:48
Uiteraard.


Als het een geldkwestie zou zijn had je gewoon gespaard en veel spullen geprobeerd alvorens tot een aankoop over te gaan. Nu heb je de hele rataplan aan amps geprobeerd en is het ineens een hele voor de hand liggende amp...

...nu is mijn vraag:

Wat is het volgende week Sash?

Bogner?

hehe......

Negative K3 fan
24 juli 2003, 16:59
misschien zelfs wel diezel :o

JV
24 juli 2003, 18:14
misschien zelfs wel line6. oeh

hehe.

Negative K3 fan
24 juli 2003, 18:55
of natuurlijk gorilla.

Ic3gl0vE
24 juli 2003, 19:39
misschien zelfs wel line6. oeh

hehe.

Dat zei ik al :) maar dan hééél klein.

sash
24 juli 2003, 20:01
nieuwe spullen kopen is een hele leuke hobby..

maar het zorgt er bijna nooit voor dat je mooiere muziek gaat maken.

Mooiere sound = mooier muziek.

sash
24 juli 2003, 21:29
Oh ja, ik ga a.s. zaterdag naar een winkeltje in Oosterhout. Daar staat een 1987x, ff uittesten. Kheb inmiddels ook de JTM45 uitgeprobeerd en die beviel me zeer goed.

shredneck
25 juli 2003, 01:07
Beter! Marshalls heersen.

Ik speel met 2 jcm800 2204's en dat zijn DE heads voor mij.

Op een 1987 zit geen mastervol. he?

sash
25 juli 2003, 01:31
Klopt indeed ;)

PluueeR
25 juli 2003, 07:42
Zet je er een Loadbox, Powersoak like tingie tussen.

Heb je een "echte" Mastervolume ;-)

ch@rlie
25 juli 2003, 13:00
nieuwe spullen leveren niet altijd een mooiere sound op.

ik vraag me af de meeste gitaristen hier niet veel te veel waarde hechten aan spullen.

sash
25 juli 2003, 13:44
Niet perse elk nieuw spel levert beter geluid op nee. Daarom kijk ik ook wel uit wat ik koop zodat het altijd een beter geluid oplevert. Lijkt me duidelijk...

V!N
27 juli 2003, 12:56
Ha ! :)

Laat ik deze thread omgooien naar iets als "Saskia haalt een Superbass aus Deutschland"

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2547782953&category=46656

Zo, da's ook weer gepiept ! :D

Dude
28 juli 2003, 10:48
hehe

sash
28 juli 2003, 18:52
Godverre... :(

Ic3gl0vE
28 juli 2003, 19:07
die veiling duurt nog 6 dagen... dan wil Sash wel weer wat anders :-D

En ja Sash, ik weet dat ik een grafjong ben

sash
28 juli 2003, 20:12
die veiling duurt nog 6 dagen... dan wil Sash wel weer wat anders :-D

En ja Sash, ik weet dat ik een grafjong ben


Grafjong :D

Josdevos
29 juli 2003, 10:52
http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/gitarenelectrisch/2922232.html?ses=fWX0V0Gj5UbIklt&start=15

V!N
29 juli 2003, 17:19
http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/gitarenelectrisch/2922232.html?ses=fWX0V0Gj5UbIklt&start=15

Een '68 Marshall te ruil aanbieden voor een Lijn zes :???: Waar is die knakker mee bezig ?!?!?

Josdevos
29 juli 2003, 17:30
Tja, we hebben het wel over een Vetta...
...maar idd, tis een radicale ommekeer...

Ic3gl0vE
29 juli 2003, 17:39
Een '68 Marshall te ruil aanbieden voor een Lijn zes :???: Waar is die knakker mee bezig ?!?!?

Hij gaat met z'n tijd mee

hoofd
29 juli 2003, 18:35
Tsja, deze is te voordehandliggend, die ad staat dan ook op muziek.2dehands.BE! :D

Josdevos
29 juli 2003, 18:36
:sneaky:

Mitch
29 juli 2003, 19:50
Nou, niet om het één of ander, maar de gozer van wie ik mijn Rivera R55 (Oh ! Baby !) kocht, had ook een Vetta gekocht.... die kon hem echter wel kopen met de settings van die Line6 demonstratie-meneer van wie me de naam is ontschoten, maar hij was er zeer van gecharmeerd. Net niet zo lekker als de Rivera, maar hij wilde meer veelzijdigheid zonder al te kloterig geluid.... dus tja,,,, misschien is 't echt wel wat ! :D

sash
29 juli 2003, 23:02
die kon hem echter wel kopen met de settings van die Line6 demonstratie-meneer van wie me de naam is ontschoten

Ron Huisen

Ic3gl0vE
29 juli 2003, 23:16
stiekem ben je wel geïnteresseert in line6 hè sash?

Ja ik ben echt een grafjong.. ik moet kappen met m'n line6 geblaat

Dude
30 juli 2003, 00:06
stiekem ben je wel geïnteresseert in line6 hè sash?

Ja ik ben echt een grafjong.. ik moet kappen met m'n line6 geblaat

steeds die kleine letters, en ik maar reageren om te kunnen lezen wat er staat....

Jeee
30 juli 2003, 01:11
Dude, selecteer gewoon alle kleine letters met je muis. Dan kopieer je die handel, en plak je die boven in je browser's adresbalk. Zo kan je perfect lezen wat er staat.

En zo moet je ook niet meer nutteloos reageren ... :D

RadiuS
30 juli 2003, 11:47
uhm je kan ook op quote druken, lezen en dan op back(space)...wat minder werk :razz:

Ic3gl0vE
30 juli 2003, 13:42
die kleine letters zijn toch geen algemeen nuttige informatie :)