PDA

View Full Version : Marshall VS100 Hum



Avalius
1 oktober 2015, 10:23
Deze week voorversterkerbuis vervangen in mijn marshall. De oude had zijn beste tijd gehad. Kon echt lang duren tegen dat ik kon spelen op dit ding.
Vervangen door een Fender Groove Tube 12ax7.
Nu heb ik een verschrikkelijke hum duidelijk door de buis want met oude buis totaal niet.

Dit dus: https://youtu.be/BFHQLJH_AOo

Is er een oplossing voor?

cluseau
1 oktober 2015, 12:29
Nogmaals het buisje vervangen.

Avalius
1 oktober 2015, 19:52
Zal dit ook zo zijn met een andere groove tube? Voorlopig origineel er terug in. Geen hum.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk

cluseau
1 oktober 2015, 20:03
Kan altijd iets mis zijn met een buis, ook als ze nieuw uit de verpakking komen.

De storing deed me iig denken aan een lek in het buisje. Eerste snelste aktie is nog een buisje proberen.

Avalius
1 oktober 2015, 20:09
Kan altijd iets mis zijn met een buis, ook als ze nieuw uit de verpakking komen.

De storing deed me iig denken aan een lek in het buisje. Eerste snelste aktie is nog een buisje proberen.

K thx. Morgen terug naar de winkel, hopelijk geven ze een ander mee. :)

Avalius
2 oktober 2015, 17:03
Niet dus, in Harelbeke doen ze daar dus niet aan mee. Geen waarborg op lampen. "Misschien heb je ze laten vallen.." 29 euro de vuilbak binnen. Fameus te duur ook. Waarom zou je in hemelsnaam nog een lokale muziekwinkel steunen als webwinkels zoveel beter zijn?

Gearjunkie
2 oktober 2015, 17:05
Da's jammer, en 20 euro te duur...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
2 oktober 2015, 17:13
Waarom zou je in hemelsnaam nog een lokale muziekwinkel steunen als webwinkels zoveel beter zijn?

Op deze manier zou ik zo'n lokale muziek boer ook liever kwijt dan rijk zijn inderdaad.

cluseau
2 oktober 2015, 20:10
In principe heb je idd geen garantie op buizen maar.... Als een klant net een hoop geld heeft afgetikt en hij heeft na een aantal weken een rotte buis krijgt hij uit mijn zak zo nieuwe. Recent een amp terug gezien welke in het voorjaar voorzien was van een nieuw setje eindbuizen. Blijkt er bij een buis de gloeidraad soms uit te vallen. Zet er gewoon een nieuw setje in, ik een paar tientjes minder winst maar de man is tevreden en dat vind ik veel belangrijker want ik wil hem nog eens terug zien. Zo werkt het gewoon.

Avalius
2 oktober 2015, 22:09
Ik zou het ergens wel begrijpen als het een paar weken geleden is. Maar in dezelfde week als de klant na plaatsing terugkomt is er toch zeker iets mis. Het stoort me dat ik daar om de twee weken wel iets ga halen. En op deze manier mag vertrekken als ontevreden klant. Ik kon ook gewoon bij een thomann of een bax een electro harmonix buisje kopen voor een derde van de prijs die geven trouwens 3 maand garantie.

Ze hebben een leuke recensie gekregen op hun fb pagina. Meer kan ik niet doen en mij zijn ze zeker kwijt als klant. 'Reclame' zal ik zeker ook maken :-)