PDA

View Full Version : Zelfbouw 1x12" speaker schuinplaatsen (zo compact mogelijke cab)



Rectifier
29 september 2015, 11:35
Ik wil eens meningen peilen of iets mogelijk is of een heel dom idee.
Ik ben benieuwd of je een hele compacte 1x12" kunt maken (even los van de houtdiktes en hardware enz)
door de speaker schuin te plaatsen in de cab. Hetzij voorover gekanteld dus naar beneden richtend of achterover.
Als je de speaker kantelt binnenin de kast kun je hem een stuk lager maken. Een half open achterkant of kleine open achterkant zou een optie zijn.
Ik heb een redelijk diepe top dus dat de kast iets dieper is geeft niet maar ik wil hem eigenlijk wat lager houden vanuit praktische overweging.
De klank is op zich niet het belangrijkste, aangezien dit meer een oefencab moet worden en ik toch pal naast de cab zit.
Het gaat dus om lage volumes. Klank is niet het belangrijkste.
Shoot....

Brad
29 september 2015, 23:23
Dan zit je hier geloof ik niet zo goed . Hier hebben ze niet zoveel met compacte apparatuur geloof ik .

Plant
29 september 2015, 23:49
Ik wil eens meningen peilen of iets mogelijk is of een heel dom idee.
Ik ben benieuwd of je een hele compacte 1x12" kunt maken (even los van de houtdiktes en hardware enz)
door de speaker schuin te plaatsen in de cab. Hetzij voorover gekanteld dus naar beneden richtend of achterover.

Ik zou dan voor het laatste kiezen, dan staat de conus op je gericht. Eventueel een beamblocker om het hoog te spreiden. Een combo'tje zet je ook vaak schuin naar je gericht.


Als je de speaker kantelt binnenin de kast kun je hem een stuk lager maken. Een half open achterkant of kleine open achterkant zou een optie zijn.
Ik heb een redelijk diepe top dus dat de kast iets dieper is geeft niet maar ik wil hem eigenlijk wat lager houden vanuit praktische overweging.

Interessant idee, gewoon doen :ok: