PDA

View Full Version : Beetje laat misschien maar toch even voorstellen



MJL
29 september 2015, 09:08
Hallo allemaal,

Als vijftiger het gitaar spelen maar eens opgepakt. In een ver verleden eens een blauwe maandag les gehad maar nooit echt door gezet, shame on me :(

Twee jaar geleden als ontspanning een zelfbouw kit LP gebouwd. Na verloop van tijd (pak em beet een half jaartje geleden) toch maar eens een poging gewaagd. Wat lesboeken gekocht en oefenen maar. Niet dat het ergens naar lijkt maar ik vind het een leuke ontspanning.
Van de zomer een zelfbouw kit Telecaster in elkaar gezet. Denk er over om toch ter zijner tijd een 'echte' gitaar aan te schaffen ... een Fender Telecaster Modern Player. Maar dan moet mijn spel wel ergens op lijken, valt toch wel tegen. Mijn vingers lijken een eigen leven te leiden :cooler:

Kwestie van veel oefenen lijkt me.

MJL

Roald
29 september 2015, 09:42
Inderdaad!, oefenenen, oefenenen, oefenenen en als je het dan helemaal zat bent.... doorgaan met oefenen.
Welkom!

MikeD
29 september 2015, 11:50
"Weer een vijftiger er bij" sprak de andere vijftiger.... hebben we allemaal een midlifecrisis of zo dat we de gitaren weer oppakken ?? De ene koopt zich arm aan Harley's, de andere aan gitaren (en sommigen aan allebei...) .... Ja veel oefenen helpt wel... maar naai jezelf vooral geen frustraties aan... en hoewel ik niet weet hoe jouw zelfbouwgitaren aanvoelen en functioneren, zou het best zo kunnen zijn dat jouw spel met de aanschaf van een goed afgestelde en lekker spelende gitaar met sprongen vooruit gaat.... althans zo verging het mij (lang geleden) nadat ik van een veredelde schelle vingersbrekende hark van Egmond (sorry wanneer ik fans van het edele hollandse merk op de tenen stamp) overging naar het juweeltje dat Yamaha SA 50 heette (en die ik dan ook nog steeds heb.....)

Joost de Ruig
29 september 2015, 19:11
Welkom namens een andere (net) vijftiger.

miyaru
2 oktober 2015, 21:31
Hier meld zich nog een vijftiger: welkom!

Robin.

Moesjloen
3 oktober 2015, 08:09
Wat voel ik me heerlijk jong met m'n 45 jaartjes :cooler: Ook leuk om te zien dat er meerdere 'herintreders/tweedekansers' zijn.