PDA

View Full Version : Element-kapjes wel of niet? of allebei?



e_lukather
18 juli 2003, 21:18
Ik heb dus een H-S-H opstelling en ik ben van plan om een volle SD 59' in de neck te plaatsen maar ik heb nu nog EMG's erop. En die zijn bedekt.. maar staat dat wel? Dat ziet er toch niet uit.. Hoe ervaren jullie deze natuurramp? :???:

SiNiSTRaL
18 juli 2003, 21:20
gewoon bij voxhumana.nl gesloten elementkapjes kopen en die op die '59 zetten....

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 21:20
kapje op die Sd

e_lukather
18 juli 2003, 21:26
huh? kan dat gewoon?? is dat van de zaak of van de fabriek? Kwist niet dat dat kon... 8-)

e_lukather
18 juli 2003, 21:30
Is die 59 trouwens splittable?

Negative K3 fan
18 juli 2003, 21:38
alle humbuckers zijn splitABLE maar als je bedoelt dat je ze ook half kunt aansluiten, nee, maar je kunt ze wel tappen wat bijna hetzelfde effect geeft.

Soulflyhigh
18 juli 2003, 22:17
Gewoon kapjes erop dat vind altijd het mooiste maar ja dat ben ik he :-D

FragDaddy
19 juli 2003, 09:56
alle humbuckers zijn splitABLE maar als je bedoelt dat je ze ook half kunt aansluiten, nee, maar je kunt ze wel tappen wat bijna hetzelfde effect geeft.

Is niet waar. er zijn nogsteeds 2 draads humbuckers op de markt (ook nieuw) en die kun je dus NIET coil-splitten. je moet echt een 4 draads humbucker hebben..

Lacrymosa
19 juli 2003, 10:00
alle humbuckers zijn splitABLE maar als je bedoelt dat je ze ook half kunt aansluiten, nee, maar je kunt ze wel tappen wat bijna hetzelfde effect geeft.

je kan een 59 wel splitten

CheerS!!

e_lukather
19 juli 2003, 11:10
OKeej kerels... bedankt ik ga Voxhumana ff bellen voor info en dan gewoon kapje erop.

Mission Accomplished :speed:

Negative K3 fan
19 juli 2003, 12:52
jullie halen splitten en tappen door elkaar boys.

e_lukather
19 juli 2003, 13:08
what's the difference then...

Negative K3 fan
19 juli 2003, 13:32
bij splitten gebruik je 1 van de 2 spoelen en bij tappen gebruik je van iedere spoel de helft. Lijkt kwa geluid en aansluiting erg veel op elkaar, maar het is toch anders :)

FragDaddy
19 juli 2003, 14:16
bij splitten gebruik je 1 van de 2 spoelen en bij tappen gebruik je van iedere spoel de helft. Lijkt kwa geluid en aansluiting erg veel op elkaar, maar het is toch anders :)

een humbucker heeft twee spoelen. dus 4 draadjes. als je 1 van de twee spoelen gebruikt wordt het dus een singlecoil en gebruik je van de 4 draadjes maar 2 draadjes..

hoe de neuk wil jij een spoel voor de helft gebruiken dan? laat maar eens schema's zien. op mijn gitaar zit af fabriek een 'coiltap' en die schakelaar zorgt ervoor dat er maar 1 spoel van de humbucker gebruikt wordt en je dus een enkelspoels geluid krijgt. ik heb mijn gitaar helemaal opnieuw bedraad en kan buiten fasedraaiing echt geen andere aansluiting bedenken..

maar ik ben nooit te oud om te leren, dus als je het even wil uitleggen, graag.