PDA

View Full Version : Fender Esquire Custom GT



The Mule
18 juli 2003, 20:19
Vandaag ben ik geslaagd in mijn zoektocht naar een 'low profile' gitaar, die ik - in tegenstelling tot mijn andere electrics (PRS, Gibson, vintage Guild) - iets minder voorzichtig hoef te behandelen. Ik was eigenlijk op pad voor een Mexicaanse Fender Telecaster, die ik een beetje kon opleuken en waarmee ik kon experimenteren qua elementen etc. Maar in Amsterdam, op de terugweg van The String (niet geslaagd) ben ik toch maar even uit de tram gejumpt bij Dirk Witte. En daar viel mijn oog al snel op...

De Fender Esquire Custom GT. Een mahonie set-neck Telecaster in metallic blauwe race-outfit!

Het is een supercoole 8-) , zeer resonante, zo basic mogelijk en alles behalve standaard gitaar, en ik denk dat ie zowiezo reacties (positief en negatief) zal losmaken bij iedereen die hem ziet. Voor menigeen zal hij 'too fast too furious' zijn, maar ik ben er ZEER content mee :D

http://namm.harmony-central.com/WNAMM03/Content/Fender/PR/Esquire-Custom-GT.html

hoofd
18 juli 2003, 20:29
zozo, das nog 's een lelijke gitaar zeg! Toch grappig hoe Fender z'n ouwe trouwe modellen maar blijft opneuken om ze modern aan te doen (moeten ze niet doen, gewoon klassiek/cliche blijven).

Maar goed, als jij er blij mee bent kerel, veel plezier dan met je nieuwe gitaar!

Negative K3 fan
18 juli 2003, 20:32
grappig, die tele was de enigee die positief opviel bij alle nieuwe fender modellen. Ik v ind hem zeker koel, hoe duur was hij?

een echte livegitaar zonder al te veel nonsens en gave specs. Alleen hij zal wel donker knlinken door de combinatie van mahonie+rosewood+invader.

bert k
18 juli 2003, 20:33
Tof ding; ik vind hem wel stoer. Zeker een behoorlijke scheurplank, humbucker, mahonie. Hoe wil jij andere hardware kwijt op dat ding? Ga je hakken? (Trouwens niet echt wat ik een goedkoop ragplankje zou noemen.)

SiNiSTRaL
18 juli 2003, 20:38
ziet er qua finish enzo wel cool uit, maar het blijft een beetje een opgeleukte tele....maar als je eerst een tele wou en als 'erbij' gitaar lijkt me dit een zeer coole axe

The Mule
18 juli 2003, 20:53
Toch grappig hoe Fender z'n ouwe trouwe modellen maar blijft opneuken om ze modern aan te doen (moeten ze niet doen, gewoon klassiek/cliche blijven)

Het grappige is dat ie juist WEL teruggrijpt naar een aantal 'historische' Fender-geintjes, alleen niet zoals in 'vintage', maar meer 'retro'. Dus geen natuurgetrouw eerbetoon aan de oermodellen, maar terugblikken met een knipoog. En de traditie van racestrepen (competition-outfits) is juist weer wel oeroud.

Nee, ik ga deze dappere Tele niet verder :D verminken, maar laat hem zoals ie is. Als het een standaard Mexicaan was geweest, was het een ander verhaal, maar dit is idd geen ragplankje en modificaties zouden alleen maar negatief uitpakken.

De prijs was overigens hetzelfde als wat je voor een Mexicaanse Tele met extra 'asbak' brugcover betaalt (mijn oorspronkelijke plan).

SiNiSTRaL
18 juli 2003, 20:54
wat voorn humbuckert zit erin?

The Mule
18 juli 2003, 21:05
wat voorn humbuckert zit erin?

Amerikaanse SD Invader, erg veel output, dus klank en overgangen clean/overstuurd zijn perfect te regelen met die ene volumeknop...

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 21:17
hmm ziet er leuk uit. Alleen hadden ze die raceoutfit aan moeten houden op de inlays, blokjes ofzo dus. En een halshumbucker had er ook wel in gemogen. Desondanks vind ik 'm er wel leuk uitzien, al zou ik 'm nooit kopen

zium
19 juli 2003, 12:00
ik vind t een super coole gitaar, en in m'n fav kleur, en dan ook nog met racing stripes en een invader erin, fantastisch :)

gefeli ermee

Budino
19 juli 2003, 12:59
tis niet mijn type gitaar vind het wel zonder. geef mij maar een originele telecaster maar goed smaken verschillen nou eenmaal maar veel plezier er mee !!!!



Greetz Budino 8-)

Soulflyhigh
19 juli 2003, 13:29
Ik hou normaal gesproken niet van 7ender's en al helemaal niet van Telecaster's maar ik vind dit toch een leuk ding zeg :lol: .Mooie specificaties ook. Er had alleen wel een nekhumbuckertje bij gemogen maar voor de rest topding! congrats :-D

Ibanez RuleZ
19 juli 2003, 13:31
vet, ik vind het voor een fender een bijzonder leuk model. k ben niet zo fenderig (behalve fat strats met floyds vind ik er weinig aan), maar deze passeert de test dus wel!

congrats

harrald

The Mule
20 juli 2003, 10:20
Bedankt voor de (opvallend veel positieve) reacties!

Ik ben echt gek aan het worden op dit gitaartje, vooral die oer-simpelheid in combinatie met het wereldse geluid.

Dirk Witte had hem rechtstreeks op de beurs in Frankfurt gekocht. Ben best benieuwd hoeveel / hoe weinig er in NL zijn...

michielv
20 juli 2003, 12:04
Ik denk niet dat er veel mensen zijn met zo'n gitaartje. Is wel een stoer ding. Echt zo'n typische kroeg/jamsessie gitaar. Geen gekloot met tierelantijnen die moeilijk gaan doen, heerlijk.

Zelf zou ik hem waarschijnlijk wel strippen van de verf (of wit spuiten) maar da's een kwestie van smaak :D

Ic3gl0vE
20 juli 2003, 13:29
Hey The Mule... Nu ga je toch niet je PRS verwaarlozen hè? Anders wil Blok182 die waarschijnlijk wel hebben :)

The Mule
20 juli 2003, 17:17
Hey The Mule... Nu ga je toch niet je PRS verwaarlozen hè? Anders wil Blok182 die waarschijnlijk wel hebben :)

Laat ik het zo zeggen: een fantastische relatie met een hoogbegaafd fotomodel zou voor mij niet inhouden dat ik geen plezier meer kan maken met een lekker ongecompliceerd 'girl next door'-typje... :D

Brat
21 juli 2003, 17:24
Ik had 'm al eerder gezien en ik moet zeggen, dat komt erg dicht in de buurt van mijn droomgitaar :D

The Mule
22 juli 2003, 20:12
Ik had 'm al eerder gezien en ik moet zeggen, dat komt erg dicht in de buurt van mijn droomgitaar :D

Grappig dat je dat zegt. Ik heb ook lang rondgelopen met het idee om als ik ooit een gitaar speciaal zou laten maken, het er eentje zou zijn geweest met deze 'configuratie' (kan je het wel zo noemen in dit geval?) omdat het me cool leek om zo simpel mogelijk te gaan. En nee, ik heb nooit ook maar een beetje overwogen om de :evil: Tom Delonge :evil: signature te kopen...

Daarnaast wilde ik altijd nog een keer een telecaster. Ik heb bv. ook destijds zitten smullen van dat verhaal in de Engelse 'Guitar' van die zwarte zelfbouw-tele (misschien bekend?). En nou kwam ik opeens deze ultracoole Esquire tegen, terwijl ik nog niet eens wist dat ie bestond!

Het heeft zo moeten zijn denk ik...

ben???
23 juli 2003, 00:03
ik heb die guitar magazine nog thuis... dat was idd wel grappig, alleen vond ik het resultaat niet verbluffend. er stond ook iets in over iemand die van een bouwpakket een akoestische martin maakte, dat vond ik cooler.

The Mule
23 juli 2003, 08:07
ik heb die guitar magazine nog thuis... dat was idd wel grappig, alleen vond ik het resultaat niet verbluffend. er stond ook iets in over iemand die van een bouwpakket een akoestische martin maakte, dat vond ik cooler.

Klopt, het heeft me een beetje huiverig gemaakt voor onderdelenboeren voor solidbodies zoals Warmoth enzo. Hoewel het idee nog steeds erg leuk is, om een eigen gitaar te maken. Dat verhaal van die zelfbouw-Martin was inderdaad ook erg gaaf, en het resultaat een stuk beter (maar ook wel véél duurder). Vooral leuk dat ze bij beide instrumenten iemand anders de (dus best strenge en objectieve) test lieten uitvoeren...

Wouter J
23 juli 2003, 10:12
Bedankt voor de (opvallend veel positieve) reacties!

Ik ben echt gek aan het worden op dit gitaartje, vooral die oer-simpelheid in combinatie met het wereldse geluid.

Dirk Witte had hem rechtstreeks op de beurs in Frankfurt gekocht. Ben best benieuwd hoeveel / hoe weinig er in NL zijn...

Haha, ga maar eens naar Dijkman, die hebben hem ook zowel in de Blauwe als in de rode versie. Maar ik kan het maar niet uit het hoofd krijgen dat de Custom BC Rich van Meegs rascon (coal Chamber) de inspiratie bron voor deze Esquire was.

http://www.drumcityguitarland.com/guitar_images/03-20-03/pict0143.jpg

Fender levert namelijk ook een Mat zwarte en een mat zilveren versie van de Esquire

SiNiSTRaL
23 juli 2003, 12:02
http://www.drumcityguitarland.com/guitar_images/03-20-03/pict0143.jpg

Fender levert namelijk ook een Mat zwarte en een mat zilveren versie van de Esquire

Fender gothic series?

Ic3gl0vE
23 juli 2003, 12:07
kijk nou eens naar de R op die headstock en lees die post... die gitaar is een bc rich! Maar hij ziet er inderdaad (op de hals na) hetzelfde uit als de fender esquire

SiNiSTRaL
23 juli 2003, 12:08
ja maar er staat onder 'fender levert ook een matzwarte versie'

Wouter J
23 juli 2003, 18:15
ja maar er staat onder 'fender levert ook een matzwarte versie'

Waar mee ik even wou onderstrepen dat deze BC Rich model heeft gestaan voor die Scorpion Esquire

http://www.samedaymusic.com/media/p20658H-8150b5ba3456e46b321c0dfc78efbea3.jpg

Zoek de verschillen.

SiNiSTRaL
23 juli 2003, 18:33
waaaa dat issum de fender esquire gothic, issie er ook in stratversie? :roll:

MonkeyFace
23 juli 2003, 18:58
w00t!!! :o doe mij dat ding met een halshummie erbij :)

Wouter J
23 juli 2003, 21:20
waaaa dat issum de fender esquire gothic, issie er ook in stratversie? :roll:

Ik kan daar Ja op antwoorden, de Scorpion showmaster die zowel met een als met twee humbuckers komt en met of zonder tremolo.

http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0261800

Dude
23 juli 2003, 21:20
maar wat kost die nou ?

Wouter J
23 juli 2003, 21:24
maar wat kost die nou ?

Leve Google, hij gaat 844 Eurotjes kosten (de site van de importeur)

Brat
24 juli 2003, 16:42
Wa, dit zijn me nog eens gitaartjes. Als ze nou nog eens maple halzen, aan de bovenkant gewoon een platte body en in essen of amber leverbaar waren dan stond ik al in de rij. Dat zal toch nog een keer zelf bouwen worden :D

Negative K3 fan
24 juli 2003, 16:52
Wa, dit zijn me nog eens gitaartjes. Als ze nou nog eens maple halzen, aan de bovenkant gewoon een platte body en in essen of amber leverbaar waren dan stond ik al in de rij. Dat zal toch nog een keer zelf bouwen worden :D

fender tom delonge?

The Mule
24 juli 2003, 20:39
Wa, dit zijn me nog eens gitaartjes. Als ze nou nog eens maple halzen, aan de bovenkant gewoon een platte body en in essen of amber leverbaar waren dan stond ik al in de rij. Dat zal toch nog een keer zelf bouwen worden :D

fender tom delonge?

Dat van die maple hals ben ik heel erg met je eens, verder eigenlijk niet, maar da's het mooie: ieder z'n smaak... :D

En een Fender Tom Delonge?

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Brat
25 juli 2003, 19:34
Die Tom de Longe of hoe die ook mag heten is gewoon een VanHalen gitaar zonder tremolo. Dus eigenlijk niks bijzonders. Ik hou altijd wel van die simpele dingen. Ware het niet dat het hout en het element bagger zijn en jawel weer geen maple hals :D

Negative K3 fan
25 juli 2003, 19:39
die tom delonge heeft tch wel een maple hals?? lijkt me sterk dat dat mahonie is...

SiNiSTRaL
25 juli 2003, 20:13
ik denk dat onze beste gozer een maple fretboard bedoelt

Brat
25 juli 2003, 20:14
Ahum, inderdaad :oops:

gibls6
25 juli 2003, 20:37
Ik bied €150 voor die fender (géén esquire) delonge, moet kunnen krijg je er nooit meer voor :evil:

zium
31 juli 2003, 02:27
zo ik heb zojuist besloten dat ik ook een fender esquire custom gt ga kopen, chrome blue

alles ervan staat me aan, de hard tail brug, het element, het hout, de kleur (m'n lievelings :)), de racing stripes, zelfs de onderkant van de body, en dat alles voor minder dan 600 euro incl btw en verzendkosten op fendershop.com. Nog ong 9 dagen werken en dan heb ik genoeg geld bij elkaar :)

dagdag ibanez grx :stop:

The Mule
31 juli 2003, 08:41
zo ik heb zojuist besloten dat ik ook een fender esquire custom gt ga kopen, chrome blue

alles ervan staat me aan, de hard tail brug, het element, het hout, de kleur (m'n lievelings :)), de racing stripes, zelfs de onderkant van de body, en dat alles voor minder dan 600 euro incl btw en verzendkosten op fendershop.com. Nog ong 9 dagen werken en dan heb ik genoeg geld bij elkaar :)

dagdag ibanez grx :stop:

Je zal er geen spijt van krijgen, zeker ook die kleur met striping is in het echt mooier dan op foto, net een ouwe AC Cobra. En het geluid, het is gewoon een heel veelzijdig ding. Het cleane geluid met de volumepot halverwege is perfect, zeker met de reverb lekker op 7 (echt mijn geluid) en verder op amp-instellingen met meer gain kan je met de volumepot ook wel drie verschillende geluiden (blues/rock/metal) tevoorschijn toveren...