PDA

View Full Version : Moesjloen in het kort



Moesjloen
27 september 2015, 09:19
Hallo allemaal,

Ik ben Michel, 45 jaar en woonachtig in Meppel. Na jarenlang met dezelfde kampvuurakkoorden te hebben gestoeid werd het tijd voor wat meer afwisseling. Met wat pedaaltjes klinken diezelfde akkoorden heel anders ineens :)

Via de bouw/show je pedalboard topics heb ik gitaarnet ontdekt en na een paar weken doorlezen/kijken van die topics maar besloten om me aan te melden. Mijn indruk vanuit die topics is dat de leden hier behulpzaam zijn en respectvol met elkaar omgaan. Klinkt vanzelfsprekend voor een forum, maar is toch vaak anders.

Het leuke aan de (electrische) gitaar en het bespelen er van vind toch wel de grenzeloze veelzijdigheid van deze hobby. Je kan het van jong tot oud doen, op elk vaardigheidsnivo en van kaal akoestisch tot hightech stadion/studio set-up in elk genre dat je maar kunt bedenken. Dat alles kan dan ook nog eens uitgebreid worden met een DHZ-component qua knutselen en (valkuil :soinnocent: ) de lol van het verzamelen. En over al die zaken kun je eindeloos ouwehoeren met elkaar zonder het ooit eens te (hoeven) worden.

Over eindeloos gesproken, dit verhaal is ook al weer lang genoeg...voor meer info of opheldering, vraag maar raak!

Joost de Ruig
27 september 2015, 09:24
Welkom. Veel plezier hier en houd dat enthousiasme vast.

Harry
27 september 2015, 11:00
Mooi verhaal, welkom!

Dutch66
28 september 2015, 09:08
Das een aardige samenvatting van GN!

Moesjloen
12 oktober 2015, 00:18
Omdat ik wegens onregelmatige werktijden lastig real-life gitaarlessen kan nemen ben ik van plan de komende 12-16 maanden deze online cyclus te doorlopen:


https://www.youtube.com/watch?v=KfGq2tHEbaE&list=PLFP9n74EIJVDwB4kTfGSJcehdLdDbWWY3

Geen idee of dit een goeie of slechte lesmethode is, maar op basis van een snelle scan van de filmpjes heb ik er wel een goed gevoel bij. Suggesties voor alternatieven zijn natuurlijk welkom :)

Daarnaast wil ik voor de fun m'n Wii in gaan zetten en wat covers instuderen met Guitar Hero als jamtracks.

denis.hermans
12 oktober 2015, 11:51
suggestie : www.justinguitar.com

Mijns insziens de beste gitaarwebsite. Alles is gratis (of vrijwillige bijdrage ) .

Moesjloen
19 oktober 2015, 11:19
Bedankt voor de suggestie, die ziet er zeker bruikbaar uit.