PDA

View Full Version : Amp channels switchen + loops: hoe?



ArtOfShredding
25 september 2015, 16:00
Beste muzikanten,

Ik zoek een oplossing voor het volgende. Ik heb al rondgekeken op gitaarnet maar ik kon er zo 1-2-3 geen soortgelijk topic over vinden. Waar ik naar opzoek ben is een mogelijkheid om tegelijkertijd versterkerkanalen en loops te switchen. Ik heb geen idee hoe ik dit kan realiseren. Het ideaalplaatje is een looper/switcher waarmee ik met 1 druk kan switchen naar:

1. clean channel Amp + chorus in de loop.
2. clean channel Amp + tubescreamer in de loop
3. rhythm channel Amp + tubescreamer in de loop
4. rhythm channel Amp + tubescream & flanger in de loop
5. lead channel Amp + booster & delay in loop
6. lead channel Amp + wah pedaal in loop
7. bypass (channel 2 Amp, zonder effecten).
8. tuner (stil)

Kan iemand mij hierin adviseren of heeft iemand een soortgelijke setup?
Welk pedaal zou hiervoor geschikt zijn en is midi hierin de enige mogelijkheid?
Mijn 3 kanaals EVH amp heeft een midi aansluiting maar ik wil het liefst zo min mogelijk hoeven programmeren. Ik maak het liefste gebruik van de pedalen die ik al heb, dus een multi effectprocessor is geen optie.

Alvast bedankt voor het meedenken!

D3nnis
25 september 2015, 16:24
Check bijvoorbeeld MusicomLab. De EFX IV bijvoorbeeld, een looper plus midi out. Looper op je pedalboard, midi kabel naar je versterker en klaar ben je.

ArtOfShredding
25 september 2015, 16:28
Thanks! Weet je ook nog goedkopere opties?

D3nnis
25 september 2015, 16:41
G Lab GSC 3 of 4 wellicht? Boss heeft ook zo'n ding, maar die is ook nogal aan de prijs

Dutch66
25 september 2015, 16:46
GLABS GSC1 - 4 'latching' switches voor je amp, 4 individuele loops, en midi uit (alleen PC),
uiteraard volledig programmeerbaar. Moet je een heel eind mee komen!
(Rond de EUR. 250,00)

http://www.glab.com.pl/img/a_gsc1a.jpg

Ik gebruik 'm zelf naar volle tevredenheid..

D3nnis
25 september 2015, 16:49
Misschien nog de Rocktron PatchMate?

the sure thing
25 september 2015, 20:13
Musicom lab lite versie. Is een stuk goedkoper


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
25 september 2015, 21:08
Musicom lab lite versie. Is een stuk goedkoper


Dat wel, maar weet niet zeker of dat werkt, ligt een beetje aan hoe de footswitch input werkt.
De MusicomLab EFX Lite 8L heeft geen midi, maar wél 2 loops die je zou kunnen gebruiken om de kanalen te schakelen....mits er geen aparte elektrische trucjes gebruikt worden in de footswitch zelf, die je dan niet kunt "nadoen" met deze controller (zoals bijvoorbeeld bij mijn Mesa je in de din plug niet gewoon 1 ground hebt, en de rest van de pinnen de functies zijn...dat doet ie niet).
Als de 3 kanalen van de versterker geschakeld worden dmv een TRS kabel, waarbij (bijvoorbeeld) niks verbonden = kanaal 1, tip naar sleeve = kanaal 2, en ring naar sleeve = kanaal 3, dan zou het moeten lukken met een Y-kabel, maar er is ook nog de functie van de fx loop die wellicht aan en uitgeschakeld moet worden; geen idee hoe dat zou moeten met een TRS verbinding, dus ik twijfel of de footswitch input een TRS jackding is?

De MusicomLab EFX Lite 6M heeft 2 loops minder dan de 8L, en daarom ook geen channel switching functionaliteit (zoals ik het zie tenminste), maar wel midi. Met de beperking dat deze maar 2 midi PC's kan zenden; wat me niet handig lijkt met een 3 kanaals amp, tenzij je 1 kanaal niet gebruikt, maar ik zag in het lijstje de 3 kanalen genoemd staan, dus dit lijkt me wat krapjes vwb oplossing.

@ArtOfShredding: Gebruik je de tubescreamer vóór de amp input, en de chorus, delay en flanger in de fx loop van de amp, of alles voor de amp en niks in de fx loop?
Dit zal voor een groot gedeelte bepalen waar je mee weg komt. Vragen zijn:
Dient de fx loop aan- en uitgeschakeld te kunnen worden?
Moet het looper apparaat zowel voor als na de preamp pedalen in en uitschakelen? Ik heb te weinig ervaring met loopers om aan te kunnen geven of het zonder meer gaat om met een looper zowel apparaten voor als na de preamp te schakelen (denk aan aardlussen e.d.). Iemand?

ArtOfShredding
25 september 2015, 23:18
@d3nnis:

Mijn amp (evhiii 50 watt) heeft een footswitch met een mono kabel, dat is alles wat ik weet.

Ik wil alle effecten voor de amp zetten dus niks in de fx loop. De fx loop hoef ik dus niet aan/uit te zetten via de switcher.

Ik heb zelf wat rondgekeken en de Patchmate floor looper 8 en de Octaswitch komen aardig in de buurt bij wat ik zoek. Vooral de Octaswitch is erg eenvoudig in te stellen. Ik lees alleen op internet dat ie ws. niet werkt met de evh amp (om amp channels te switchen) terwijl de Octaswitch dat wel zou moeten kunnen. Er zitten 2 trigger outs op namelijk. Ik vraag me dan ook af of je dan ook maar 2 channels kunt switchen, of ook alle 3.

the sure thing
26 september 2015, 07:31
Dat wel, maar weet niet zeker of dat werkt, ligt een beetje aan hoe de footswitch input werkt.
De MusicomLab EFX Lite 8L heeft geen midi, maar wél 2 loops die je zou kunnen gebruiken om de kanalen te schakelen....mits er geen aparte elektrische trucjes gebruikt worden in de footswitch zelf, die je dan niet kunt "nadoen" met deze controller (zoals bijvoorbeeld bij mijn Mesa je in de din plug niet gewoon 1 ground hebt, en de rest van de pinnen de functies zijn...dat doet ie niet).
Als de 3 kanalen van de versterker geschakeld worden dmv een TRS kabel, waarbij (bijvoorbeeld) niks verbonden = kanaal 1, tip naar sleeve = kanaal 2, en ring naar sleeve = kanaal 3, dan zou het moeten lukken met een Y-kabel, maar er is ook nog de functie van de fx loop die wellicht aan en uitgeschakeld moet worden; geen idee hoe dat zou moeten met een TRS verbinding, dus ik twijfel of de footswitch input een TRS jackding is?

De MusicomLab EFX Lite 6M heeft 2 loops minder dan de 8L, en daarom ook geen channel switching functionaliteit (zoals ik het zie tenminste), maar wel midi. Met de beperking dat deze maar 2 midi PC's kan zenden; wat me niet handig lijkt met een 3 kanaals amp, tenzij je 1 kanaal niet gebruikt, maar ik zag in het lijstje de 3 kanalen genoemd staan, dus dit lijkt me wat krapjes vwb oplossing.

@ArtOfShredding: Gebruik je de tubescreamer vóór de amp input, en de chorus, delay en flanger in de fx loop van de amp, of alles voor de amp en niks in de fx loop?
Dit zal voor een groot gedeelte bepalen waar je mee weg komt. Vragen zijn:
Dient de fx loop aan- en uitgeschakeld te kunnen worden?
Moet het looper apparaat zowel voor als na de preamp pedalen in en uitschakelen? Ik heb te weinig ervaring met loopers om aan te kunnen geven of het zonder meer gaat om met een looper zowel apparaten voor als na de preamp te schakelen (denk aan aardlussen e.d.). Iemand?

Volgens mij heeft de Musicom Lab 6M wel 2 ampswitch mogelijkheden..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
26 september 2015, 07:52
Volgens mij heeft de Musicom Lab 6M wel 2 ampswitch mogelijkheden..


Oef....je hebt gelijk, heb een beetje zitten slapen gisteren, zo blijkt!

Maar hoe kun je die amp met switching jacks schakelen als daar alleen een mono kabel naartoe gaat? Werkt die channel switching dmv voltages/weerstand ipv tip naar sleeve "kortsluiting" of zo? Iemand?

ArtOfShredding
26 september 2015, 08:03
Die Musicom is nergens verkrijgbaar in NL en ook niet bij de Duitse muziekzaken.

D3nnis
26 september 2015, 08:07
Loopersparadise.de
Paul Lenders verkoopt ze ook volgens mij.
En de 8L zag ik bij guitarplayer.nl

10us
26 september 2015, 09:25
En daar komt weer de cheapo optie;
Loyo pxl live

8 loops en je kan je evh schakelen met midi of een gewone kabel

ArtOfShredding
26 september 2015, 09:41
Thanks d3nnis, zal eens kijken.

10us: klopt, zeker een leuk ding. Echter, ik vind het principe van 4 switches met verschillende banks niet ideaal. Dan ben ik nog aan tapdancen. Jammer dat ze die niet in een uitvoering met 8 switches op rij hebben. Neemt wel wat meer ruimte op het pedalboard in, maar een stuk praktischer is het wel (mijn mening).

ArtOfShredding
26 september 2015, 09:43
Daarom spreken de octaswitch en patchmate 8 me wel aan. Denk dat ik die eens ga bestellen en testen / vergelijken.

D3nnis
26 september 2015, 10:01
Die octaswitch lijkt me geweldig omdat je niks hoeft te programmeren, gewoon wat schuifjes omzetten, je bent dan mooi overzichtelijk en visueel bezig, dus snel onderweg, alleen of je dat werkend krijgt met je footswitch input van je amp...geen idee.
Rocktron PatchMate gaat zeker wel werken.

ArtOfShredding
26 september 2015, 10:10
@d3nnis: dat is ook precies mijn gedachte. Geweldig eenvoudig apparaat dus die ga ik zeker checken. Anders ga ik voor de patchmate.

Je schrijft: amp switchen met de patchmate moet sowieso lukken. Is dat omdat je die via midi aansluit op de amp en niet jack?

D3nnis
26 september 2015, 10:44
Ja, dat was althans mijn gedachte.
Dit omdat de footswitch blijkbaar gewoon een mono kabel heeft, en dus niet een standaard "iets" naar sleeve schakelt.
De 100W versie weer wel, die heeft een din connector met 1 common en 3 draadjes zijn dan de 3 kanalen, dus dan kun je net een Y kabel van jacks naar din wellicht wat bereiken. Die 100 watter heeft geen midi. De 50 watter wel.
Geen idee waarom ze dat bij evh niet hetzelfde maken.

the sure thing
26 september 2015, 11:52
Loopersparadise.de
Paul Lenders verkoopt ze ook volgens mij.
En de 8L zag ik bij guitarplayer.nl

Musicom lab is bij guitarplayer.nl te bestellen. Bel wel ff voor de voorraad.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ArtOfShredding
26 september 2015, 11:58
Ja, dat was althans mijn gedachte.
Dit omdat de footswitch blijkbaar gewoon een mono kabel heeft, en dus niet een standaard "iets" naar sleeve schakelt.
De 100W versie weer wel, die heeft een din connector met 1 common en 3 draadjes zijn dan de 3 kanalen, dus dan kun je net een Y kabel van jacks naar din wellicht wat bereiken. Die 100 watter heeft geen midi. De 50 watter wel.
Geen idee waarom ze dat bij evh niet hetzelfde maken.

Vreemd inderdaad..wist ik niet trouwens dat die aansluitingen anders zijn.

In ieder geval bedankt allemaal tot zo ver voor het meedenken. Ik zal jullie laten weten wat t is geworden en of het naar behoren werkt.

WillemdaGuide
28 september 2015, 12:49
In Raalte zit een zaakje die musicomlab heeft....

MkIV dure oplossing maar zal zeker werken, kan alles, gebruik al jaren de MKII overal voor, doet het altijd, maar nu die IV er is... gas...

Dutch66
29 september 2015, 09:56
Ik heb nog steeds niet begrepen waarom de GSC 1 geen oplossing zou kunnen bieden,
te meer dit (waarschijnlijk) de goedkoopste oplossing is...

Je zou via de GSC midi programme change de amp kunnen switchen, de GSC bied
(via midi tru) de mogelijkheid om 2 midi devices van PC commands te voorzien, maar je
hebt er natuurlijk maar 1 nodig, om je kanalen te switchen...

Belangrijker nog is dat GLAB een adapter levert specifiek voor de EVH 5150 III, waardoor
je de 'normale' switching faciliteiten van je amp aan de GSC knoopt, en je MIDI dus weer
voor andere leuke 'dingetjes' kunt gebruiken! Het is bijvoorbeeld niet ondenkbaar dat er
in de toekomst een keer een trapper met midi op je board beland, toch?

Nevertheless, quote van de G-LAB site

Adapter enables to control over the EVH 5150 III amp functions (CHANNEL switching and turning ON/OFF effect loop). The SW1&2 and SW3&4 marked endings of the adapter should be connected to SW1&2 and SW3&4 outputs of the controller and the other adapter’s connector should be connected with the original FOOTSWITCH cable to the amp FOOTSWITCH input.

Product code: 00891.

unquote,

Had ik al vermeld dat je nu de loop van je amp nu ook heerlijk in je settings kunt mee programmeren?
Voor de delay en modulatie effectjes misschien niet eens zo'n slecht idee...

the sure thing
29 september 2015, 13:58
Ik heb destijds ook over de GSC getwijfeld, maar op TGP wordt redelijk geklaagd over de duurzaamheid van dit merk...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ArtOfShredding
29 september 2015, 15:19
Ik heb nog steeds niet begrepen waarom de GSC 1 geen oplossing zou kunnen bieden,
te meer dit (waarschijnlijk) de goedkoopste oplossing is...


Ik ben eigenlijk opzoek naar een pedaal waar ik minimaal 8 loops / presets op een rij heb. Ik ben geen fan van banks waarbij ik alsnog moet switchen als in: bank 1 met 1 t/m4 en bank 5 met 5 t/m8 etc.) Dan ben ik nog aan het klikken als een malle ;) Ik ga het eerst even met deze 2 units proberen en ik zal jullie zeker op de hoogte houden of het werkt etc. (met name de amp switching mogelijkheden voor de EVH met de Octaswitch).

Dutch66
29 september 2015, 21:34
Tuurlijk het is maar net wat je in de praktijk nodig hebt. Zelf kan ik me niet voorstellen dat ik in
een nummer meer dan 5 settings (GSC) 'standby' onder de trappertjes nodig zou hebben.
Maar nogmaals, dit is subjectief, misschien dat jij met 8 settings jezelf nog steeds beperkt voelt.

Je keuze voor de Octaswitch begrijp ik niet zo goed, want je zult dan nog steeds de channels
en mogelijk fx loop seperaat met de (EVH) footswitch moeten bedienen. De Octaswitch (MK3) heeft
geen midi, en de externe amp switches zijh van het 'latching' type. Dat gaat in combi met de
EVH (flip-flop schakeling?) volgens mij nooit werken. Maar ik kan me natuurlijk vergissen...

@the sure thing, die berichten heb ik inderdaad ook gelezen, en waar rook is meestal ook wel...
Ik kan alleen aangeven dat de GSC (bij mij) al jaren probleemloos functioneert, maar dat is
ook een beetje 'link' om te zeggen. Zal je net zien, schijt hij er morgen mee uit,weet je wel ...

D3nnis
30 september 2015, 07:40
Je keuze voor de Octaswitch begrijp ik niet zo goed, want je zult dan nog steeds de channels
en mogelijk fx loop seperaat met de (EVH) footswitch moeten bedienen. De Octaswitch (MK3) heeft
geen midi


Ik zie het ook nog niet goed komen met die octaswitch, maar goed, leuk dat iemand het probeert, misschien horen we een nieuwe invalshoek!



@the sure thing, die berichten heb ik inderdaad ook gelezen, en waar rook is meestal ook wel...
Ik kan alleen aangeven dat de GSC (bij mij) al jaren probleemloos functioneert, maar dat is
ook een beetje 'link' om te zeggen. Zal je net zien, schijt hij er morgen mee uit,weet je wel ...

Dat MusicomLab spul is wel heel degelijk in verhouding tot G Lab, maar het is ook wel een heel andere prijs.
Het zal vooral aan het gebruik liggen, en dan nog kan MusicomLab ook kapot natuurlijk.

the sure thing
30 september 2015, 09:32
Roland heeft nu ook een switcher, de es-8

Zie http://www.boss.info/products/es-8/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
30 september 2015, 10:01
Ja, voor maar €679,- bij bax.
Voor dat geld zou ik de MusicomLab EFX IV eerder kiezen dan de Boss.

the sure thing
30 september 2015, 10:42
Daartoe zou ik ook zeker geneigd zijn, maar de specificaties van Boss ken ik niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
30 september 2015, 10:47
EDIT: de specs van de Boss switcher zijn wel geinig! Zo is bijvoorbeeld de volgorde van de pedalen ook in te stellen per patch.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ArtOfShredding
18 oktober 2015, 12:24
Ik zou nog even terugkomen op mijn vraag cq. probleem met de switcher.
Ik heb dus de Octaswitch en de Patchmate getest en dat was 'm beide niet.
Patchmate was niet heel eenvoudig in te stellen, Octaswitch wel daarentegen maar dat ding is huge!
Beide konden niet overweg met de amp switching. Er zitten op beide pedalen trigger outs op, die normale footswitch systemen wel kunnen handlen. Echter, op de EVH 5153 50 w die ik heb, zit het systeem toch wat lastiger in elkaar omdat het in de amp iets digitaals doet volgens mij. Het is een mono kabel en geen TRS maar kan toch 3 kanalen + effectsloop switchen dus met trigger outs werkt dat niet. Ook vervelend was dat dit apparaat steeds in de loop modus terugkeerde na het kiezen van een preset (erg domme instelling van Rocktron! maar dit zou wel weer moeten zijn aan te passen, maar ik had al de brui van dat ding ). Ook een erg belabberde customer support overigens, bij Rocktron. Kerel begreep na 5 mails nog niet wat het probleem was, maar dat terzijde.
Wat ik daarna heb geprobeerd is de Gec9 en Gec8live van Moen. Gec9 werkt weliswaar niet met midi dus amp switchen kan dan niet, maar dan ding is zo ongelofelijk gebruiksvriendelijk. Preset kiezen, loops met de knopjes activeren en je hoeft niks op te slaan want het is al gefixt. Geprobeerd of het toch haalbaar voor mij was om deze i.c..m. de footswitch te gebruiken voor channelswitching, maar in mijn muziek is dat helaas niet haalbaar. Ik moet namelijk snel van clean naar distortion en vise versa kunnen schakelen en 2 handelingen is teveel in dat geval.
De Gec8 live werkt daarentegen perfect! Instellen van de loops is easy peasy en het midi channel switchen werkt perfect. Erg eenvoudig in te stellen: je gaat op een preset staan op de Gec, activeert learning mode op de EVH, kies een channel op de EVH, slaat de boel op / afsluiten learning mode in feite, en klaar. Loops kunnen daarna simpel worden toegevoegd en klaar .

Kortom: ik ben eruit en het werk allemaal perfect.

Bedankt allemaal voor het meedenken en ik hoop dat jullie ook wat aan mijn bevindingen hebben.
Conclusie: Rocktron: niet heel geweldig, Octaswitch is erg gebruiksvriendelijk. Beide apparaten zijn geschikt voor loops + amp switching met bijv. een 2 kanaals amp met TRS kabel. Gec9 is supergebruiksvriendelijk maar geen midi. Gec8live is makkelijk in te stellen, heeft midi (2 separate signalen volgens mij zodat je ook een delay of iets kunt aansturen) en er zit een shadow switch bij waarmee je zelfs nog binnen de presets kleine wijzingen kunt aanbrengen 'on the fly". Klein apparaat, in tegenstelling tot de Rockton en de Octa die HUGE zijn.

D3nnis
18 oktober 2015, 13:05
Dat het amps schakelen niet werkt verbaast me niet.
Met de Rocktron had dit nog via midi moeten kunnen.
De Rocktron (te) groot verbaast me wel enigszins, dat ding is nog geen 50cm breed en nog geen 10cm diep.

Dat dat apparaat altijd direct naar loop springt na het selecteren van een preset wist ik niet, en als dit niet in te stellen is, is dat eigenlijk best slecht inderdaad.

Mooie review, en vooral mooi dat je toch nog iets gevonden hebt dat wel doet wat je wilt, daar was het toch om begonnen!

the sure thing
18 oktober 2015, 16:40
Gefeliciteerd met je aanwinst!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

miyaru
18 oktober 2015, 20:39
Ikzelf zit te denken aan de Harley Benton FLX Pro. Deze lijkt me genoeg mogelijkheden te hebben voor wat ik wil. Heeft iemand ervaring met deze switchers, ook qua geluidskwaliteit? Hij is een stuk goedkoper dan de rest van deze switchers. Dat zal hem ergens in zitten vermoed ik.

Robin.

10us
18 oktober 2015, 22:34
Ik gebruik de Harley Benton nu ongeveer een jaartje. Ik heb geen andere gestest maar ben tevreden. Geen last van bijgeluiden of dat soort gedoe.
Leren programmeren is ff een dingetje voor de midi (beroerde gebruiksaanwijzing) maar er staat op youtube een goede instructievideo.

betaalbaar, (relatief)klein, betrouwbaar...
Ik ben fan...

miyaru
19 oktober 2015, 15:25
10US bedankt!!! Nog meer met deze switcher?

Robin.

mattihafler
19 oktober 2015, 18:50
Ik heb zelf ook de 5153 50w.
Die is alleen met de bijbehorende FS te switchen helaas..
Gebruik zelf ook de GSC-1 en stuur met 1 druk op de knop mijn amp aan en kan ook tegelijkertijd n preset op m'n Line6 m9 selecteren.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

beus
23 oktober 2015, 22:07
Die Moen Gec9 ziet er inderdaad wel heel handig en makkelijk uit. Ik ben ook opzoek naar een switcher, om tapdansen te voorkomen maar ook om de keten niet nodeloos lang te maken. Wat mij bij die programmeerbare switchers lastig lijkt is dat je altijd ook altijd een programma moet maken. Hebben die niet een mode dat je gewoon met elke schakelaar 1 loop schakelt - zoals bij eenvoudige niet programmeerbare loopers?

miyaru
23 oktober 2015, 22:15
Daar heb je een punt Beus...... Maar ik denk dat het één of het ander is. Ik heb vandaag de Harley Benton FXL8pro besteld. Ga jullie op de hoogte houden hoe dat gaat met dat apparaat. Ik ga een pedalboard samenstellen met als basis de switcher.

Ik ga voor nu de midi en triggers nog niet gebruiken omdat ik een single channel ampje heb, en geen multi fx gebruik op het moment. Maar ik wil future proof zijn, vandaar.

Robin.

beus
23 oktober 2015, 22:31
dat zou toch een handige optie zijn? en volgens mij niet (principieel) onmogelijk. op de site van Moen staat de Gec9 met alle lampjes aan boven de schakelaars, dat lijkt mij dan een onmogelijke situatie.. ?

D3nnis
24 oktober 2015, 07:27
Wat mij bij die programmeerbare switchers lastig lijkt is dat je altijd ook altijd een programma moet maken. Hebben die niet een mode dat je gewoon met elke schakelaar 1 loop schakelt - zoals bij eenvoudige niet programmeerbare loopers?


Zie quote, eerste stukje over de Rocktron PatchMate (die dus blijkbaar na het kiezen van een preset direct naar de modus gaat dat je de afzonderlijke effecten aan en uit trapt):


Ook vervelend was dat dit apparaat steeds in de loop modus terugkeerde na het kiezen van een preset

Wat ik daarna heb geprobeerd is de Gec9 en Gec8live van Moen. Gec9 werkt weliswaar niet met midi dus amp switchen kan dan niet, maar dan ding is zo ongelofelijk gebruiksvriendelijk. Preset kiezen, loops met de knopjes activeren en je hoeft niks op te slaan want het is al gefixt.


Volgens mij zou je met beide apparaten kunnen doen wat je wilt?

mattihafler
24 oktober 2015, 08:09
Die Moen Gec9 ziet er inderdaad wel heel handig en makkelijk uit. Ik ben ook opzoek naar een switcher, om tapdansen te voorkomen maar ook om de keten niet nodeloos lang te maken. Wat mij bij die programmeerbare switchers lastig lijkt is dat je altijd ook altijd een programma moet maken. Hebben die niet een mode dat je gewoon met elke schakelaar 1 loop schakelt - zoals bij eenvoudige niet programmeerbare loopers?

Niet om nou de G-lab fanboy uit te hangen..maar daarmee kun je:
- programma's maken
- pedal als losse loop switch gebruiken
- een combinatie van deze 2 (enig voetenwerk vereist)

the sure thing
24 oktober 2015, 09:22
De G-Lab is niet cool. De Moen en MusicomLab wel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

beus
24 oktober 2015, 21:55
aha 'loop modus' is de term. dat helpt alweer. - ik zie nog niet dat die Moens dat zouden kunnen..
die Rocktron lijkt mij wel de schakelaars te dicht bij elkaar hebben zitten om handig te zijn.

hefke
25 oktober 2015, 08:43
De G-Lab is niet cool. De Moen en MusicomLab wel.

Nu word ik nieuwsgierig. Waarom is de G-Lab niet cool maar de Moen en MusicomLab wel?

the sure thing
25 oktober 2015, 19:40
Nu word ik nieuwsgierig. Waarom is de G-Lab niet cool maar de Moen en MusicomLab wel?

Omdat de Moen en de Musicomlab duurder zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hefke
26 oktober 2015, 06:47
Aaah.... zo voor de hand liggend dat ik er niet aan had gedacht.
Maar is de kwaliteit van de Moen en MusicomLab ook zo veel beter dat het de hogere prijs rechtvaardigt?

mattihafler
26 oktober 2015, 07:03
Omdat de Moen en de Musicomlab duurder zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Scherp punt...die 10€ verschil, daar zit t m inderdaad wel in ja..snap ik.

The Lo Lands
26 oktober 2015, 13:55
G-lab heb ik gehad en werkt zoals beschreven. Groot nadeel vond ik de grote lompe voeding en aparte aansluiting die o.a. ook nodig is om je losse pedalen te voeden. Hadden ze van mij achterwegen kunnen laten en alleen een looper aanbieden zonder extra voeding voor pedalen met een normale 9V aansluiting.

De Moen GEC9 die ik nu heb kun je voeden middels een Voodoo Lab voeding met een normale 9V aansluiting.

hugo
26 oktober 2015, 17:38
Ik gebruik zelf sinds kort de G-lab en ben er tevreden over, ook icm met de EVH 50 watt. Wat ik ook een voordeel vind is dat er een volume optie in zit, kan je direct het volume verschil tussen clean en crunch oplossen. Daarnaast gebruik ik het dan ook als solo boost.

De adapter is inderdaad wel lomp groot, die ga ik tzt wel vervangen.

mattihafler
27 oktober 2015, 07:36
De adapter is inderdaad wel lomp groot, die ga ik tzt wel vervangen.

Ik heb een kabeltje bij G-lab besteld dat ik de GSC direct op mijn truetone 1 spot pro kan aansluiten...
Daaaaaaaag kolossale adapter!

hugo
27 oktober 2015, 11:48
Dat klinkt ideaal! Ik heb ze meteen gemaild, thanks for the tip.

mattihafler
27 oktober 2015, 12:29
Dat klinkt ideaal! Ik heb ze meteen gemaild, thanks for the tip.

Yw!
Ik zou even via Facebook contact zoeken. Gaat vaak stukje sneller is mijn ervaring.

the sure thing
31 oktober 2015, 20:24
Buitenkansje!! Providence switcher:

http://link.marktplaats.nl/m980996854


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk