PDA

View Full Version : Eigen nummer Band



tomheerkens8
25 september 2015, 11:56
Hallo iedereen,

In het filmpje hieronder ons eigen nummer met de band waar ik in zit.
Ik heb de instrumentale stukken geschreven, het is een beetje een southern rock ballad.

Bij de eerste solo begon in per ongeluk in de verkeerde Key :sssh:, de laatste solo is een geļmproviseerde solo. het camera werk is een beetje raar maar dit is niet door ons gedaan.

Ik ben er van bewust dan onze stage presentatie veel beter kan daar proberen we ook aan te werken, maar los daarvan wat vinden jullie muzikaal gezien van het nummer?


https://www.youtube.com/watch?v=XO3ZT92VP0g

Groetjes Tom

arnoldtims
25 september 2015, 14:42
Ik vind het al knap dat je een nummer kan schrijven. maar niet alleen de solo zit in de verkeerde key.
Niet bedoeld om je af te breken maar de zangeres zit er zo nu en dan volgens mij ook een halve toon te laag.
Kan het niet goed beoordelen via deze opname maar de beide slagpartijen zitten elkaar ook wat in de weg en af en toe hoor ik een verkeert akkoord volgens mij
Ik zou je aanraden om eens alleen met de andere gitarist te gaan zitten en de partijen wat beter op elkaar af te stemmen.
Kortom ik vind het wat rommelig klinken en ook de drummer mag wat mij betreft wat strakker.
Om het nummer wat spannender te maken zou je er misschien nog een brug in kunnen maken.
Zoals ik zei niet bedoeld om je af te kraken maar het behoefd nog wel wat werk en ik hoop dat je hier dan wat aan hebt.

tomheerkens8
25 september 2015, 15:18
Bedankt Voor de tips!!

pasqual
25 september 2015, 21:05
Het zou fijn zijn als beide gitaren hetzelfde gestemd zijn en/of geļntoneerd.
Je solo's zijn best goed te pruimen. Het geluid van de Les Paul is redelijk vervelend t.o.v. de Charvel.
En wat Arnold hierboven zegt: neem de gitaarpartijen even goed door. En een bridge ergens halverwege geeft het nummer de nodige variatie.

gitaarvrouwtje
26 september 2015, 10:32
laat je zangeres ook wat werken aan dynamiek
het is nu erg vlak, soms wat onzuiver.. zit wel potentieel in, niet op elke uithaal zoveel druk zetten bijvoorbeeld, hard en zacht..staccato en legato wat door elkaar gebruiken.. kan t niet goed uitleggen maar het geheel is nu wat ongezouten en ongekruid
en ja ik hoor een gitaar ( of twee?) die niet echt lekker klinken, stemmen..luisteren naar elkaar..

en..laat het plezier zien :) dat mis ik vooral dat ik niet zie dat jullie leuk vinden wat je doet, dat maakt heel veel goed voor onzuiverheden :)

tomheerkens8
28 september 2015, 10:48
@okee We willen wel steeds verbeteren en zo ver mogelijk komen in de vorm van zoveel mogelijk optredens, maar niet zozeer van we moeten doorbreken om er geld mee te verdienen dat niet.

Bedankt voor de tips iedereen!

D3nnis
28 september 2015, 11:29
Misschien niet de reactie waar je op zit te wachten, maar zo veel mogelijk optredens ga je eerder redden als je voor niks speelt, met een toegankelijk cover repertoire.

tomheerkens8
28 september 2015, 16:01
@Dennis @okee wij vragen nooit geld voor een optreden, we krijgen het wel soms maar vragen het nooit! en hebben ook een breed cover repertoire van ongeveer 1,5 uur. het afgelopen jaar hebben we iets van 6 optredens gehad, we zijn nu ongeveer 1e jaar samen in deze formatie.

Ik wilde graag gewoon van andere muzikanten een mening weten zodat we ons meer kunnen verbeteren en groeien als band.

Nogmaals Bedankt voor de tips!!

arnoldtims
28 september 2015, 18:28
Zo is het Tom. Alles wat ik en ik denk ook anderen gezegd hebben is opbouwend bedoelt.
Gewoon stug doorgaan maar oefen kritisch. Dan wordt je vanzelf steeds beter.

Over je solo werk heb ik nog niks gezegd maar dat is zeker niet slecht. en ik zou het niet beter kunnen.
Maar ook hier zou ik zeggen voor voornamelijk het ingestudeerde stuk. oefen dat kritisch noot voor noot.
Ik hoor ook de zenuwen wel hoor en ik denk dat als jullie het stuk beter beheersen daar ook meer op kan vertrouwen.

D3nnis
28 september 2015, 18:57
@Dennis @okee wij vragen nooit geld voor een optreden, we krijgen het wel soms maar vragen het nooit!

Mag ik vragen waarom niet?
Is wat mij betreft niks mis mee als een band een gage krijgt. Of het veel moet zijn is wat anders, maar ķets moet er toch vanaf kunnen (benefiet dingen uitgezonderd).
Ik heb er vaak een hekel aan als ik ergens gratis speel en je ziet wel een kroegeigenaar een goede avond draaien, en/of er wordt entree gevraagd, alhoewel het een beetje aan de setting ligt.


Ik heb ook niet veel aan te merken op de solo's. Vind ze zeker niet beroerd, gewoon vaak spelen en eea uitproberen, dan komt het vanzelf. En verkeerde toon....ach...als je gitaar goed gestemd staat is het niet vals.
Het is live muziek, dat mag je soms best horen vind ik.

tomheerkens8
30 september 2015, 16:27
@Arnoldtims Dankje ja was een beetje zenuwachtig voel me soms ook ongemakkelijk op het podium, waarschijnlijk te weinig podium ervaring, ik leg vaak te lat te hoog voor een optreden waardoor ik soms krampachtig speel, het lukt steeds vaker om te ontspannen op het podium maar zoiets heeft tijd nodig denk ik.

@Dennis De meeste optredens die we nu hebben gehad was een avond met meerdere bands, daar krijgt elke band dezelfde gage dus hoeven we niks te vragen, we dachten zo van in het begin zoveel mogelijk meters maken ook als het gratis is.

Ik snap wat je bedoeld van die kroegbazen, die daar misbruik van maken daar heb ik ook een hekel aan!
Wij hebben gelukkig nog nooit daar een negatieve ervaring mee gehad.
we hadden een optreden laats bij een kroeg die een goede omzet gedraaid had en we kregen een uiteindelijk toch een gage.

Over de solo`s bedankt, Ik oefen elke dag op het gebied van techniek en solo`s dus wordt aan gewerkt:rockon:

D3nnis
30 september 2015, 17:19
@Dennis De meeste optredens die we nu hebben gehad was een avond met meerdere bands, daar krijgt elke band dezelfde gage dus hoeven we niks te vragen, we dachten zo van in het begin zoveel mogelijk meters maken ook als het gratis is.


Niks mis mee hoor!
Gewoon speuluh! :D