PDA

View Full Version : Dismember - Override Of The Overture cover



Jasper.
23 september 2015, 19:15
Alweer één? Ja, alweer...
Nu ben ik eens gaan klooien met mijn Boss HM2 clone van Behringer. Dus een leuk stukje zweedse muziek gecovered.

Ik denk dat mijn vocalen weer aardig vooruit zijn gegaan. En de drumsound ben ik nu ook veel meer tevreden over. Iemand heeft me er even op gewezen dat ik de velocity aan kan passen. Je kan wel goed horen dat het een computer is, maar het klinkt een stuk beter. Nu nog eens een goede bass op de kop tikken. (heb nu een gitaar met pitch shifter gebruikt, damn dat is lastig, telkens hetzelfde aanslaan.)


https://www.youtube.com/watch?v=yAxG_Jgaojg

Fusion
24 september 2015, 10:53
Zier er lekker soepel uit dat snelle handje. Prima grunt. Prima sound. Saai nummer, maar ik ga er van uit dat t rete oldskool is (ik was vroegah maar in n paar death metal bands en ken Dismember alleen van naam). Gaaf!

Jasper.
24 september 2015, 20:04
Saai nummer?!! Ik vind dit zo vet he, het origineel iig.

Fusion
24 september 2015, 21:23
Ja, maar toen ik net met death metal begon te luisteren kwamen er opeens albums als "When Dream and Day Unite" van Dream Theater, "A Social Grace" van Psychotic Waltz en "Perfect Symmetry" van Fates Warning uit,, en Cynic etc... Dus toen raakte ik n beetje in de prog verzeild en dan vind je dit soort death metal soms n beetje saai. Maar Death bleef ik altijd gaaf vinden. Ben zelfs nog minf of meer roadie van Obituary geweest tijdens hun (ik denk eerste) tour in Nederland. Dus ik zat nog best in de death metal scene hehe.

Jasper.
24 september 2015, 21:25
Haha cool. Ik heb laatst wel een plectrum van Trevor Peres gekregen. Cynic vind ik dan weer niet zoveel aan. Ja, de demo's...

pasqual
24 september 2015, 23:10
Ha Jasper, goed gespeeld manneke! Strak rechterhandje:cooler:
Ik vind je gitaarsound nogal dof, of hoort dat bij het genre? Ik mis wat "bite" in het hoog...
Heb je alles zelf ingespeeld incl. de zang/brul? Zo ja: knap hoor!!

Jasper.
25 september 2015, 16:15
Ja, alleen drums is een midi bestand. En bedankt.
Ik vind achteraf ook dat de sound iets dof is idd. Beetje wollig. Hoewel het met dit genre soms ook wel zo is hoor.

Zo klinkt het origineel, die vind ik soms dan weer iets te schel:

https://www.youtube.com/watch?v=2gtUcFRGmWI

pasqual
25 september 2015, 20:51
Het origineel klinkt inderdaad een stuk scheller maar wel een stuk levendiger als jouw sound. Probeer eens iets meer treble of presence en iets minder mids.

Jasper.
25 september 2015, 22:45
Bedankt voor de tip, ik zal de volgende keer weer eens verder experimenteren