PDA

View Full Version : Brom Dunlop JH-1 wah pedaal!



ellisvertellis
21 september 2015, 23:40
Hallo,

Ik heb een Jimi Hendrix Wah van Dunlop op de kop getikt voor 15 euro op de rommelmarkt. Hij werkt, maar als ik hem activeer krijg ik een constante brom erbij. Het volume wordt ook luider.

Iemand een idee wat het kan zijn? Ik gebruik een Voodoo Pedal Power als voeding...

Dutch66
22 september 2015, 08:36
Staat de wah toevallig vlak bij, of erger nog, boven op de voeding?

Anders even de meest simpele chain proberen, git-wah-amp, met batterijtje..

D3nnis
22 september 2015, 08:37
Hoe ver heb je de voeding van het pedaal vandaan staan/liggen/hangen? Als dat dichtbij is, probeer dan eens de afstand tussen voeding en pedaal te vergroten. Wellicht lost dat de brom op (maar geen volumeverschil)

ellisvertellis
22 september 2015, 09:05
Onder het pedalboard pal onder de wah hangt een contactdoos, de Voodoo Lab zelf hangt een eindje verderop, zo'n 40 cm verder...

Zal eens met batterij proberen en mijn bevindingen posten. Alvast bedankt, wordt vervolgd!

D3nnis
22 september 2015, 09:18
Da's ook wel tricky, die contactdoos. Bij veel analoge pedalen geeft AC te dicht bij wel problemen.

ellisvertellis
24 september 2015, 21:31
Ok, heb hem eens aangesloten zonder pedalboard en weg was de brom. Dan terug aangesloten en het is idd de contactdoos.

Wel vervelend zeg, net als je denk dat je alles georganiseerd hebt, kom je zo'n pedaal tegen dat er absoluut bij moet en dan begint het Tetris spel opnieuw!

Wel een heerlijke wah trouwens! Heeft net mijn TS9 van het bord gestoten (TS op AC30, da's niet echt magie)...

Bedankt voor de hulp in elk geval!!

RB74
24 september 2015, 22:38
Pedalboard als Tetris, herkenbaar! 😀


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk