PDA

View Full Version : Peavey classic 30 onderhoud omgeving rotterdam



Roald
21 september 2015, 19:16
Ik heb sinds een aantal dagen een peavey classic 30 buizenversterker.
Het is een heerlijke versterker en ben er zeer tevreden mee, een flinke verbetering t.o.v. mijn fender frontman!
Enige probleem is dat er flinke ruis uit de speaker komt, weet er iemand een goed adres voor onderhoud? (Omgeving rockanje; rotterdam)
Suggesties m.b.t. goedklinkende buizen voor deze versterker zijn ook welkom natuurlijk!

Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk

cluseau
22 september 2015, 12:09
Enige probleem is dat er flinke ruis uit de speaker komt......

Gaat het echt om ruis of bedoel je (een veel voorkomende spraakverwarring) brom? Is de ruis stabiel of onregelmatig van sterkte?

Roald
22 september 2015, 18:27
Gaat het echt om ruis of bedoel je (een veel voorkomende spraakverwarring) brom? Is de ruis stabiel of onregelmatig van sterkte?

Het is vooral ruis, ik ben vergeten te vertellen dat het om een 10 jaar oude 2e hands versterker gaat...
De ruis is stabiel, ook is er tijdens het spelen afentoe een zoemend geluid te horen.....
Ik heb de vraag al op een ander subforum geplaatst en werd naar dit subforum doorverwezen, hieronder het bericht:

Bedankt Joost!
Ik heb vooral problemen met het vaststellen of het de voorversterkerbuizen of de eindbuizen zijn....
Tijdens het spelen komt er veel ruis en een krakend geluid uit de speaker, voorversterker buizen dus....
als ik op de buizen tik komt hetzelfde krakende geluid uit de speaker, ook als het volume helemaal uit staat, ik heb gehoord dat dit betekent dat het de eindbuizen zijn...
De man waar ik de versterker van gekocht heb vertelde dat hij nooit iets vervangen heeft aan de versterker en alles origineel is, terwijl de versterker +/- 10 jaar oud is.
Ik hoopte klaar te zijn met simpelweg de voorversterkerbuizen te vervangen, misschien het beste om de versterker helemaal na te laten kijken door een expert?

nico verduin
22 september 2015, 18:39
Het kunnen een of meerdere buizen zijn (o.a. microfonie), elco's die op zijn, weerstand die ruist... Tijd voor een techneut.

Roald
23 september 2015, 17:26
dat dacht ik al, zo wordt de versterker toch een stuk duurder dan ik had gehoopt helaas...
Zijn er techneuten in de buurt van rotterdam die je kan aanbevelen?

muziekschuur
23 september 2015, 20:11
Zwartewaal..... Vernet amps....

Roald
23 september 2015, 21:02
Top! Bedankt, afspraak is gemaakt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RB74
24 september 2015, 09:33
De Peavey Classic 30, fijne amp! Heb 'm in een vorig bandje, alweer wat jaartjes terug, naar volle tevredenheid gebruikt. Bij de mijne waren de buizen na verloop van tijd microfonisch geworden. Veel ruis ook. Heb de Peavey net als jij voor een onderhoudsbeurt weggebracht, nadien klaagde de amptech wel over de krappe 'werkruimte' in het chassis van de versterker. Blijkbaar zitten de buisjes binnenin op een gevouwen, metalen plaat en levert dat nogal gewurm op. Als ik het goed onthouden heb.

Hopelijk komt je Peavey weer helemaal tot leven (en valt het mee met de klaagzang van je techneut)!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

guitarkid
24 september 2015, 18:55
Heb de Peavey net als jij voor een onderhoudsbeurt weggebracht, nadien klaagde de amptech wel over de krappe 'werkruimte' in het chassis van de versterker. Blijkbaar zitten de buisjes binnenin op een gevouwen, metalen plaat en levert dat nogal gewurm op. Als ik het goed onthouden heb.

Hopelijk komt je Peavey weer helemaal tot leven (en valt het mee met de klaagzang van je techneut)!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De Classic 30 (en ook de Delta Blues) zijn erg service-onvriendelijke amps. Echt een ramp door die "gevouwen" plaat idd. Ik heb twee DB's die me geluidsmatig zeer bevallen, maar toen de mijne mee ophield kwam ik er (via de diverse technici) wel achter dat ze niet echt super degelijk en handig in elkaar zitten! Een tweede op de kop getikt en nu altijd een back-up bij me dus!
Ik hoop dat jouw versterker weer helemaal 100% wordt, want een C30 kan lekker klinken!

Roald
24 september 2015, 20:36
Het geluid is inderdaad heerlijk.
We gaan het zien... Morgen breng ik hem langs bij de tech, zogauw ik hem terug heb laat ik weten hoe de reparatie verlopen is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RB74
22 oktober 2015, 13:18
Hoe is het afgelopen met je Classic 30? Klinkt hopelijk weer als 'n spreekwoordelijke klok?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk