PDA

View Full Version : Brian Moore C90 Customshop



Murdock
20 september 2015, 17:41
Iemand bekend met deze gitaren, zit er sterk aan te denken om er een te kopen

rpl
20 september 2015, 20:27
Ik niet :cooler:

JVGM-music
20 september 2015, 21:23
Nee, ook nooit van gehoord.
Scotty Moore ken ik wel maar die bedoel je niet?

YouTube kent hem wel trouwens:

http://www.youtube.com/watch?v=Bq7sBlrTKNw

JVGM-music
20 september 2015, 21:24
Maar wacht eens...die kop heb ik meer gezien...mooie gitaren!

fred dons
20 september 2015, 21:54
ja, ik heb er 1 gehad, ze moeten je liggen, die van mij had een brede platte dunne nek en dat lag me totaal niet maar de volgende eigenaar was er blij mee dus het is iets persoonlijks. afwerking was erg goed, elektronica was een beetje typisch; de single coil in het midden was niet reversed wound reverse polarity (hele set was seymour duncan) waardoor hij alleen in de buitenste standen humbucking was maar dat kan exemplarisch geweest zijn

telerocker
21 september 2015, 01:35
Ik heb er ooit even op gespeeld bij een niet nader genoemde winkel in de Hofstad. Wat Fred Dons zegt: de hals moet je wel liggen. Ik vond hem veel te breed, maar misschien vind jij dat juist wel fijn.

Murdock
21 september 2015, 10:16
Ik heb er ooit even op gespeeld bij een niet nader genoemde winkel in de Hofstad. Wat Fred Dons zegt: de hals moet je wel liggen. Ik vond hem veel te breed, maar misschien vind jij dat juist wel fijn.

Ok, bedankt voor de info.

Da Vinci
21 september 2015, 13:58
Ik ken ze ook niet persoonlijk maar weet dat het behoorlijk exotische gitaren zijn. Dat betekent dat het lastig kan zijn om een exemplaar (naar jouw wens) te vinden, maar ook dat het even kan duren voordat je 'm weer kwijt krijgt voor een fatsoenlijke prijs mocht hij niet bevallen.

Omdat je de gitaar zelf ook niet echt kent ben je denk ik vooral gevallen voor de specs? Want voor die prijs is er wel een hoop moois te koop zoals Suhr, Tom Anderson of EBMM (BFR) etc. Waarom is je oog juist gevallen op een Brian Moore?

Nitefly7
25 september 2015, 21:00
Iemand bekend met deze gitaren, zit er sterk aan te denken om er een te kopen

Erg fijne gitaren, 's Neerlands fusion-meester Richard Hallebeek heeft er jarenlang op gespeeld voordat hij naar Suhr overstapte.
Denk dat inderdaad vooral de hals even wennen zal zijn, maar als je een beetje bekend bent met hoe 'specificaties op papier' zich vertalen in 'de echte wereld', kun je er niet echt een buil aan vallen.
Als je iets 'vertrouwds' zoekt, loop je met deze gitaarmerken altijd het risico dat het 'niet klinkt als...'.
Waarmee je voorbij gaat aan het feit dat ze een prima eigen geluid kunnen hebben.

Ik noem het 'quasi-boutique', dus relatief duur/niche/onbekend/onbemind en daardoor zijn ze helaas niet zo waardevast als de Fenders en Gibsons van de wereld.
Je komt ze minder vaak tegen dan bijv. de eveneens niet-waardevaste Godins, Larrivees etc, want voor de gemiddelde tweedehands prijs kun je ook een 'echt merk' kopen.