PDA

View Full Version : Larrivee serie L of OM ?



jantjec
19 september 2015, 13:04
Zijn er adviezen te geven over deze Larrivee 2 gitaren door mensen die deze hebben gespeeld??
ik heb een reservatie gedaan voor de OM-40Rosewood, en vraag me af of de L-03 Rosewood ook zou passen bij mij. Wat zijn de verschillen??
Wat met de hals, ik lees dat die iets breder is? soepelheid in spelen?? geluid??
Ik heb nu juist een Eastman E20 OO ss die ik een tijdje kan spelen... maar ben op zoek naar 'de gitaar' voor mij, en kan nog gebruik maken van inruil actie...
Ik heb er nog geen gespeeld wel gehoord in winkels, oa de D-40 die vond ik erg mooi , maar dreadnought is echt te groot voor mij!
Gisteren de L-02 gehoord, vond mijn man de beste , maar kan die niet nemen vw opwaardering dus ik moet altijd iets bijleggen, geen probleem als dit maar een klein beetje is en de kwaliteit en speelcomfort ok is.

Gert2015
19 september 2015, 15:50
Tja, pak ze beet, speel, luister en voel zelf. En kies dan, dat is de enige manier!
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur. Check www.Larrivée.com! Kan je de verschillen goed zien!

jantjec
19 september 2015, 15:53
ja , dat is toch niet zo makkelijk als ze niet gelijktijdig voorradig zijn kun je moeilijk vergelijken. En idd op internet kun je via Larrivee een vergelijk maken, dat heb ik ook gevonden..
Ben de maten eens gaan vergelijk in verhouding en denk dat de L body niet voor mij is vw de verhouding taille en upperbout die veel kleiner is als bij de OM body

Luca P
23 september 2016, 09:37
OK vele maanden later...
Ik wil weten welke winkel ze heeft hangen. Ik heb nu de L02 maar wil hem inruilen tegen een beter model.
Waarrr kan ik ze testen?

Gert2015
23 september 2016, 19:48
Waarrr kan ik ze testen?

Grappig naar een jaar kijk ik toevallig weer eens, check Souman Hattemerbroek. Daar heb ik hem gekocht, hadden toen een model of 5 hangen!

Joost de Ruig
23 september 2016, 20:40
Sacksioni in Amsterdam heeft er vast ook wel een paar hangen.