PDA

View Full Version : Electro Harmonix Ravish of toch iets anders.....?



hega
18 september 2015, 01:34
Momenteel ben ik zeer benieuwd naar de Electro Harmonix Ravish.
Wie heeft hier ervaring mee?


In het verleden heb ik ook een gitaarsynthesizer gehad met daarop ook een sitar-patch.
Soms overweeg ik (ondermeer hierom, maar ook vanwege andere vele opties) toch maar weer een gitaarsynth te gaan aanschaffen.
Heb echter mijn twijfels over het plaatsen van element op mijn gitaar ivm beschadigingen (in het verleden is dit destijds voor mij gedaan).
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

mountainman
18 september 2015, 19:01
Ik heb een Ravish Sitar. Zolang je er geen echte sitar naast hoort klinkt dit pedaal redelijk realistisch voor westerse oren. Een meditatie-sfeertje kun je er prima mee neerzetten. Het is wel een echte one trick pony. Je kunt je afvragen in hoeveel nummers je zo'n Ravish uiteindelijk zal gebruiken.
Het is ook mogelijk om er synth-achtige geluiden uit halen maar omdat hij daarvoor niet echt bedoeld is zijn de instellingsmogelijkheden beperkt.
De bediening vind ik niet erg gebruikersvriendelijk maar dat kan aan mij liggen. Als een pedaal niet te bedienen is zonder gebruikershandleiding dan is het voor mij al snel teveel moeite.

Wat betreft een gitaarsynth heb ik geen ervaring maar heb je de nieuwe Boss SY-300 al geprobeerd? Die heeft geen speciaal element nodig.

hega
19 september 2015, 01:28
Bedankt voor je reactie.

Ben zeer benieuwd ook naar de Boss SY-300.
Vind deze echter momenteel veel te duur nog.

In het verleden heb ik zelf een Roland GR-30 gehad en graag zou ik deze ooit wellicht wel weer willen (of een iets nieuwer model oid).

hega
11 oktober 2015, 19:48
Heeft iemand ook ervaring met de Boss SY-300?

En wat voor soort sounds kun je er zoal mee maken?