PDA

View Full Version : nooit meer voorzichtig zijn..



sickpunk
18 juli 2003, 16:23
veel is zelf gedaan, maar veel ook gewoon door gekloot in de oefenruimte en door het dragen van veel armbanden(doe dat dus niet, als je lak mooi moet blijven) en op de inlay zitten witte sterren geplakt(ziet er iets leuker uit dan witte plastic rondjes) en op de kop is het logo van m'n band gekalkt(Bad Hair Day) en de straplock was kapot, dus ducktape is wel handig :D

http://members.lycos.nl/sicho/bass/

basswasp
18 juli 2003, 16:35
Wat heb jij dat ding mishandeld :(
Gaan al die stikkers en tape niet ten koste van 't geluid trouwens?

sickpunk
18 juli 2003, 16:36
Wat heb jij dat ding mishandeld :(
Gaan al die stikkers en tape niet ten koste van 't geluid trouwens?

het is een goedkoop barrel, dus denk niet dat een stickertje her en der wat kwaat gaat doen hoor

Semafoor
18 juli 2003, 16:39
Een afgeragde p-bas is idd erg punk.
Maar dat grolschbeugelflesdopje doet het 'em pas echt :).

Lize
18 juli 2003, 19:48
Maar wat heb je er allemaal mee gedaan dan? Een vriend van mij wilde dat zijn Blade (el gitaar) er wat ranziger uit zou zien, en behalve schuren heeft hij oa ook de body van de trap gemieterd en 'm een keertje ingevroren. Tja.... Het ziet er wel redelijk overtuigend uit..

De Teng
18 juli 2003, 20:05
Schuren ok... (zelf ook gedaan en daarna weer gelakt) Maar invriezen en gooien en zo... naa.. toch maar niet. :)

sickpunk
18 juli 2003, 21:56
Maar wat heb je er allemaal mee gedaan dan? Een vriend van mij wilde dat zijn Blade (el gitaar) er wat ranziger uit zou zien, en behalve schuren heeft hij oa ook de body van de trap gemieterd en 'm een keertje ingevroren. Tja.... Het ziet er wel redelijk overtuigend uit..

1e X oefen met m'n band.. was het zo heet dat ik me shirt uit had gedaan, toen zta de achterkant van de body onder de krassen van m'n riem en ketting(niet op de foto) en verder allemaal butsen van armbanden aan de voorkant.. en toen kwam m'n drummer mnet het idee, om het een beetje bij te werken met een mes.. zo gezecht zo gedaan.. her en der wat aan gebracht.. en vandaag zag ik wat vlijm scherpe stanley messen liggen.. en toen vloog de lak er letterlijk af.. dat werkt echt super goed.. heb het zoveel mogenlijk op logische plaatsen aan gebracht(dus waar al butsen zaten, die lak heb ik eraf gehaald en weer al krassen zaten ook) en een beetje donkerder gemaakt met een hout olie.. en omdat ik me dood zweet in de oefenruimte worden de plekken vanzelf weer een stukkie donkerder(zelfs tegen zwart aan, wat ik vaak weer wat weg haal) en tjah af en toe laten vallen of onder het springen perongeluk de mic standaard omver stoten.. dat soort ongein..

koen_V
18 juli 2003, 22:28
alé joh, mooi mooi :-?

Clunk
19 juli 2003, 11:21
ik vind em vet! ook cker dat grolsch doppie erop :)
ghehehe, al zou ik het nooit bij mijn ibanez doen, staat het hier wel gruwelijk bij :) jippie...

sickpunk
19 juli 2003, 12:14
ik vind em vet! ook cker dat grolsch doppie erop :)
ghehehe, al zou ik het nooit bij mijn ibanez doen, staat het hier wel gruwelijk bij :) jippie...

thanx :D.. een ibanez moet mooi blijven(ik vin het geen mooie bassen, maar beschadigd al helmaal niet)

Ruud
19 juli 2003, 13:20
Ik vin die duct tape voor je band toch wel helemaal stoer... dat spul is ook echt overal goed voor he... hoort bij iedereen in de standaarduitrusting te zitten..

Clunk
19 juli 2003, 15:36
idd...

nu moet je je vast helemaal de bink voelen :D:D:D
ghehehe... is het eig stabiel?
maar ok. zeer vet dus...

bassopotmus
19 juli 2003, 21:28
heavy! Ik dig deze shit wel, check mijn relic eens..iets minder fanatiek maar zo zijn redenen.

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=16394&highlight=project

Clunk
20 juli 2003, 00:36
ey basso, ff over die relic van jou...
waarom niet een paar aggressieve krassen erin?
ipv alleen opschuren... dat is veel koeler..
kijk die stickers enzo hoeft in principe niet.. maar ik vind het wel dikke styl..

Wouter J
20 juli 2003, 02:20
Wat heb jij dat ding mishandeld :(
Gaan al die stikkers en tape niet ten koste van 't geluid trouwens?


Hoe kom je erbij dat stickers iets aan het geluid zouden veranderen? Die lak is vele malen dikker dan een sticker of een stuk tape, het maakt geen hol uit.

Wat basmishandeling betreft... Mijn Hondo P-bass kopie heeft ook al heel wat mee gemaakt. Tijdens Format Brian optredens schraap ik vaak mijn bas langs de speaker kast van mijn Kustom bas instalatie (De Head staat naast het podium, dus die kan niet beschadigd raken), of ik doe een slide solo over de rand van een van de monitorboxen (meestal tot woede van de mensen tot wie de desbetreffende instalatie toe behoort ^_^) En mijn vaste manier om het optreden te beëindigen is om mijn bas neer te leggen, mijn pedalen aan te zetten en een enorme kakofonie van geluid te maken. Bij de repetities neem ik mijn pedalen nooit mee, die bewaar ik uitsluitend voor op het podium.

Die Hondo bas is heel stevig, afgezien van wat zeer lichte lakshade heeft hij alles wat ik er mee deed overleeft, Je weet dat je kwaliteit hebt als je bas je niet in de steek laat ook al doe je zulke dingen er mee.

http://community.webshots.com/photo/81675393/81681797eLQNEq

bassopotmus
20 juli 2003, 11:59
ey basso, ff over die relic van jou...
waarom niet een paar aggressieve krassen erin?
ipv alleen opschuren... dat is veel koeler..
kijk die stickers enzo hoeft in principe niet.. maar ik vind het wel dikke styl..

Dan is het geen relic meer maar een afgeragte punkersbass..

Clunk
20 juli 2003, 12:09
hmmz... zit wat in, maar als een relic bas uh dus vroeger een keer goed gevallen is, krijg je wel een mooie schaafwond erop...:P

naja, foq it, eig heb je ook wel gelijk ;)

gheheh..

Ruud
20 juli 2003, 14:40
Wat heb jij dat ding mishandeld :(
Gaan al die stikkers en tape niet ten koste van 't geluid trouwens?


Hoe kom je erbij dat stickers iets aan het geluid zouden veranderen? Die lak is vele malen dikker dan een sticker of een stuk tape, het maakt geen hol uit.

Wat basmishandeling betreft... Mijn Hondo P-bass kopie heeft ook al heel wat mee gemaakt. Tijdens Format Brian optredens schraap ik vaak mijn bas langs de speaker kast van mijn Kustom bas instalatie (De Head staat naast het podium, dus die kan niet beschadigd raken), of ik doe een slide solo over de rand van een van de monitorboxen (meestal tot woede van de mensen tot wie de desbetreffende instalatie toe behoort ^_^) En mijn vaste manier om het optreden te beëindigen is om mijn bas neer te leggen, mijn pedalen aan te zetten en een enorme kakofonie van geluid te maken. Bij de repetities neem ik mijn pedalen nooit mee, die bewaar ik uitsluitend voor op het podium.

Die Hondo bas is heel stevig, afgezien van wat zeer lichte lakshade heeft hij alles wat ik er mee deed overleeft, Je weet dat je kwaliteit hebt als je bas je niet in de steek laat ook al doe je zulke dingen er mee.

http://community.webshots.com/photo/81675393/81681797eLQNEq

Doet me denken aan die zanger/gitarist van Muse.. die trapt zijn speakerkast om en gaat er bovenop staan/liggen/hangen en solo's maken...en natuurlijk ook zijn gitaar op de pedalen gooien... heb je je laten inspireren ofzo??? :D

sickpunk
20 juli 2003, 14:47
gelukkig heeft iedereen andere opvattingen.. ik vin hem mega vet(me ouders weer niet:P) en tjah zoals ik al zei.....ik hoef nooit meer voorzichtig te zijn.... "weer een stuk lak minder jammer dan.....past wel bij de rest" dus tjah.....en die ducktape werkt perfect! basso dat ding van jou is ook erg gaaf :D alleen jammer van de blinkende bovenkant.. das wat minder maar hijs wel gaaf :D

basswasp
20 juli 2003, 19:23
+1 voor je ouders ;)