PDA

View Full Version : gitaarmodel ???



jantjec
15 september 2015, 13:49
Momenteel overweeg ik een ander model gitaar en dan een met een smalle taille. wel een die volledig akoustisch is , staalsnarig.
Wat belangrijk is voor mij is dat de gitaar goed op mijn been blijft liggen, mijn schouder niet zoveel omhoog moet en ik ook nog op de hals kan kijken. dat heb ik nog nodig!!!
Ik denk aan een model OO , is dat een goed plan??? is grand concert of auditorium hetzelfde model???

Rizz
15 september 2015, 17:46
Een GC is een ietsje groter als een 00. Denk OM, GA, 000, (allemaal minof meer dezelfde maatvoering) maar dan met een ietsje smallere taille en schouders. Wel de kont van een 000. Razend sexy gitaren (vind ik) en zeer goed bespeelbaar. Heb voordat ik mijn Eastman AC412 (OM) kocht, ook op een AC408 gespeeld en ik had liever die gehad, maar helaas werd die toen niet meer gemaakt en dit exemplaar had zware lakschade. De verkoper wilde niet heel erg zakken met z'n prijs, dus ik heb 'm laten hangen. Ik ben meer dan tevreden hoor, maar dat was echt een nog groter (figuurlijk) beest als de 412.

Verder zou je eens kunnen kijken naar parlor modellen als het niet persé een 14-fretter hoeft te zijn. Recording King heeft een aantal zeer sexy modellen http://www.recordingking.com/products/guitars-all-models.

Art & Lutherie Ami: http://www.keymusic.com/nl/item/art-lutherie-ami-steel-string-cedar-antique-burst/?gclid=CPO4-vWv-ccCFaTPcgodFS8N1g&gclsrc=aw.ds

Waanzinnig mooie gitaar: Taylor 12-fret GC: 512, 612

En natuurlijk de Martin/Sigma 00 modellen

Joost de Ruig
15 september 2015, 19:33
Ik heb laatst een paar Farida's geprobeerd. Coole parlors, bijvoorbeeld de Farida M-26.

jantjec
15 september 2015, 20:55
ik overweeg mijn E20ss in te ruilen voor de E20 OO ss. Ben gek op mijn Eastman en ik zou dan de houtsoorten en kleuren behouden alleen het model zou mogelijk iets beter op mijn lijf passen... hoop ik... bij de winkel waar ik deze kocht kan ik opwaarderen, inruilen dus! zal ook eens even kijken naar de 412 en 408 en farida m 26

Rizz
15 september 2015, 21:09
De E20P zou je dan ook 's moeten proberen... Alleen geen sunburst dan..

jantjec
15 september 2015, 21:34
Rizz ik heb die net even bekeken , geen idee of men die verkoopt, staat niet op hun site, maar zou idd ook iets zijn voor mij, mits er ook zo'n mooi geluid uit komt. Is die e20P niet weer veel kleiner ???
De e20ss glijd gemakkelijk onder mijn arm weg , met blote arm kan ik die wel vast houden dan is er meer grip. De Gretsch( 5013 rancher jr) die ik hiervoor had, had ook een smallere taille en dat lag ook beter, het geluid van wat ik nu heb is veel beter. zal dus even moeten kijken of ik in iets duurder prijsklasse bij hen iets vind. (Caerts Leuven)Prijs moet ook niet te gek worden ben nog steeds beginnerke!!

Rizz
15 september 2015, 21:58
http://www.casabenelly.nl/scripts/prodView.asp?idproduct=152456

Valt mee hoor, de grootte, ik ben bijna 2 meter en kan comfortabel spelen, door de taille ligt hij lekker op de knie..

jantjec
16 september 2015, 09:24
zit in dezelfde prijsklasse als de 20 OO dus ga zeker kijken ervoor als ze die ook hebben zal ik ze beide een spelen en laten spelen en ervaren en luisteren!!!

jantjec
16 september 2015, 10:56
Ik ben maar 166 lang, dat is niet heel klein, ook niet groot. heb ook een beetje kort bovenlijf. zit in de familie.

Graag zou ik vasthouden aan de sprankelende klank van de gitaar die ik nu heb. Ook wil ik nog veel geluid hebben. Dat is zowiezo altijd al moeilijk want iedere gitaar heeft zijn eigen klank al zet je 3 dezelfde naast elkaar. hout groeit maar een keer he en ieder stukje heeft zijn eigen klank.
Ik kan mijn gitaar inruilen tegen een die meer kost. bij Leo Caerts.

Gert2015
17 september 2015, 21:56
Hoi Jantjec,

Ik heb een OM aanschaft maar naar aanleiding van een schouderprobleem. Het zijn echt goed handelbare gitaren, de body's zijn gewoon wat smaller. Met het volume zit het echt wel goed maar dat ligt natuurlijk ook aan wat voor houtsoorten. Het enige waar OM's om bekend staan is dat de bassen minder bombastisch zijn en als je een plectrum rammer bent, daar heeft een OM ook moeite mee.
Het is voor mij i.i.g een hele fijne bodyvorm echt comfortabel. Succes met je keuze en ik zou zeggen probeer er gewoon eens een paar.

jantjec
17 september 2015, 22:53
Hoi allemaal , morgen ga ik eens proberen. Ben nog geen plectrum speler en rammen mmm hoeft niet zo ben meer rustiger in het spelen. Ben ook nog een echte beginner (op leeftijd) ;-)

Gert2015
18 september 2015, 14:14
Dat is altijd een mooie tijdsbesteding! En beter laat dan nooit jantec!!
good luck!

jantjec
18 september 2015, 21:20
De Eastman e 20 OOss heb ik meegenomen, past iig beter op mijn been. Helaas kon ik met geen andere gitaar vergelijken die mijn interesse had. De OM serie van Larrivee was niet in huis. daar heb ik toch een gereserveerd om die te testen. Als die nog beter is ga ik nog eens opwaarderen . Nu eerst oefenen op de nieuw Eastman, even andere snaren erop Elixir custom light... en daar gaat ie..........

Rizz
18 september 2015, 21:21
pics or it didn't happen.... :D Gefeliciteerd!

Wel een übergeile gieter zeg!!! Pardon my French.. ;)

Gert2015
18 september 2015, 22:19
Gefeliciteerd,

Mooie gitaar hoor, met een super vintage look en open gear tuners!
Veel plezier met de nieuwe aanwinst. Met een Adirondack spruce bovenblad en een palissander zij en achterkant zal die echt wel lekker klinken!

jantjec
18 september 2015, 22:39
Even een paar liedjes gespeeld, altijd nog meespelend met YouTube versies. zoals op school... conclusie geluid is ook weer heel anders , hele diepe volle klanken, zeker voor zo'n kleine gitaar. Toch zijn er een paar nrs die ik geleerd heb op lessen zonder begeleiding. Die ook met capo niet mee te spelen zijn via de YouTube versies, dus ook zo eens eentje eruit gepikt en dan hoor je dus nog beter hoe het geluid van de gitaar is.. en echt wel super. Gitaartje zal zijn weg hier wel vinden voorlopig... mogelijk een blijver, we zullen zien. Feit is wel dat de barree akkoorden voor zover ze me lukken op deze gitaar beter klinken. op de vorige vielen die nogal dof weg. Ook een luthier heeft dit gehoord en ook uitgelegd dat dit met afstellen weer verbeterd. Bij deze nieuw gitaar dus direct beter om te horen. enfin nog even verder spelen de avond is nog jong!!!

jantjec
18 september 2015, 22:43
Gert, wat zijn die open gear tuners??
Rizz, ja het is een gitaar die bij me past (sexy thing) wel op leeftijd hahahaha!
humor mag wel eens

Rizz
18 september 2015, 22:49
open gear:

http://elderly.com/images/accessories/GAPT/TK7809N.jpg

Closed gear:

http://hipshotproducts.com/img/large/6en0cfp.jpg

Gert2015
18 september 2015, 22:52
Dat zijn de stem mechanieken, die zijn open aan de achterkant je ziet de tandwielen zitten.

Gert2015
18 september 2015, 22:54
Thanks Rizz, nog beter!

jantjec
18 september 2015, 23:21
ok ja die zijn ook mooi. Ik was al aan het zoeken wat er 'open' zou zijn. ja sommige dingen weet ik al wel maar heeel veeeel nog niet. Blijf de eerste paar jaren nog wel een beginnerke. Eerst leren stappen voor ge gaat lopen en dan pas leren fietsen he zo is het met alles, ben al blij dat ik verder raak stap voor stap. ...zo nu weer verder spelen... groetjesss

jantjec
21 september 2015, 21:38
https://www.imageshack.us/my/images
dit is em

jantjec
21 september 2015, 22:00
Lukt niet om foto's te posten