PDA

View Full Version : Edge Of Sanity - Twilight cover



Jasper.
14 september 2015, 21:59
Weer een gemaakt. Voor de vocals heb ik een popfilter gekocht en de SM57 gebruikt. Volgens mij een stuk beter dan de vorige cover qua vocals.


https://www.youtube.com/watch?v=VOQVWhDRpK0

Cageman
14 september 2015, 23:02
Scalloped frets, vet.

Vocals vind ik inderdaad een stuk fijner dan in die vorige. Over de variatie in geluid toch nog: bijvoorbeeld op 6.07-6.08, kun je best eens eindigen op een wat meer high-pitched en eventueel wat langer aanhoudende brul. Dat zou in de opbouw met de zang ervoor niet gek passen. Maar goed, ik weet ook niet hoe het in het nummer hoort. Ofwel iets meer variatie in pitch, ofwel het geheel nog een stuk lager grunten, zou ik optimaal vinden. Ik doe het je niet na trouwens. Mijn pogingen klinken vaak vooral als een schijtende ouwe vent.

Gebruikelijk strak gespeeld. Dat wordt ook saai.

Jasper.
15 september 2015, 10:46
Scalloped frets, vet.
Haha ja, eens in een opwelling de dremel erbij gehaald en dit geprobeerd. Ik vind die gelakte maple toets zo enorm vervelend spelen. Verder ga je er niet echt sneller van spelen ofzo, vibratos worden wel wat makkelijker.


Vocals vind ik inderdaad een stuk fijner dan in die vorige. Over de variatie in geluid toch nog: bijvoorbeeld op 6.07-6.08, kun je best eens eindigen op een wat meer high-pitched en eventueel wat langer aanhoudende brul. Dat zou in de opbouw met de zang ervoor niet gek passen. Maar goed, ik weet ook niet hoe het in het nummer hoort. Ofwel iets meer variatie in pitch, ofwel het geheel nog een stuk lager grunten, zou ik optimaal vinden. Ik doe het je niet na trouwens. Mijn pogingen klinken vaak vooral als een schijtende ouwe vent.

Ik zal er nog eens wat meer om denken. Maar dieper/lager is voor mij niet zo heel gemakkelijk. Origineel is iets dieper (ook wat meer delay/reverb op de stem, volgens mij maakt dat het ook breder) maar niet veel meer gevarieerd. Heb geprobeerd wat zoals het origineel te zingen. https://www.youtube.com/watch?v=Jjqrhz7u6BM



Gebruikelijk strak gespeeld. Dat wordt ook saai.
:D

The Lo Lands
16 september 2015, 11:18
Strakke timing en techniek! Qua productie klinkt het ook meer dan prima. Hoewel ik geen metal kenner ben lijkt mij deze stijl niet iets nieuws onder de metalen zon, maar dat hoeft ook niet :-) Goed bezig!

Jasper.
16 september 2015, 17:47
Nee niet nieuw idd. Juli 1994 om precies te zijn :D

Ben nog niet zo tevreden over de drum sound. Is een midi bestand waarbij ik Superior Drummer gebruik. Maar hij is nog wat zwakjes. Bass is ook maar een midi file met wat plugins erover. Maar heb even geëxperimenteerd gisteren en ik denk dat ik de volgende keer de gitaar gebruik met een octaver en dan een amp sim erover.