PDA

View Full Version : Steinberg UR12 - Cubase Elements 8 - setup audio geluidskaarten



fraeyb
14 september 2015, 08:44
Driver Steinberg met succes geïnstalleerd.
Software Cubase eveneens en geäctiveerd.

Probleem is dat ik geen geluid krijg.

Mijn PC heeft een Creative Audigy geluidskaart als standaardapparaat, daar is een Logitech Z623 (200 W - 2.1) speaker-systeem op aangesloten. Werkt prima met veel power.

In deze configuratie komt er geen geluid via de Steinberg (basgitaar).

Als ik de Steinberg als standaardapparaat kies komt er ook geen geluid via de Steinberg (basgitaar) noch van een video bestand.

Als het een verbinding maak met RCA kabel tussen Steinberg en Logitech Z623 krijg ik een flauw mono geluid van mijn basgitaar.

En ze verkopen het als plug & play.

Dirk_Hendrik
14 september 2015, 08:51
Iets suggereert me dat als je deze vraag op een plek stelt waar meer gebruikers van deze spullen zitten dat op een gitaristenforum je ook meer hulp kunt vinden. Probeer eens www.synthforum.nl of www.tweakers.net.

apekop
14 september 2015, 13:48
verkeerde topic en/of forum? beetje verdwaald? ;)

Dirk_Hendrik
14 september 2015, 19:22
Deze rubriek heet


Effectpedalen / overige randapparatuur


En vanuit dat perspectief is het op deze plek een prima topic.....

Dus als die rubrieknaam ooit nog es gewijzigd kan worden heb ik wel een voorstel.........:roll:

apekop
14 september 2015, 19:27
da's wel een hele ruime omschijving van een rubriek inderdaad. Kan ook bij rubriek 'recording'.

Is een broodrooster ook overige rand apparatuur trouwens? Ik wou daar een topic over beginnen...;)

Dirk_Hendrik
14 september 2015, 22:24
Ik hou je niet tegen!!!

LordRiffenstein
15 september 2015, 10:03
Misschien iets duidelijker uitleg geven? Wanneer krijg je geen geluid? Gewoon in Windows of in Cubase?

Als je geluid wil via de UR12, moet je daar speakers op aansluiten.

Je kan 1 set speakers niet gebruiken voor je 2 geluidskaarten, het is of/of.
Dus kies welke kaart je wil gebruiken en stel die in Windows in als standard kaart en sluit daar je speakers op aan.

In Cubase zal je mogelijk nog je VST inputs en outputs moeten configureren alvorens je geluid hebt.
Best deze settings ook in een template opslaan. Mogelijk krijg je bij het starten al de keuze uit standard Cubase templates, kies er eentje van en de in/outputs zijn dan al juist ingesteld.