PDA

View Full Version : EHX KEY9 Electric Piano Machine



telerocker
13 september 2015, 16:05
Na de B9 en C9 kon je er op wachten:


https://www.youtube.com/watch?v=av4X84lChEE

Mitch
13 september 2015, 22:23
Jaaaa en misschien wel de lekkerste! Goed filmpje ook weer, al valt ook hier weer op dat je wel serieus je speelstijl moet aanpassen om dit leuk te laten werken.

telerocker
13 september 2015, 23:11
Vooral deze lijkt me speltechnisch de moeilijkste van de bunch, tenminste wil je de illusie scheppen dat je naar een pianist zit te luisteren.

apekop
14 september 2015, 00:33
Klinkt niet verkeerd, al klinken de geluiden wel wat minder dan de echte. Op sommige van die fragmenten zoals mallets en steel drums loopt trouwens nog een tweede (bas) partijtje mee. Ik vind eigen die tri glorious nog het mooiste geluid, ik neem aan dat dat een tri chorus moet imiteren. Een vreemde eend in de bijt want het is als enige geen piano/keyboard-achtig geluid.

EHX maakt leuke dingen. Goed om te zien dat we straks eigenlijk geen synth/midi pickup meer nodig hebben maar alles kunnen met deze polyfone pedalen. Nu nog wachten op een apparaat dat al die geluiden combineert tot een goede gitaarsynth waarbij je geen pickup meer nodig hebt. Zoals de nieuwe Boss SY-300 maar dan met betere en meer gevarieerde geluiden. Die vind ik toch erg tegenvallen bij de Boss. Maar de techniek beloofd wat. Kwestie van tijd.

Jeroenvanhulsteijn
16 september 2015, 21:22
prachtige dingen maken ze tegenwoordig. Inspirerend apparaat lijkt het me.

paulusdeBKB
26 september 2015, 09:42
Hmmm. Hmmm.. Hmmm... Ik vind het apparaatje niet overtuigend klinken. Alle sounds hebben een typische klik in de attack die ik bij de orgelversie ook al meende te horen. Daar past 'ie prima, hier veel minder.

Maar misschien moet je zo'n apparaatje ook niet kopen om je gitaar te laten klinken als een piano. Als je het ziet als een 'sound', kan het wel inspirerend zijn.

apekop
26 september 2015, 09:53
Hmmm. Hmmm.. Hmmm... Ik vind het apparaatje niet overtuigend klinken. Alle sounds hebben een typische klik in de attack die ik bij de orgelversie ook al meende te horen. Daar past 'ie prima, hier veel minder.

Maar misschien moet je zo'n apparaatje ook niet kopen om je gitaar te laten klinken als een piano. Als je het ziet als een 'sound', kan het wel inspirerend zijn.

Mee eens. Al is dat juist de essentie van dit pedaal om je gitaar te laten klinken als een piano/orgel.