PDA

View Full Version : Looper voor oefenen, improvisatie, eventueel compositie - RC-30 te ingewikkeld?



Onkelpazuzu
12 september 2015, 19:38
Vandaag in een winkel de RC-30 uitgeprobeerd, omdat ik een looper zoek waarmee ik kan oefenen (voor solo's en andere improvisaties over akoorden en riffs heen), en waarmee ik ideeën voor nummers wat meer kan uitwerken en makkelijk opnemen. Ik vond het een tamelijk gebruiksonvriendelijk ding, en was vooral teleurgesteld dat het heen en weer schakelen tussen de twee kanalen niet echt soepel leek te gaan. Nu vraag ik me af of het wel de goede keuze zou zijn, of dat ik beter af ben met iets anders. Ik ben best bereid een leercurve op te klauteren, maar wie weet, misschien kan het wel veel makkelijker.

De twee kanalen waren juist wat me tot het ding aantrok: als ik dan toch bezig ben met loopen, wil ik niet aan één loop met één akkoordenschema vast zitten, maar wil ik bv ook kunnen schakelen van couplet naar refrein. Maar dan wel makkelijk en in 'real time', dus gewoon tijdens het spelen, en zonder een pedaal twee seconden in te hoeven drukken of dat soort ongein.

Hebben anderen misschien ervaringen of alternatieven?

the sure thing
12 september 2015, 20:17
Digitech jam man


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telerocker
12 september 2015, 20:48
Digitech jam man


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

+1. Tamelijk idiotproof en daarom ook voor mij uitermate geschikt. :D

Onkelpazuzu
12 september 2015, 23:25
Bedankt, ik ga eens kijken. :-)

10us
13 september 2015, 08:56
De Vox Lil looper,
Soort van 2 dittos naast elkaar, alleen wel wat weinig looptijd.
Of twee gekoppelde jamman express-en misschien?

Onkelpazuzu
13 september 2015, 10:08
Ik vind het wel belangrijk dat er veel loop-tijd beschikbaar is inderdaad.

Later zat ik me nog af te vragen of die twee kanalen wel zo belangrijk zijn: als je met een extra voetpedaal door de verschillende memory banks heen kunt schakelen, werkt het misschien net zo goed?

Hypercub
13 september 2015, 10:20
Versier een 2e hands rc300. Voor de prijs van een nieuwe rc30 is er regelmatig wat te vinden op MP.