PDA

View Full Version : 2 amps op 1 cab



shredneck
18 juli 2003, 15:17
Jawel, hij is vast al eens besproken, maar ik vraag het toch ff....wellicht weet iemand de oplossing.

Ik heb twee identieke versterkertops en wil die op 1 cabinet aansluiten.
Ik wil daarbij experimenteren met een a/b/y box en de toonregeling van beide amps als ze tegelijk scheuren. Wellicht wordt de sound lekker vol en vet.

Het gaat om 2 marshalls en 1 cabinet van marshall.

Zet ik het cabinet nu in de "stereo" mode? (8 ohm links en 8 ohm rechts)
....en zet ik beide tops dan ook op 8 ohm?

Thanx.

V!N
18 juli 2003, 17:18
Ik denk het wel. Links / Rechts he, niets serie of paralel, maar twee tops die elk één van die 8 Ohm speakers aansturen. (Of het linker tweetal op 8 Ohm en het rechter tweetal op 8 Ohm als het om een 4x12" cab gaat)

Wel een puik plan van je om op zo'n manier nog meer geweld de zaal in te sturen. :) Wat voor tops zet je hierop ?

groetz,

V!N

BLOK182
18 juli 2003, 19:53
Ah gaaf, het is dus wel mogelijk op 2 tops op 1 cab te zetten?

shredneck
18 juli 2003, 20:45
Ik denk het wel. Links / Rechts he, niets serie of paralel, maar twee tops die elk één van die 8 Ohm speakers aansturen. (Of het linker tweetal op 8 Ohm en het rechter tweetal op 8 Ohm als het om een 4x12" cab gaat)

Wel een puik plan van je om op zo'n manier nog meer geweld de zaal in te sturen. :) Wat voor tops zet je hierop ?

groetz,

V!N

Thanx, dat gaat zeker heersen. Ik heb 2 jcm800's type 2204.

Ik laat wel ff weten hoe het ging.

Nocki
18 juli 2003, 20:48
je kan wel 10 tops op je cab zetten... :-)

maar serieus. stel dat je zou gaan solderen kan je tot wel 4 tops op een 4x12 cab hangen.wat wel leuk is is natuurlijk stereo met stereo fx uit je cab,. jammer dat je weinig hoort in een 4x12 cab maar wel leuk.
verder zal het allmeaal zonder stereo ook wel leuk klinken maar je zal er gauw van terug komen. levert weinig op en je sjouwt teveel.


Nocki

shredneck
19 juli 2003, 01:06
Dat sjouwen valt wel mee hoor, het gaat om 2 tops van ieder 50 watt, scheelt een tranny op een 100 watter per top.

Het geluid is in 1 woord HEERSEND! Ik heb er ook nog een delay pedaal voor om de boel te splitten, trap in die doos en hoppa! Mooi!!!

Let wel, het gaat me niet om een stereo effect hoor, dan zet ik wel 2 cabs uit elkaar, maar het ging me vooral om een wat "dikkere" sound. Ik denk dat 2 verschillende amps wellicht een nog beter effect oplevert, maar voorlopig is dit toch wel ff supervet!

maarten
19 juli 2003, 14:07
straks ga ik dat geintje ook eens uithalen met een 5150 en een powerball :D

ben benieuwd.. maar moet nog ff wachten tot ik de PB heb .. :-?

Negative K3 fan
19 juli 2003, 14:35
voor een wat ruimere sound moet je een stereo chorus ervoor zetten die je heel wet zet maar rate en width (oid) op nul of bijna nul, daar wordt je geluid pas breed van :)