PDA

View Full Version : Problemen met Boss GT3



Casey47
11 september 2015, 11:48
Mijn guitar effects processor, Boss GT3, is sinds kort compleet van slag. Alle geluiden die eruit komen zijn zwaar overstuurd. Het lijkt erop dat er iets mis is met de distortion/overdrive schakeling. Heft iemand enige ervaring met dit probleem? De interne batterij heb ik al vervangen, maar dat maakt geen enkel verschil.

Dutch66
11 september 2015, 12:28
'Restore factory defaults' al geprobeerd?

Power the unit on while holding [MOD], [SFX]. Then press WRITE.

maxdb
11 september 2015, 12:35
openmaken en stof eruit verwijderen?

cluseau
11 september 2015, 13:03
Stof heeft geen enkele invloed op het functioneren van elektronica muv sleepcontacten en wanneer de koeling van vermogens in gedrang komt.

Dirk_Hendrik
11 september 2015, 16:03
Je weet heel zeker dat je de juiste, bijbehorende, AC adapter gebruikt?

En als er "iets mis is met de dist" omdat dat zo klinkt, dan zou het ding goed moeten werken met distortion loze patches

Casey47
11 september 2015, 22:03
Ik gebruik de originele AC adapter. De factory-reset heb ik ook al geprobeerd. En alle geluiden zijn vervormd. Geluiden waarbij de ds/od ingeschakeld is geven pas (vervormd) geluid als je deze schakeling op "of" zet. Als je hem op "on" laat staan geeft hij helemaal geen geluid.

Casey47
13 september 2015, 10:13
Er is een nieuw probleem bijgekomen. Elke keer als je hem aanzet komt hij met de melding "no battery".

Agent_Smith
13 september 2015, 11:00
Ik zou als eerste eens even de battery nakijken/vervangen. Kun je makkelijk zelf en is zo'n standaard computer battery.

Casey47
13 september 2015, 23:30
Ik heb er een nieuwe Varta batterij ingezet; het probleem blijft hetzelfde: "no battery"

obiwanjacobi
14 september 2015, 08:02
Contactje los van de batteryhouder? Even open schroeven dan zie je het zo.

Check even of de output potmeter aan de achterkant nog goed werkt. Soms breekt het asje af (merk je niks van - anders datie het niet meer doet) of kan vuil voor wat kraak zorgen...

[2c]

Agent_Smith
14 september 2015, 08:31
Check even of de output potmeter aan de achterkant nog goed werkt. Soms breekt het asje af (merk je niks van - anders datie het niet meer doet) of kan vuil voor wat kraak zorgen...

[2c]

Ja, klopt! Ik heb nog een GT5 liggen waar ik dat ook eens mee gehad heb. Was meer dat het potmeters half uit elkaar lag eigenlijk. Heb het kunnen herstellen en ben sindsdien voorzichtig met het kwetsbare potmetertje :) (wanneer ik hem nog eens gebruik)

Case47
22 januari 2016, 17:59
Ik heb van alles geprobeerd, maar er komt totaal geen geluid meer uit. Ik heb hem naar Pop-Ei in Eindhoven gebracht, maar die kunnen ook niets vinden. Zij vermoeden dat er iets mis is met de software. Heeft iemand daar ervaring mee?