PDA

View Full Version : Transparante cleane boost/line driver gezocht om output level te compenseren



Sinner
7 september 2015, 22:22
Ik heb jullie advies nodig mbt het volgende ik heb recentelijk de Squier Modified Vintage Cabronita met Bigsby gekocht. Nog nooit zo'n goede en lekkere gitaar in mijn handen gehad voor die prijs. Hij speelt lekker, klinkt lekker en heeft een Bigsby. Maarr... zij heeft een output die véél lager is dan de gitaren waar ik doorgaans op speel: een Gibson ES-335 (humbuckers) en Yamaha SA503 TVL (P90s).

Aangezien ik een pedalboard heb met een omvang waarvan de puristen op dit forum meteen "tonesuck" roepen is het niet een kwestie van even de level op m'n tubescreamer omhoog of mijn versterkers (stereo set-up) harder: de pedalen reageren ook echt anders en het zijn er teveel om bij een gitaarwissel ff te tweaken.

Ik ben op zoek naar een cleane boost die ik vooraan in de keten kan zetten en die het geluid van de Cabronita niet kleurt . Ik heb om e.e.a. te testen even een booster in mijn zwitserse zakmes van een iStomp geprogrammeerd, en dat werkte soort van, maar maakte het (vooral de nek pick up) boomy.

Ik wil ook niet zoiets de pick up booster van Seymour Duncan, want ik wil niet dat de single coils als een humbucker klinken. Ik vind het geluid juist mooi, maar het moet harder voordat het door mijn pedalen heen gaat.

Welk pedaal raden jullie me aan? Liever goed dan goedkoop, maar liefst beide natuurlijk ;)

the sure thing
7 september 2015, 22:30
Mxr cae line driver


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

The Lo Lands
7 september 2015, 22:39
Volgens mij één van de beste: de BBE Boosta Grande Clean Boost with up to 20 dB of Gain

duckman
7 september 2015, 22:45
http://www.sourceaudio.net/products/toolblox/programmable_eq.php met de EQ flat indien gewenst. Voordeel is dat deze programeerbaar is voor 4 gitaren en ik geen kleuring kan ontdekken.

arcane
7 september 2015, 23:07
Is het niet veel makkelijker om bijv. een eq te gebruiken als volume switch, en deze in de fx loop te plaatsen. En dan zo instellen dat hij het volume verlaagd bij inschakelen. Dus niet je squier harder maar je andere gitaren zachter.

Erik70
8 september 2015, 00:24
De kleine en fijne TC electronics Spark mini. Heb deze zelf sinds kort. Toppertje voor een nette prijs.
http://www.thomann.de/nl/tc_electronic_spark_mini_booster.htm

Kim Wilson
8 september 2015, 08:35
Ik vind het verschil van reageren op pedalen bij SC's en HB's juist een van de voordelen van twee verschillende gitaren. Het leert je anders spelen en dus wordt het verschil tussen beide gitaren nog groter.

RB74
8 september 2015, 09:43
De TC Spark in normaal formaat is regelmatig op marktplaats te vinden, meer mogelijkheden dan de Spark mini. Top-pedaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kim Wilson
8 september 2015, 09:47
Wat ook nog kan trouwens, is een equalizer zoals de Boss GE-7. Vrijwel kleurloos, en voor weinig.

Heynis
8 september 2015, 18:04
Maar de GE-7 ruist dan weer flink, en dat wordt nog erger met een beetje drive erachter.

Ik zou zelf voor de MXR Line Driver gaan. Die heeft een hele vlakke respons en is ongeveer zo stil als het kan zijn.

telerocker
8 september 2015, 19:30
De TC Spark in normaal formaat is regelmatig op marktplaats te vinden, meer mogelijkheden dan de Spark mini. Top-pedaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb de fourknob-versie ook, prima pedaal voor zijn prijs.

Timotio
8 september 2015, 19:58
Aan de dure kant maar top: Suhr Kokoboost.
Heb zelf de grote versie met clean en midboost - clean is dan ook echt clean

Kim Wilson
9 september 2015, 08:01
Maar de GE-7 ruist dan weer flink, en dat wordt nog erger met een beetje drive erachter.

Ik zou zelf voor de MXR Line Driver gaan. Die heeft een hele vlakke respons en is ongeveer zo stil als het kan zijn.
Dat hoor ik vaker, maar ik heb er met die van mij totaal geen last van.

Sinner
9 september 2015, 21:24
Ik heb persoonlijk ook de ruis ervaring met de GE-7 (niet extreem)

De spark mini ziet er veelbelovend uit, ook vanwege het formaat.

Dank voor alle suggesties tot nu toe; keep 'em coming.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hs0504
9 september 2015, 21:42
Ik ben zelf ook naar zoiets op zoek. Mijn oog viel op de Mooer Pure Boost (Xotic RC boost kloon). Filmpjes/reviews zijn goed, maar zelf nog niet getest. Klein en goedkoop....

deefke666
9 september 2015, 22:31
Ik heb net zelf de RC booster aangeschaft, en alhoewel ik nog niet de tijd heb gehad om deze echt tot in de puntjes uit te testen, zijn de eerste bevindingen echt wel top.
Naar mijn mening kan hij mooi transparant blijven maar je kan evengoed wat EQ toevoegen om alles helemaal naar je zin te krijgen.

Ik heb de Mooer pure boost ook getest naast de RC booster en ik hoor wel een erg duidelijk verschil in klank kwaliteit (wat ergens ook wel normaal is met het prijsverschil tussen beide)

Sinner
9 september 2015, 23:42
Kun je aangeven wat dat verschil was?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Nellyrocks
10 september 2015, 11:17
Ik heb net zelf de RC booster aangeschaft, en alhoewel ik nog niet de tijd heb gehad om deze echt tot in de puntjes uit te testen, zijn de eerste bevindingen echt wel top.
Naar mijn mening kan hij mooi transparant blijven maar je kan evengoed wat EQ toevoegen om alles helemaal naar je zin te krijgen.

Ik heb de Mooer pure boost ook getest naast de RC booster en ik hoor wel een erg duidelijk verschil in klank kwaliteit (wat ergens ook wel normaal is met het prijsverschil tussen beide)

+1.

Fantastisch.

Kim Wilson
10 september 2015, 11:21
Ik zie dat die RC Booster €215 moet kosten. €215 voor een clean boost!? Wtf? Daar koop je ook een set hele goeie elementen voor.

Joost de Ruig
10 september 2015, 11:40
Voor rond de €100,- heb je de eerder genoemde TC Spark, echt goed pedaaltje!

deefke666
10 september 2015, 11:50
[QUOTE=Sinner;3176089]Kun je aangeven wat dat verschil was?


Als je de twee vergelijkt met allebei dezelfde instellingen hoor je een redelijk verschil in klank zowieso, de RC booster klinkt warmer, voller maar tegelijk ook heel mooi helder en de EQ is erg bruikbaar, zelfs met extremere settings.
En de bouwkwaliteit is die van een tank.

De Pure boost van Mooer was niet slecht te noemen maar ik miste er dat warme en toch helder geluid in, bij de EQ is het allemaal wat snel "teveel", het hoog wordt snel wat krasserig en het laag een rommeltje.
Ook de gain van de pure boost gaat ook wat verder dan de rc boost, net zoals de EQ.
Ik denk ook niet dat deze even lang "heel" gaat blijven bij intensief live gebruik.

Ik bedoel niet dat de Pure Boost een slecht pedaal zou zijn, helemaal al niet voor zijn prijs (ik snap niet dat ze dit voor zo'n bedrag kunnen maken), maar als je die RC booster hebt gehoord ernaast dan is het een heel ander klank verhaal.

Akkoord, hij is niet goedkoop maar dan heb je ook wat (zoals je aangaf "liever goed dan goedkoop")

Kim Wilson stelde ook een Boss GE7 voor en deze is in mijn oren beter inzetbaar dan de Pure Boost, maar inderdaad kan deze nogal eens ruisen, ik gebruik deze vooral om een beetje mids bij te geven.
Kan ook perfect bruikbaar zijn.

Maar ik zou die RC booster echt eens testen moest je de kans hebben.

deefke666
10 september 2015, 11:56
Voor rond de €100,- heb je de eerder genoemde TC Spark, echt goed pedaaltje!

Inderdaad, dit is een een goede booster vind ik,
Ik vind deze echter meer geschikt om een leadgeluid met meer gain of mids erin te draaien.
En deze geeft je geluid wel wat kleuring mee naar mijn mening

Bijl
10 september 2015, 23:17
Je kan ook een hetere pickup in die Tele proppen, of een EMG afterburner icm je huidige pickups installeren als je een clean boost wil. Pak het aan bij de bron :-)

telerocker
11 september 2015, 00:25
Ik zou die Squier niet gaan modden met relatief dure TV Jones. De TC Spark Boost kleurt wel iets, maar niet veel. De Xotic EP Booster is ook een aanrader.

Sinner
17 september 2015, 15:53
Ok thanks voor alle suggesties ik probeer in eerste instantie de Spark denk ik. Die is ook wat vriendelijker voor de portemonnee dan de EP booster.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

pasqual
17 september 2015, 22:24
http://3.bp.blogspot.com/-MMYeHin_qG4/VeazIMt8v-I/AAAAAAAARxY/Z2iUMdeYcOw/s400/OrlyTurnUp1.png

kleurloos en een goede boost


http://www.someweirdsin.com/

Of je volgt Okeee's advies op natuurlijk! Niemand weet waar het over gaat maar oké:dontgeti:

RB74
24 september 2015, 09:35
Heb je de TC Spark intussen geprobeerd? Ben wel benieuwd naar je bevindingen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brad
24 september 2015, 14:39
Of je volgt Okeee's advies op natuurlijk! Niemand weet waar het over gaat maar oké:dontgeti:

Zijn dat jouw nagels ?

Brad
24 september 2015, 14:43
http://3.bp.blogspot.com/-MMYeHin_qG4/VeazIMt8v-I/AAAAAAAARxY/Z2iUMdeYcOw/s400/OrlyTurnUp1.png

kleurloos en een goede boost


http://www.someweirdsin.com/

Zijn dit jouw eigen nagels ?

Kim Wilson
24 september 2015, 14:52
Zijn dit jouw eigen nagels ?
Of wou jij ze ook zo?

Brad
24 september 2015, 15:05
Ik vind die kleuren eigenlijk wel schattig ja :mmmm:

FruscianteFan
24 september 2015, 16:24
Ik vind die kleuren eigenlijk wel schattig ja :mmmm:

ik kan je verzekeren dat nagellak kan rekenen op veel complimentjes van dames ;)

Brad
24 september 2015, 21:07
Zoals in de Glamrock periode ? Bowie, Roxy music en anderen

FruscianteFan
24 september 2015, 21:26
Zoals in de Glamrock periode ? Bowie, Roxy music en anderen

mijn bandleden snappen ook niet dat ik niet van Bowie houd, maar ik trek die vent gewoon niet.

pasqual
24 september 2015, 21:32
mijn bandleden snappen ook niet dat ik niet van Bowie houd, maar ik trek die vent gewoon niet.

Dat zal hij anders niet erg vinden...en zeker niet met die nagellak:seriousf:

Brad
25 september 2015, 02:07
mijn bandleden snappen ook niet dat ik niet van Bowie houd, maar ik trek die vent gewoon niet.

Ik houd ook niet van alle periodes, maar het meeste werk vind ik geniaal . De Ziggy Stardust periode is nog altijd het beste als je het mij vraagt . Ook die switch naar soul met Young Americans en gedeeltelijk Station to Station met een nummer als Golden Years kan ik nog altijd waarderen . Soul nummers gecombineerd met zijn stem levert een prachtig stukje muziek op .

FruscianteFan
25 september 2015, 11:17
Ik houd ook niet van alle periodes, maar het meeste werk vind ik geniaal . De Ziggy Stardust periode is nog altijd het beste als je het mij vraagt . Ook die switch naar soul met Young Americans en gedeeltelijk Station to Station met een nummer als Golden Years kan ik nog altijd waarderen . Soul nummers gecombineerd met zijn stem levert een prachtig stukje muziek op .

Het zal wel, het wordt wel vaker genoemd dat hij zo verschrikkelijk veel heeft gedaan dat er altijd wel iets tussenzit. Ik erken ook dat meerdere van mijn helden enorm door hem zijn geïnspireerd... maar hij spreekt mij gewoon niet aan. Althans, ik heb nog nooit een nummer van Bowie gehoord waarvan ik dacht "dat vind ik mooi". En dan kan ik wel zijn oeuvre gaan uitpluizen, maar dat ga ik mezelf niet aandoen ;)

Tunes
25 september 2015, 11:32
Och als je zoveel hebt gemaakt dan zal er altijd wel iets tussen zitten.
Ik heb er ook heel weinig mee, maar dat heb ik met heel veel artiesten.
Beatles en de Stones is vaak de vraag, nou allebei niet.
Het is net als Bowie, het is best te pruimen met zo nu en dan iets wat meer aanspreekt, maar daar blijft het bij voor mij.
Heb ook vaak dat mensen zeggen, als je van dat houdt nou dan moet je hier naar luisteren, maar nee meestal vind ik het niks.

Als je Rush goed vind nemen ze aan dat je b.v. yes dan ook wel kan waarderen, zo werkt dat niet bij mij.

Brum
28 september 2015, 20:55
http://www.marktplaats.nl/z.html?query=mxr+micro+amp&postcode=

hessepes
4 oktober 2015, 10:08
Ik heb een EP booster aan het einde van de chain gezet. Heb sinds kort een Fender HSS. Die singlecoils hebben minder output dan de humbucker dus dan schakel ik de EP booster in. Soms laat ik m ook aldoor aan staan, met het volume dan helemaal naar beneden, die EP booster maakt het geluid mooier.