PDA

View Full Version : Kauffmann MKI 50W head



Joost de Ruig
7 september 2015, 12:22
Kauffmann maakt, naast de relic Strats en Tele's, ook heads met de volgende specificaties: 50 Watt, 2-kanaals, EL34's, line out, sent&return, footswitch voor zowel kanaal als voor boost.

Ik heb deze heads nu 2x gehoord en moet zeggen dat ze erg goed klinken. Ze kosten €1995,-, maar dan heb je ook wat: een niet-serie matig geproduceerd Nederlands product met een vette sound.

Soundsample: https://www.facebook.com/pages/Kauffmanns-Guitar-Store/139774109389199?fref=ts

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11949491_1058627194170548_4222638483248021424_n.jp g?oh=26d5924f254fb95c6e38099583bb0737&oe=5664B700

arjanb01
7 september 2015, 12:25
Gaaf ding, ook mooi geprijsd. Plexi ontwerp neem ik aan?

Joost de Ruig
7 september 2015, 12:52
ben je vertegenwoordiger van koopman of zo ?

Flauw, en als dat zo was zou ik dat gerust melden. Als je mijn profiel bekijkt zie je dat ik in een hele andere branche als ZZP'er werk. Ja, ik heb een Kauffmann Strat, maar verder is het gewoon een van shops waar ik wel eens kom. Niet eens vaak, want het is 165 km bij mijn huis vandaan. Waarom zou ik niet iets nieuws posten cq melden als ik ergens enthousiast over ben? Ik denk dat het een vrij onbekende head is en het is wat mij betreft alleen maal leuk om zo'n amp even bekend te maken. Tenminste, dat zou ik vinden als iemand anders dat zou posten.

beruk
7 september 2015, 13:23
Lekker hoor. Is mijn kopje thee echter niet. Heb ik die centen kocht ik om de hoek een CMW 50 watt plexi (zelfde geluid, maar Chris heeft een leuke kat, da's ook wat waard) of van ver een Hiwatt 50 custom, die laatste heeft mijn voorkeur. Weinig knoppies en lekker strak.
Soundsample:

https://www.youtube.com/watch?v=leKvPlyZa_c

Joost de Ruig
7 september 2015, 13:30
Weer een behoorlijk ander geluid (ook goed!), maar dat is nu zo leuk: door het behoorlijke aanbod en verschillende prijsklasses, kunnen we allemaal iets vinden dat bij ons past.

Agent_Smith
7 september 2015, 13:45
Flauw, en als dat zo was zou ik dat gerust melden. Als je mijn profiel bekijkt zie je dat ik in een hele andere branche als ZZP'er werk. Ja, ik heb een Kauffmann Strat, maar verder is het gewoon een van shops waar ik wel eens kom. Niet eens vaak, want het is 165 km bij mijn huis vandaan. Waarom zou ik niet iets nieuws posten cq melden als ik ergens enthousiast over ben? Ik denk dat het een vrij onbekende head is en het is wat mij betreft alleen maal leuk om zo'n amp even bekend te maken. Tenminste, dat zou ik vinden als iemand anders dat zou posten.

Okee, duidelijk en geen punt. Uiteraard leuk om te delen.
Maar heel gek vond ik de reactie van okeeee niet hoor. Was ook direct mij eerste reactie/gedachte.

Dat van die waarde vind ik eigenlijk (en helaas voor kaufman) ook wel een geldig punt. De waardevastheid is meestal redelijk bedroevend. Daar koop je hem niet voor, maar bij een eventuele verkoop wel heel vervelend. Koch versterkers en Bo-el gitaren zijn idd eigenlijk geen klap waard 2ehands en lastig te slijten. Maar wellicht valt dat in dit geval mee.

Joost de Ruig
7 september 2015, 14:02
Okee, duidelijk en geen punt. Uiteraard leuk om te delen.
Maar heel gek vond ik de reactie van okeeee niet hoor. Was ook direct mij eerste reactie/gedachte.

Ok, prima zo. Wat mij betreft zit de kracht van dit forum voor een deel in de nieuwswaarde en die is het grootst als er zo genuanceerd en objectief als mogelijk, zoveel als mogelijk nieuwe producten kenbaar worden gemaakt. Dan kan iedereen eruit halen wat hij/zij zoekt.

Als je twijfelt over de objectiviteit vind ik het zelf chicer om even via een pb navraag te doen. Ik zit zelf ook op een heel ander forum (over Windsurfen) en daar staat onder de naam van de poster of diegene gesponsord wordt door een importeur. In die kringen gebeurd dat een stuk meer dan in gitaarland. De lezer ziet dan in één oogopslag in hoeverre hij door een gefilterde bril moet lezen of niet. Overigens ook postings door gesponsorde forumleden hebben wat mij betreft nieuwswaarde. Hooguit dat je over hun kwalitatieve uitspraken hun rol mee moet nemen. Het grappige is trouwens dat op dat forum importeurs het vaak niet eens prettig vinden als de door hen gesponsorde leden bovenmatig reclame maken. Dat wekt alleen maar irritatie op.

dml
7 september 2015, 15:41
Nederlands product . weet niet of dat zo positief is gezien het aantal koch's dat voor no monies op mp aangeboden wordt
Hoewel die die wss matig in serie gemaakt zijn

Goh, wat zegt dat dan over Marshall en Fender amps, die in nog grotere aantallen op MP worden aangeboden?

Hendriks
7 september 2015, 16:35
Het is druk op de Plexy markt , beetje jammer , zit weinig markt in , voor dat geld kopen de meeste iets origineels. Volgens mijn mening zit er meer brood in afgeleiden van Brown/Blackface achtigen.
Ook deze zal erg goed klinken , maar dat doen de CMW, Vernet, Kema, etc ,etc ook.
De nieuwe Power City's hebben dan weer wat leuke extra's zoals boost , schakelbare tube/ss rectifer ,etc.

Joost de Ruig
7 september 2015, 17:19
Het is druk op de Plexy markt , beetje jammer , zit weinig markt in , voor dat geld kopen de meeste iets origineels. Volgens mijn mening zit er meer brood in afgeleiden van Brown/Blackface achtigen.
Ook deze zal erg goed klinken , maar dat doen de CMW, Vernet, Kema, etc ,etc ook.
De nieuwe Power City's hebben dan weer wat leuke extra's zoals boost , schakelbare tube/ss rectifer ,etc.

1. Ik zag laatst een mooie oude Marshall plexi, maar die ging voor meer dan het dubbele.
2. Deze Kauffmann heeft wel een boost als leuke extra.

telerocker
7 september 2015, 19:06
Het is druk op de Plexy markt , beetje jammer , zit weinig markt in , voor dat geld kopen de meeste iets origineels. Volgens mijn mening zit er meer brood in afgeleiden van Brown/Blackface achtigen.
Ook deze zal erg goed klinken , maar dat doen de CMW, Vernet, Kema, etc ,etc ook.
De nieuwe Power City's hebben dan weer wat leuke extra's zoals boost , schakelbare tube/ss rectifer ,etc.

Dat denk ik ook. Ik vind overigens de Kauffmann Plexi best goed klinken. Staat een vid op zijn Facebook-pagina. Nu nog een Brown- of Blackface-derivaat met een paar handige extra's.

the sure thing
7 september 2015, 19:45
Zijn er al gutshots van de Kaufman?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Joost de Ruig
7 september 2015, 20:13
Zijn er al gutshots van de Kaufman?

alsjeblieft ;)

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11951299_1058194900880444_7800634629888397963_n.jp g?oh=a3b39ba1422c9a82cf3d52ef8e5d7332&oe=56649295

Hendriks
7 september 2015, 20:17
PCB's dus , .

Joost de Ruig
7 september 2015, 20:22
PCB's dus , .

Ik ben a-technisch. Wat wil dat zeggen?

Tabula Rasa
7 september 2015, 20:25
Printplaatje.met.componenten erop en we willen natuurlijk point to point met een turretboardje voor dat bedrag.

verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.

Hendriks
7 september 2015, 20:31
Printplaatje.met.componenten erop en we willen natuurlijk point to point met een turretboardje voor dat bedrag.

verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.
Tja , dan is het gemakkelijker modden :) .

arjanb01
7 september 2015, 20:34
Printplaat of niet ik vind hem lekker klinken 👍

Tabula Rasa
7 september 2015, 20:43
Tja , dan is het gemakkelijker modden :) .
Precies! Klooien met andere capjes, prutsen aan de negatieve feedback etc. Dan wordt het een soort lego en lego is leuk.

Van Lego kun je alles maken, een boot, een.vliegtuig of een trein, la la lalalaaaa! Ofzoiets


verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.

Joost de Ruig
7 september 2015, 21:00
Moet een producent er bij de bouw van een amp rekening mee houden dat de consument graag zelf de Weller ter hand wil nemen om modificaties aan te brengen?

AoDf
7 september 2015, 21:01
Klinkt zeker leuk maar als ik 2 ruggen wil neerleggen voor een plexi of andere (Marshall) clone zou ik persoonlijk voor Ceriatone gaan. Kun je zowat 2 amps krijgen voor dat geld, en ik betwijfel of het in sound onderdoet. Termen als gebouwd in Nederland enzo doen me niet zoveel, zeker niet voor de zoveelste Marshall clone.

Hendriks
7 september 2015, 21:42
Moet een producent er bij de bouw van een amp rekening mee houden dat de consument graag zelf de Weller ter hand wil nemen om modificaties aan te brengen?
Maken ze vrienden mee.

D3nnis
8 september 2015, 19:29
Nederlands, plexi achtige sound mogelijk, ik dacht eigenlijk meteen aan de Hook Captain 34 V2, maar die is toch weer flink duurder...maar zó lekker!

the sure thing
8 september 2015, 19:46
Printplaat of niet ik vind hem lekker klinken 👍

Precies. Ik ga geen €2000 neerleggen voor een printplaat amp


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dirk_Hendrik
8 september 2015, 19:48
Moet een producent er bij de bouw van een amp rekening mee houden dat de consument graag zelf de Weller ter hand wil nemen om modificaties aan te brengen?

Nee. En hoewel er legio argumenten tegen buizenbakken en printplaten aan te brengen zijn is het gros van die argumenten eerder onder te brengen in de onkunde van de soldeersmurf. PCB en buizen gaat prima samen. Het vereist alléén wel wat kunde van de PCB ontwerper.

Wél zou de werkplek van deze soldeerjockey voor mij een reden zijn om niet aan zo'n versterker te gaan. Iemand die zo rommelig werkt geeft me een ontzettend slecht gevoel bij de consistentie van z'n kwaliteitsniveau. En dat bevat dus ook veiligheid.

Joost de Ruig
8 september 2015, 20:47
Wél zou de werkplek van deze soldeerjockey voor mij een reden zijn om niet aan zo'n versterker te gaan. Iemand die zo rommelig werkt geeft me een ontzettend slecht gevoel bij de consistentie van z'n kwaliteitsniveau. En dat bevat dus ook veiligheid.

En marketingtechnisch had hij inderdaad ook wel even de moeite mogen nemen zijn werkbank op te ruimen e/o een andere achtergrond te kiezen voor het nemen van de foto. Of zijn werkwijze ten koste van kwaliteit e/o veiligheid gaat, kan ik niet beoordelen. Ik heb de amps bekeken en vond ze wel erg netjes gebouwd en afgewerkt. Ik houd het dan ook maar op een relic werkbank ;)

Joost de Ruig
8 september 2015, 22:39
van iemand die sperm relics inelkaar zet, koop je imo liever ook geen amp

vraag me oprecht af wat er in dat hok allemaal gebeurd]

Is niet dezelfde bouwer....

Pepe
8 september 2015, 23:04
Maar wie bouwt ze? Een bouwer komt doorgaans echt niet uit de lucht vallen in de zin van kijk, mijn eerste project, een strikje er om en het kan in de winkel.
En is het een eigen circuit? Of een modificatie van iets wat al bestaat? En zo ja, waarom is dit beter?

Dat zijn dan vragen die ik dan heb bij nieuw product van een nieuw merk.

Joost de Ruig
8 september 2015, 23:17
Maar wie bouwt ze? Een bouwer komt doorgaans echt niet uit de lucht vallen in de zin van kijk, mijn eerste project, een strikje er om en het kan in de winkel. En is het een eigen circuit? Of een modificatie van iets wat al bestaat? En zo ja, waarom is dit beter? Dat zijn dan vragen die ik dan heb bij nieuw product van een nieuw merk.

Ik heb geen antwoorden op je vragen. Wat ik weet is dat Albert Deinum samen met een kennis de amp ontwikkelt heeft en hij ze door hem laat bouwen on ze vervolgens in zijn eigen Kauffmann's Shop op de markt te brengen. Voor details moet je dus bij de shop zijn.

arjanb01
9 september 2015, 06:52
Doet er toch niet toe, geheim van de smid. Hij klinkt lekker, is prima geprijsd alleen zit deze amp in een overvol marktsegment.
Dus ik denk dat ze over een paar jaar voor weinig tweedehands te koop zijn, zelfde verhaal als koch.

Dirk_Hendrik
9 september 2015, 10:17
Ik snap de Koch referentie niet helemaal. Wat ik hier zie ziet er uit als de zoveelste Marshall Clone met een paar toevoeginkjes. Bij Koch heb ik nooit het gevoel gehad dat hij zich bezig hield met Marshall Clones.

arjanb01
9 september 2015, 10:29
Nee idd niet qua amp maar qua afschrijving en doorverkoopwaarde wel. Hetzelfde geld voor hook captains, ook hoge nieuwprijs lage doorverkoopwaarde.

Hendriks
9 september 2015, 11:17
Say no more
http://i989.photobucket.com/albums/af18/Henk_Smid/Mobile%20Uploads/FB_IMG_1441789724493_zps5rfxbf3g.jpg

telerocker
9 september 2015, 12:31
Oef, zo'n Caliber had ik ooit ook voor korte tijd. Een rukamp vond ik het.

telerocker
9 september 2015, 14:30
Het is toch gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Als niemand ze wil, stopt de bouwer vanzelf. Ik vind ze nogal aan de prijs, maar in dit geval heb je wel het voordeel dat bij problemen de bouwer/leverancier dichtbij zit. Ik ben wel benieuwd hoeveel amps hij per jaar gaat maken.

Dutch66
9 september 2015, 15:51
Say no more
http://i989.photobucket.com/albums/af18/Henk_Smid/Mobile%20Uploads/FB_IMG_1441789724493_zps5rfxbf3g.jpg

Maar wat zien we hier, ik neem aan dat dit NIET de amp in kwestie is?

Hendriks
9 september 2015, 16:13
Maar wat zien we hier, ik neem aan dat dit NIET de amp in kwestie is?
Deze gaat over pcb's/ptp. Waarschijnlijk zijn 99% van het huidige aanbod pcb versterkers , dus het zal zo slecht niet zijn.

Joost de Ruig
9 september 2015, 17:35
deze man heeft 2 bouwpaketjes inelkaar gezet en is nu amp fabrikant ?

Komt wat laatdunkend over deze opmerking. Ik denk dat het wel wat meer is dan een "bouwpakketje". Pretendeert Kauffmann een amp fabrikant te zijn? Nee, ze maken op vrij kleine schaal relics Tele's en Strats en op nog kleinere schaal de heads. Ze bouwen er misschien 5-10 per jaar als "voorraad" en desgewenst op bestelling. Je kan ook enthousiast reageren: "goh wat leuk, naast een mooi aanbod van gitaren een amps, brengt deze Shop ook gitaren en amp onder hun eigen naam uit, dat zie je niet vaak". Bijvoorbeeld.....

De discussie over restwaarde begrijp ik ook nooit zo goed. Een custommade gitaar of amp zal mogelijk een hogere afschrijving hebben dan een courant A-merk. Maar als je een gitaar of amp laat bouwen, dan doe je dat in de regel naar jouw specificaties en voor de lange termijn en dan is restwaarde wat mij betreft niet echt relevant. Je investeert en hebt lol van die investering, dat is mij tenminste best wat waard.

D3nnis
9 september 2015, 18:36
"goh wat leuk, naast een mooi aanbod van gitaren een amps, brengt deze Shop ook gitaren en amp onder hun eigen naam uit, dat zie je niet vaak". Bijvoorbeeld.....


Hier ben ik het wel mee eens.
Er komen wel vaker producten voorbij die grote twijfel voortbrengen hier :)
Maar als we het allemaal "goh wat leuk" gaan vinden is er ook geen bal aan.

Wel mooi dat er steeds meer leuke dingen uit Nederland komen.
Zou best op termijn mijn hele setup van made in holland spul willen hebben, chauvinistisch als ik ben. En nou niet gaan zeiken dat dat niet klopt omdat de potmeters ook niet made in holland zijn he.
Maar nu wachten op een uniek produkt, geen marshall clone.
De Duitsers is het ook gelukt, met Diezel en Engl, die allebei niet hetzelfde zijn, maar wel allebei iets typisch hebben "Duitse sound"?
Zou mooi zijn als er ooit naast de British en American, ook een Dutch voicing op een versterker zou zitten?

Pepe
9 september 2015, 18:55
Is er een Dutch sound? Misschien de Borsato/Hazes gitaar sound? Veel compressie en delay denk ik dan.
Enniewee, het is altijd leuk als er nieuwe dingen verschijnen. Dat een gitaarshop zijn eigen brand op custom OEM zet is niet nieuw. In Nederland had je Gerritsen met zijn Gerinez Ibanezzen, in het buitenland komt het veel vaker voor wegens grotere afzet.
Je moet je dan wel onderscheiden, in prijs, kwaliteit of features. Dus dat is de vraag. Een filmpje dat een en ander goed klinkt is dan te mager want voor die prijs zijn er enorm veel concurrenten die ook goed klinken.

D3nnis
9 september 2015, 19:13
Is er een Dutch sound? Misschien de Borsato/Hazes gitaar sound? Veel compressie en delay denk ik dan.


Wat er niet is kan nog komen, maar hoop niet dat jouw omschrijving de dutch sound gaat zijn :)

arjanb01
9 september 2015, 19:15
Als dat de dutch sound is, koop ik nooit meer een Hollandse amp!

the sure thing
9 september 2015, 20:03
Ik vind 2 ruggen voor zoveel printplaat echt veuls te veul. Ik heb voor iets meer dan 2 ruggen een complete amp laten opbouwen op turret-board waarbij een groot deel van de amp op mijn verzoek ook nog eens aangepast is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabula Rasa
9 september 2015, 20:17
Maar als je een gitaar of amp laat bouwen, dan doe je dat in de regel naar jouw specificaties en voor de lange termijn en dan is restwaarde wat mij betreft niet echt relevant.

Bouwen zij ook echt naar de specs van de klant of is het gewoon een standaard amp? Als ik iets "custom" zou willen dan is een turretboardje juist cruciaal om de versterker lang te houden, want je blijft altijd tweaken met geluid. Waarom wordt er anders zo vaak gewisseld van gear door gitaristen?



verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.

Joost de Ruig
9 september 2015, 20:30
Bouwen zij ook echt naar de specs van de klant of is het gewoon een standaard amp? Als ik iets "custom" zou willen dan is een turretboardje juist cruciaal om de versterker lang te houden, want je blijft altijd tweaken met geluid. Waarom wordt er anders zo vaak gewisseld van gear door gitaristen? .

Ik zou het niet weten, maar vraag het Kaufmann zou ik zo zeggen. Bij hun gitaren heb je een behoorlijke inspraak in de specs, dus misschien trekken ze die lijn door bij hun amps.

Tabula Rasa
9 september 2015, 20:32
Vragen? Zoveel boeit het me nou ook weer niet in die zin. Geen.intenties.om er een te kopen. Bouw mijn versterkers zelf wel, MET turretboard. :-)

verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.

Dutch66
9 september 2015, 20:58
Deze gaat over pcb's/ptp. Waarschijnlijk zijn 99% van het huidige aanbod pcb versterkers , dus het zal zo slecht niet zijn.

Sorry, ik was (veels) te snel, ik zie nu duidelijk Caliber op de PCB staan....

Dutch66
9 september 2015, 21:00
Is er een Dutch sound? .

Ja, en die is er al heel lang....

beruk
9 september 2015, 21:20
Ja, en die is er al heel lang....

En die had een Egmond versterker.....

https://www.youtube.com/watch?v=Hi_OoZ3t5f8

Dirk_Hendrik
9 september 2015, 22:26
Say no more

Zoiets ja. Een printplaat ontwerpen is nou eenmaal iets anders als de rode met de zwarte dropveters verbinden. Zeker als het gaat om temperatuurmanagement en hoogspanningen. En aangezien Randall Smith stoicijns zelf z'n PCB's wou blijven ontwerpen maar niet boven dit jaren 70 ontwerpstijltje uit kwam...

Pepe
9 september 2015, 22:52
Ja, en die is er al heel lang....


Touche!....

Plant
9 september 2015, 23:39
Is er een Dutch sound?

Palingsound toch? :hide: ;)

Brum
10 september 2015, 07:12
Koch heeft toch redelijk z'n eigen geluid.

Orpheo
10 september 2015, 12:31
http://i28.photobucket.com/albums/c217/MantraSky/SLO-2010Board.jpg

een Soldano SLO100. kost ongeveer 4000 euri. Ook printplaat. Zegt printplaat iets over de kwaliteit? Ik denk 't niet.

arjanb01
10 september 2015, 12:47
Daarom ptp of pcb, mij zal het rotten. M'n engl is ook volledig printplaat, speel er al 5 jaar binnen en buiten zonder problemen mee, en ook nog met dezelfde buizen als toen ik hem kocht.

Hendriks
10 september 2015, 12:52
http://i28.photobucket.com/albums/c217/MantraSky/SLO-2010Board.jpg

een Soldano SLO100. kost ongeveer 4000 euri. Ook printplaat. Zegt printplaat iets over de kwaliteit? Ik denk 't niet.
Bij deze zitten de buisvoeten niet op de pcb ,dat maakt denk ik wel een verschil.

Tabula Rasa
10 september 2015, 13:44
Wel lastiger om te modden, met zo'n print.

Zelf vond ik mijn versterker eerst.helemaal te gek. Later kwamen er toch wat puntjes die ik anders wilde: o.a. Andere waardes bij koppelcaps, kathode bypass caps, cut controle, en een andere waarde voor de negatieve feedback. Nu is ie.voor mij perfect (op dit moment) maar dat was met een printplaat nooit gelukt en dan had ik hem mogelijk van de hand gedaan.

verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.

Orpheo
10 september 2015, 13:57
Bij deze zitten de buisvoeten niet op de pcb ,dat maakt denk ik wel een verschil.

mee eens. Deze PCB doet me denken aan de late 70ies/early 80ies PCB's van Marshall. Klein, puur het hoognodige en alle meuk die echt van belang is, direct op het chassis monteren.

cluseau
10 september 2015, 14:07
Daarom ptp of pcb, mij zal het rotten. M'n engl is ook volledig printplaat, speel er al 5 jaar binnen en buiten zonder problemen mee, en ook nog met dezelfde buizen als toen ik hem kocht.


Tot nu toe geluk gehad dan. :makeup:

Printplaten zijn wel degelijk zwakker dan ptp, kwestie van tijd. Daarbij maakt het zeker verschil of de printplaat alleen wat licht componentjes ondersteunt of dat er grote elko's of nog erger buizen aan de lasjes staan te rukken. Er zijn engeltjes (maar ook vele andere merken) in omloop met de buizen op de print. Het gemak van modden is dan weer persoonlijk, alles is mogelijk alleen moet je er bij een printplaat wat meer voor doen.

D3nnis
10 september 2015, 14:07
http://i28.photobucket.com/albums/c217/MantraSky/SLO-2010Board.jpg

een Soldano SLO100. kost ongeveer 4000 euri.

En dat is écht een gave amp.
Op zichzelf staand vind ik een Soldano nog niet eens het mooist klinken, maar in bandverband zijn die dingen op 1 of andere manier altijd hoorbaar en verzuipen nooit in het geheel, is tenminste mijn ervaring.
Maar een SLO is 2x zo duur dan de Kaufmann, dus dat is wel een ding...

Thiez
10 september 2015, 14:29
Vind de sound van de kaufmann in eerste opzicht op friedman lijken. De plexi is volgens mij wel een van de meest geclonde versterkers... Friedman, metroamp, ceriatone, germino, müller, granger, mojave, bray, voodoo, roccaforte, bugera, en zo nog even door.

PCB of Turretboard maakt wat mij betreft geen reet uit (mits zoals dirk zegt, goed ontworpen). Ik vind niet dat pcb of turret de waarde van een versterker bepaald. De waarde van een versterker wordt bepaald door marketing en naamsbekendheid.

arjanb01
10 september 2015, 14:41
Tot nu toe geluk gehad dan. :makeup:

Printplaten zijn wel degelijk zwakker dan ptp, kwestie van tijd. Daarbij maakt het zeker verschil of de printplaat alleen wat licht componentjes ondersteunt of dat er grote elko's of nog erger buizen aan de lasjes staan te rukken. Er zijn engeltjes (maar ook vele andere merken) in omloop met de buizen op de print. Het gemak van modden is dan weer persoonlijk, alles is mogelijk alleen moet je er bij een printplaat wat meer voor doen.

Ach geluk of niet, als m'n engl de geest geeft, flikker ik hem als opknapper voor 200 eu op marktplaats en koop ik er eentje tweedehands terug.

Orpheo
10 september 2015, 14:55
En dat is écht een gave amp.
Op zichzelf staand vind ik een Soldano nog niet eens het mooist klinken, maar in bandverband zijn die dingen op 1 of andere manier altijd hoorbaar en verzuipen nooit in het geheel, is tenminste mijn ervaring.
Maar een SLO is 2x zo duur dan de Kaufmann, dus dat is wel een ding...

Ik heb voor een prikkie een clone gekocht, inclusief snakeskin tolex. Helemaal hetzelfde op naam en trafo na. Top ding. Paar kleine mods, maar niks groots of dramatisch.

Toch... Mijn Voodoo jcm800-2210 is onverslaanbaar. Magic!