PDA

View Full Version : Fretboard voelt erg ruw na schoonmaak.



Davidian
6 september 2015, 15:49
Ik heb tijd terug een PRS SE gekocht. Mooi ding. Maar hij hij hing al enige jaren in de winkel voordat ie met mij naar huis ging. Dus het fretboard was behoorlijk smerig. Ik heb een setje dunlop 01 en 02 over gehaald (na wat youtube filmpjes te hebben gekeken) en dat deed echt wonderen. Hij zag en voelde er echt schoon uit.

Echter, als ik nu op de hoge E en B snaren een bend doe, dan "grijpt" de fretboard mijn vinger. Ik speel al meer dan 10 jaar, dus ik weet hoe ik moet benden. Heb ik wellicht iets verkeerds gedaan? en hoe kan ik dit probleem oplossen?

Hotpepper01
6 september 2015, 16:32
een beentje lemon olie er over... Dunlop 65,

Davidian
6 september 2015, 20:13
een beentje lemon olie er over... Dunlop 65,

Dunlop 02 is toch ook olie, kinda?

Hotpepper01
6 september 2015, 20:23
Ik ken de 02 zelf niet, zou dus zomaar kunnen dat dat ook een oliesoort is. Maar mijn fretboards zijn glad en soepel door de lemon olie. En als ik een gitaar binnen krijg, zijn de fretboards meestal stroef en droog. Dan helpt de lemon olie heel goed.

arjanb01
6 september 2015, 20:48
Fretboard conditioner van Gibson dat witte flesje, gebruik ik als ik de snaren vervang. M'n fretboards zijn altijd soepel en glad.

Jammin J
6 september 2015, 22:13
Ik heb dat ook met mijn strat gehad met 01/02, had toen eerder het idee dat ik toen te veel olie had gebruikt. Na een tijdje verdween het stroeve gevoel weer.