PDA

View Full Version : Eindelijk een nieuwe track



Fusion
6 september 2015, 15:47
Vriend van me had wat mooie akkoorden, gespeeld op de elektro-akoestische gitaar, opgenomen en in een sampler gegooid, en deze lekkere, sfeervolle track kwam eruit :)

https://soundcloud.com/mysticnetherlands/casual-sioux

Cageman
7 september 2015, 18:31
Die vriend heeft het ingespeeld en jij hebt het geheel gemaakt, neem ik aan?

Vet! De eerste helft (tot 2.03) heeft een paar coole verrassingen. Daarna vind ik het iets te herhalend. Die piano vanaf 0.32 is magisch, maar het vervolg daarop is een beetje (teveel) een anti-climax. Het is een mix tussen oude, herkenbare Fusionsounds en een berg nieuwe touches met indianensausje.

Hoe maak je onderscheid tussen mystic en carrousel de vie?

The Lo Lands
7 september 2015, 21:14
Ja kijk, dit is nou andere koek! Mooie heldere productie met wat catchy hooks en soundscapes. Me Like!

zoldergitarist
8 september 2015, 07:39
Knap gedaan maar zodra de synths komen, trillen bij mij de vullingen uit de mond. Kweet niet, vind het een beetje zonde. Ik zie eerst een indianen stam en dan komen de marsmannetjes.

benwave
8 september 2015, 08:38
Het doet mij nog het meeste denken aan mijn wekker. Wat een takke geluid zeg die synt op 1:04 WAKKER WORDENNNNNN

Fusion
8 september 2015, 11:01
Barry, Ben, ik maak binnenkort wel weer n ouwe lullen rock ballade voor jullie ;)

LoLands: dank!

Kooi: dank je. Interessant voor jou: ik vind dat ik veel te veel maximizer heb gebruikt, iemand wees me erop. Ik zal eens kijken of ik n wat meer dynamische mix kan maken.

zoldergitarist
8 september 2015, 11:59
[QUOTE=Fusion;3175756]Barry, Ben, ik maak binnenkort wel weer n ouwe lullen rock ballade voor jullie ;)

Tof van je Fusion, verheug me er op !! Ennèh geen "Startrek" synths please ha ha ..

mountainman
8 september 2015, 12:01
Synths en etnische muziek kunnen op zich prima samengaan maar eerlijk gezegd hoor ik die etnische invloeden hier niet. Misschien als die electro bassdrum een indianendrum was geweest... maar ach, what's in a name? Gewoon een lekker relaxed nummer met mooie akkoorden. Die "rauwe" synth geluiden had je wat mij betreft mogen weglaten want die verstoren het casual gevoel.

jasses
8 september 2015, 13:00
Ik mag de alarmklok nog wel, hoewel misschien een tikkeltje te 'in your face'. Maar eerlijk, ook ik hoor eigenlijk niet veel indiaan of etnisch gedoe? En ik deel Cageman zijn gevoel, de pianoinval is het meest lonende van het nummer, daarna blijf je een beetje zitten wachten op een vergelijkbare kick (dat lukt de alarmklok niet).

Edit: moest het niet duidelijk zijn, ik vind het een goed nummer...

Cageman
10 september 2015, 01:09
Barry, Ben, ik maak binnenkort wel weer n ouwe lullen rock ballade voor jullie ;)

LoLands: dank!

Kooi: dank je. Interessant voor jou: ik vind dat ik veel te veel maximizer heb gebruikt, iemand wees me erop. Ik zal eens kijken of ik n wat meer dynamische mix kan maken.

Nice!

Vooral in de stukken met alleen fluit, akoestische gitaar en kickdrum hoor je het vrij heftig ja.
In een verwijderde (?) post gaf okeeee wat mij betreft wel de juiste aanpak:

Alle compressors/maximizers eruit donderen, zeker van de individuele sporen. Zorgen dat de hardste piek met geen mogelijkheid clipt (beter te zacht dan te hard). Het lage volume compenseren met het volume van je computer. Mixen en daarbij hier en daar naar wens wat te strooien met (subtiele boost/snijdende) EQ's en (subtiele) compressors. Als je tevreden bent eventueel nog een brickwaller/maximizer compleet dry ingesteld op de mastertrack. Die vervolgens steeds verder opendraaien tot je een goede balans tussen een compact geheel en dynamiek hebt gevonden.

Fusion
10 september 2015, 08:51
Ja zoiets ja :) Alhoewel, nu alweer bezig met nieuwe track haha. Maar ik ga daar zeker niet alles helemaal plat maximizen! Er komt overigens n tijd van zeker n oaar maanden aan (jaren?) dat ik geen tijd voor muziek zal hebben, ivm ons eerste kindje dat eraan zit te komen, dus... t kan even duren :) Of ik lever m nog ff snel in de komende week op.

Cageman
10 september 2015, 09:51
Ja zoiets ja :) Alhoewel, nu alweer bezig met nieuwe track haha. Maar ik ga daar zeker niet alles helemaal plat maximizen! Er komt overigens n tijd van zeker n oaar maanden aan (jaren?) dat ik geen tijd voor muziek zal hebben, ivm ons eerste kindje dat eraan zit te komen, dus... t kan even duren :) Of ik lever m nog ff snel in de komende week op.
En dan heb je het over de track of over het kind? :p

Gefeliciteerd! Succes/plezier daarmee de komende tijd. Hij/zij gaat het lastig krijgen zich muzikaal op extreme wijze af te zetten van zn pa. Metal, dubstep en R&B zijn al bezet, al loop ik wat op de zaken vooruit :).

jasses
10 september 2015, 11:17
Proficiat kerel! Mijn muzikale output heeft het niet verminderd, maar dat zegt alleen maar iets over hoe droevig ik bezig was voordat de kinderen er waren...


Hij/zij gaat het lastig krijgen zich muzikaal op extreme wijze af te zetten van zn pa. Metal, dubstep en R&B zijn al bezet, al loop ik wat op de zaken vooruit :).

De efficiëntste manier is door terug te grijpen naar de collectie van de generatie daarvoor. Ik ben op dit moment de vinyls van mijn vader aan het uitwieden. Nana Mouskouri, Fritz Wunderlich en James Last vertrekken dit weekend naar de eeuwige jachtvelden (kringloopwinkel), tenzij er hier gegadigden zijn?
Maar desondanks ik in mijn pubertijd toch ook een periode naar regelrechte rotzooi heb geluisterd (het merendeel van de tijd gelukkig niet), bleef de beste man daar uiterst vrolijk onder (enige uitzondering was wanneer b boys makin with the freak freak opstond: "maar allee, we zijn verdorie naar een schaap aan het luisteren!").

Fusion
12 september 2015, 21:30
En dan heb je het over de track of over het kind? :p

Gefeliciteerd! Succes/plezier daarmee de komende tijd. Hij/zij gaat het lastig krijgen zich muzikaal op extreme wijze af te zetten van zn pa. Metal, dubstep en R&B zijn al bezet, al loop ik wat op de zaken vooruit :).
Haha eigenlijk zijn alle genres al bezet. Hooguit schlager, daar kan ze me in de pubertijd flink mee teleurstellen ;)