PDA

View Full Version : Nieuwe versterker!



mief
4 september 2015, 14:47
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe versterker in de prijscategorie 0-150 euro.
Ik speel nu zo'n 5 jaar op de goedkoopste versterker van VOX.

Ik ben zelf niet zo technisch ingesteld en weet niet wat ik moet met 5W of 60W etc.
Ook wil ik graag beginnen met gebruiken van pedalen, ik heb er nu 1, binnenkort komen er 2 bij.

Ik zoek een versterker die ik thuis kan gebruiken, waar ik mijn 3 pedalen aan kan sluiten!

Iemand een idee? Of tips?

:B

jasses
4 september 2015, 15:06
0-150 euro is nog steeds een lage prijsklasse, ik weet niet of je er veel op vooruit zal kunnen gaan.
Wat is er mis met de versterker die je nu hebt?

NRJay
4 september 2015, 15:08
Dan zou ik toch nog even doorsparen, want de categorie 0-150€ is nog altijd de laagste categorie en dan ga je niet veel beters krijgen dan wat je nu al hebt hoor...

Met een klein beetje opleg kan je deze al kopen:
http://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-combo/fender-mustang-ii-v-2-modeling-gitaarversterker-combo
Daar kan je al serieus wat mee doen!

mrweird
4 september 2015, 15:19
Of een leuk tweedehandsje.. Ik heb een paar maanden geleden een Chinese huismerk musicstore Fame 2 kanaals 30 watt buizencombo geschoord op marktplaats. Ding doet het uitstekend voor 100 euro incl standaard.

mief
4 september 2015, 21:33
ik ga eens kijken! bedankt

mief
4 september 2015, 21:34
Fender versterkers zijn goed??
ik kan niet zeggen wat beter is, Orange, Fender, VOX.. etc.

arcane
4 september 2015, 21:47
Goed, tja. Er zijn goede Fenders en minder goede Fenders.

En beter, tja, dat is een kwestie van smaak. Ik ben niet weg van Orange, maar een ander vindt het weer geweldig. Het hangt natuurlijk ook f vn de muziek stijl.

M.a.w. je zult zelf een oordeel moeten vellen. Testen is de beste methode.

kirito
5 september 2015, 18:19
kan je misschien ook even zeggen welk genre je speelt? dat scheelt al een hoop in nutteloze antwoorden

mief
5 september 2015, 21:39
Ik speel veel Eric Clapton, Jimi Hendrix en John Mayer!

cancellara27
5 september 2015, 21:56
ik heb zelf een vox valvetronix 60vt+ van marktplaats gehaald voor 110 euro... Als je zo iets kan krijgen zit je gebakken voor jouw muziekstijl. Is weliswaar wat ouder maar doet het prima!

telerocker
6 september 2015, 00:42
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m960477932-gitaar-versterker.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Brad
6 september 2015, 01:12
Ik heb begrepen dat hij alleen thuis wil spelen. Is een versterker van meer dan twintig watt niet te krachtig? Je kunt hem wel heel zacht zetten maar dan klinkt het meestal niet.

Joost de Ruig
6 september 2015, 07:15
De eerder aangehaalde VoxValvetronix serie (ik heb de 80+ gehad) is traploos schakelbaar vanaf 5 Watt tot het maximum wattage. Een handige feature.

Er zijn ook versterkers met twee ingangen, waarbij de tweede ingang 6-8 db zachter is.

arcane
6 september 2015, 12:41
Ik heb begrepen dat hij alleen thuis wil spelen. Is een versterker van meer dan twintig watt niet te krachtig? Je kunt hem wel heel zacht zetten maar dan klinkt het meestal niet.

Dat hangt enorm van de versterker af.
Mijn ervaring met transistor versterkers is dat ze eigenlijk allemaal wel goed klinken op laag volume.
Bij buizenversterkers heb ik gemerkt dat het heel erg verschilt per versterker. Zo klinkt mijn 100 Watt Engl Blackmore ook op laag volume prima. Maar mijn 13 Watt Fender Excelsior is voor thuisgebruik niet geschikt.