PDA

View Full Version : HNGD: Jack & Danny Rock L mini-review



lasagna
4 september 2015, 13:04
https://farm1.staticflickr.com/622/20511601164_53ec57a991_b.jpg

Een Jack en wie? Zorgt een gitaar van Musicstore.de's huismerk nu echt voor een vrolijk nieuwe gitaardag?

Ik ben gek op lowbudget gitaren en kon deze niet weerstaan. Qua looks waardeer ik de knipoog naar een LP JR wel en aangezien ze nu aangeboden worden voor een dumpprijs incl. tuner, snaren, plectrums, gitaarband, poetsdoek en 'tas' stond 'ie een dag later voor de deur.

Wat mag je dan verwachten voor die paar tientjes? Ik ging uit van een gitaar met flinke neck- of kontdive, krakende electronica, frets die uitsteken en een slordige afwerking. Maar ik was positief verrast dat dit niet het geval bleek. Alleen de pootjes waar de brug op leunt neigen wat richting het brugelement, maar dat heb ik vaker gezien op Gibson/Epiphone achtige modellen. Intonatie is zozo maar dat ligt meer aan het ontwerp van de brug dan de kwaliteit. Tuners hebben een beetje speling, je schiet makkelijk voorbij de juiste stemming tijdens het draaien maar daar hebben de superdunne snaren misschien ook schuld aan. Bends gaan wel erg makkelijk daardoor en de frets zijn ook gladder dan andere gitaren die ik nieuw kocht.

So far so good, wat kan je je nog meer wensen? Toen ik de gitaar inprikte dacht ik dat de toonknop wat dicht stond. Die bleek dus vol open te staan. Hm. Daar zit dus ruimte voor verbetering, de cleane sound vind ik wat aan de doffe kant, in alle pickupstanden. Misschien eens een andere cap proberen of toch een ander setje humbuckers erin lepelen. Als iemand een tip heeft hoor ik het graag

Al met al een prima gitaar die niet onder het 150-200 euro segment van epiphone/squier/sx etc. hoeft te doen.

8-)

Tupelo
5 september 2015, 09:47
Ziet er leuk uit, beetje een Harmony silvertone, Gretsch penguin gehalte ook; congrats. :)
Naam doet me trouwens aan Ben and Jerry's denken.