PDA

View Full Version : Fender Tone Master



marc_o
18 juli 2003, 11:18
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor er veel goeds over maar ben ze nog niet tegen het (dure) lijf gelopen. Ik hoor dat ze een goede drive hebben ook.

SteavisSmokin
18 juli 2003, 13:40
Ik heb juist gehoord dat ze ontzettend tegenvallen qua toon...heb d'r zelf nog nooit een geprobeerd helaas.

sash
18 juli 2003, 14:06
Ik heb em geprobeerd bij Feedback (in die vitrine), maar was er niet van onder de indruk. Zeker een mooie versterker, maar het geld echt niet waard. Je kan beter een bf showman ofzo scoren met 2x12 cab eronder.

Negative K3 fan
18 juli 2003, 15:19
ik heb er een gespeeld bij tags over een engl v30 cab, daar staat hij voor 1700 (2e hands, weet niet of hij er nog is) maar het was echt een :o amp, erg apart. Die clean is geweldig, jammer dat er geen reverb op zit en die overdrive is apart, zoiets heb ik nog nooit op een versterker gehoord absoluut niet te gebruiken voor moderne high gain sounds etc. Conclusie: dure aparte amp, zeker niet voor iedereen weggelegd.

marc_o
18 juli 2003, 19:44
Welk model wordt dan door Jimmy Page gebruikt?
Ik hoef ook geen high-gain, daar heb ik al een Engl voor, maar goed clean en een dikke drive, hoeft niet veel te zijn, maar wel zo dik dat je er een schep voor nodig hebt om 'm uit de speakers te lepelen.

sash
19 juli 2003, 19:01
Super Reverb met een Menatone Red Snapper. Das clean met geweldige drive ;)

Mr.Jay
22 juli 2003, 10:22
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor er veel goeds over maar ben ze nog niet tegen het (dure) lijf gelopen. Ik hoor dat ze een goede drive hebben ook.

Tonemaster is een echte "overpriced" amp > veel te duur met nog steeds kwalitatief veel mindere parts. Laat je niet beinvloeden doro de term > handwired !
Heel leuk, maar als er dan géén TOP onderdelen ghebruikt worden, schiet je nog weinig op.

Kies liever voor een vintage SHOWMAN o.i.d. > goeie pedaal ervoor en je bent gegarandeerd goedkoper en béter uit !

Jay

marc_o
22 juli 2003, 13:58
Super Reverb met een Menatone Red Snapper. Das clean met geweldige drive ;)

Zo geweldig dat je 'm wegdoet voor een Marshall??? haha
Tuurlijk is dat mooi, dat geloof ik direct.
Vibro King ziet er ook goed uit, ook niet gehoord trouwens...
Ik ben aan het afstappen van Metal spelen, dat doe ik nu al 18 jaar en ik wil een wat meer "organische toon" Eigenlijk het tegenovergestelde van wat ik altijd wilde, toen moest ik een MUUR van geluid hebben, maar die tijd is geweest............alhoewel......het heeft allebij wel wat natuurlijk.

Mr.Jay
22 juli 2003, 14:11
>Vibro King ziet er ook goed uit, ook niet gehoord trouwens...

zelfde verhaal als ToneMaster > zelfde serie > zelfde cheap parts !
en nog duurder dan een 65-er blackface SuperReverb.
Plus blazen de meeste VibroKing bezitters wel eens hun speakers op ( powerhandling is gewoon te krap )

Jay

Rectifier
23 juli 2003, 09:41
M'n neef heeft eerst de Tonemaster gehad en daarna de Vibroking.
Volgens hem had Bruce Zinky hem destijds ontworpen met toponderdelen maar dan zouden de kosten de pan uitstijgen en toen is Fender gaan strepen in de topcomponenten en alles gaan vervangen waar nodig was.

De Prosonic is ook ontworpen door Bruce Zinky alsmede de Tonemaster en Vibroking.
De Vibroking had dezelfde vibe als de ToneM. maar met minder headroom. Hij heeft ze geloof ik iets gemodd.
Ik vind persoonlijk de gain van de Prosonic veel mooier en heftiger. De drive van de Vibro en ToneM. vind ik niets, maar dat is mijn stijl ook helemaal niet.

Hij wil geloof ik ook wel van z'n Vibroking af als je'n goed bod doet.
De Tonemaster heeft ie weggedaan omdat ie teveel vermogen had.
Dus mocht je interesse in een Vibroking hebben.... :wink:

Negative K3 fan
23 juli 2003, 16:23
te veel vermogen idd. Die tonemaster gaat zo ontzettend hard hard het gewoon niet eens grappig meer is.

SteavisSmokin
23 juli 2003, 16:36
te veel vermogen idd. Die tonemaster gaat zo ontzettend hard hard het gewoon niet eens grappig meer is.

Als slaapkamer versterker wel jah, maar op grote podia (vooral buiten) heb je al snel dat vermogen nodig.

Negative K3 fan
23 juli 2003, 16:38
ik denk dat je wel weet dat ik niet vies ben van een beetje voluime, maar die tonemaster is serieus tgewoon te hard. Ik had op diezelfde dag in hetzelfde hokje met dezefldede cab nog 2 engl heads geprobeerd... de engl powerball kreeg ik nog wel op tien, maar die tonemaster kwam echt niet op ded helft, wat ging dat kreng hard.

marc_o
23 juli 2003, 18:53
Wat geeft dat nou, hoe hard ie gaat? Als ie ook maar een redelijk normaal volume aankan.
Trouwens, die 5150 combo van jou trekt ook het vlees van je benen als je ervoor staat hoor....

Negative K3 fan
23 juli 2003, 18:56
ik zeg het je: die 5150 combo is niks vergeleken met een tonemaster. 5150 combo op 7 is als een tonemaster op 3. Wat ik me kan herrinneren tenminste.

sash
23 juli 2003, 20:36
Dan zou ik je 5150 maar es goed laten nakijken, want dan is er wat goed mis.

fvanbokhoven
25 juli 2003, 22:20
marc_odijk schreef:
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor er veel goeds over maar ben ze nog niet tegen het (dure) lijf gelopen. Ik hoor dat ze een goede drive hebben ook.


Nou ik heb toevallig zo´n tone master, gekocht in duitsland in 2000. Maar wat een negatieve berichten allemaal! ik vind het nog steeds een perfecte amp, niet te hi-gain, gewoon lekker scheuren (wat je met een vibroking niet kan). Hij is gewoon elke cent waard. Geen reverb is idd jammer, maar ik los dat gewoon extern met een rack module op. Hij kan idd hard, maar er zit een switch op waarmee je je vermogen naar keuze op 30, 65 of 100 watt (100 is gewoon beter voor je relatie met de buren :D ) kunt zetten met als gevolg wanneer je het volume op 3-4 zet je het effect krijgt dan 10 op 100 watt, dus best prakties, en als je een ToneMaster kunt veroorloven dan kan er toch ook wel een koch loadboxje bij niet?

niels5150
26 juli 2003, 12:12
ik vind die fenders zowiezo erg hard gaan. Als je ze een fractie teveel openzet staan ze meteen te bleren. Ik krijg trouwens nooit een fatsoenlijk geluid uit de twin reverb. Of hij gaat over de zeik, of hij mist volume. Terwijl ze juist zo lang clean moeten blijven op hoog volume. Ik zal die keren wel op een verrotte gespeeld hebben.

Ik zag laatst trouwens iemand op een fendercombo spelen met 2 10" speakers. Wit/creme ronde knoppen, silverface als ik me niet vergis. Weten jullie wat dat voor amp is? Klonk wel goed.

sash
26 juli 2003, 12:58
ik vind die fenders zowiezo erg hard gaan. Als je ze een fractie teveel openzet staan ze meteen te bleren. Ik krijg trouwens nooit een fatsoenlijk geluid uit de twin reverb. Of hij gaat over de zeik, of hij mist volume. Terwijl ze juist zo lang clean moeten blijven op hoog volume. Ik zal die keren wel op een verrotte gespeeld hebben.

Ik zag laatst trouwens iemand op een fendercombo spelen met 2 10" speakers. Wit/creme ronde knoppen, silverface als ik me niet vergis. Weten jullie wat dat voor amp is? Klonk wel goed.

Waarschijnlijk Vibrolux Custom (zo eentje als Steavis heeft).

SteavisSmokin
26 juli 2003, 13:13
bedoel je deze niels?

http://home.planet.nl/~vdnat/gfx/amps/CVRfront.jpg

Er bestaan trouwens geen silverface versterkers in blonde uitvoering met creme knoppen.

niels5150
26 juli 2003, 18:44
ik weet zeker dat hj zwart tolex had. en een 2x10" kast. het is de custom vibrolux reverb denk ik. mooie amp om te zien ook!

http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0215100000

Hoe klinkt hij?

sash
26 juli 2003, 20:29
Ik heb op de Vibro van Steavis gespeeld tijdens een sessie en vond em erg goed klinken. Op dat moment zaten er nog Sovteks in, dus kun je nagaan...

Ic3gl0vE
26 juli 2003, 20:41
Dan zou ik je 5150 maar es goed laten nakijken, want dan is er wat goed mis.

dat fender ding heeft z'n oren waarschijnlijk gemold waardoor z'n 5150 niet meer hard lijkt te gaan.
en dan nog raar opkijken wanneer de politie langskomt

marc_o
26 juli 2003, 21:19
De Fenderversterkers gaan idd altijd erg hard, mijn Prosonic Amp gaat ook zo verschrikkelijk tekeer. Ik vind dat niet erg hoor, staat toch in de studio.
Ik moet er toch nog eens een paar uit gaan proberen binnenkort, alleen zijn er niet te veel winkels waar ze staan, ja, de geijkte staan wel overal, zoals de Blues deluxe en Deville al dan niet hotrod, maar een beetje exclusiever zie je ze niet, althans, ik zie ze niet.

Mr.Jay
27 juli 2003, 09:00
[quote="niels5150"]ik weet zeker dat hj zwart tolex had. en een 2x10" kast. het is de custom vibrolux reverb denk ik. mooie amp om te zien ook!

= zelfde als van Steven. de eersten waren "exclusiever" blonde, de lateren "gewoon" zwart.
Die lateren hadden R.I.JensenP10R's erin. Stevens heeft nog de mooiere EMI Blue's.

Jay

SteavisSmokin
27 juli 2003, 16:04
Ik heb op de Vibro van Steavis gespeeld tijdens een sessie en vond em erg goed klinken.

Psies...zoals ik al zei -> 1 van de best klinkende amps die fender op het moment maakt.