PDA

View Full Version : Weer een chinees?



misterx
1 september 2015, 19:29
Ligt het nou aan mij of de verkoper met het verkopen van een chinees?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m961057761-gibson-les-paul-classic-custom-2009-limited-edition.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Check de head stock
- geen serienummer op de headstock
- decals lijken er opgeplakts als je goed kijkt.
- de kroontje in het midden lijkt smaller met wat ik op internet zie.

Zo ja....deze gast geliijk melden bij marktplaats

marco v
1 september 2015, 20:03
Headstock heeft een serienummer enkel niet leesbaar vanaf de foto
Decals, zo heb ik ze ook en dat is echt geen chinees
Kroontje...ik zie het niet.
Daarnaast wederom, hier hebben we een algemeen topic voor.

floydian666
1 september 2015, 20:25
volgens de verkoper is ie uit 2009 en volgens de gibson serienummer checker uit 2007.
en hij verkoopt nog een gibson uit 2003 die volgens de checker uit 2001 is .

misterx
1 september 2015, 20:31
Raar! De koffer is met de witte filt uitvoering en als ik google zie ik hem met de rode vilt.

arcane
1 september 2015, 21:10
volgens de verkoper is ie uit 2009 en volgens de gibson serienummer checker uit 2007.
en hij verkoopt nog een gibson uit 2003 die volgens de checker uit 2001 is .

Misschien is dat het jaar van aankoop, en heeft de gitaar 2 jaar in de winkel gestaan?

macwilliams
1 september 2015, 21:16
Misschien is dat het jaar van aankoop, en heeft de gitaar 2 jaar in de winkel gestaan?

Dat is een verklaring, nog een acceptabele ook.
Nou wil ik mezelf niet als zelfgekroonde expert naar voren schuiven maar naar het weinige dat ik van gibsons weet zie ik eigenlijk niet direct iets wat bij mij alarmbellen doet afgaan.

floydian666
1 september 2015, 22:05
Misschien is dat het jaar van aankoop, en heeft de gitaar 2 jaar in de winkel gestaan?

Dat is idd een aannemelijke verklaring ja , maar volgens mij ga je meestal toch van het serienummer uit.

marco v
1 september 2015, 22:12
Raar! De koffer is met de witte filt uitvoering en als ik google zie ik hem met de rode vilt.

Zodra ik classic custom google is het een en al wit.
Deze lijkt mij gewoon echt, wel stevig aan de prijs...

Venlonaer
1 september 2015, 23:50
Zucht....deze is gewoon echt. Is een limited serie geweest. Een serie met humbuckers en een met p90's als ik mij niet vergis. Daarnaast een ebben toets, zie je ook niet vaak op een chibsun.

Zijn best leuke gitaartjes. Prijs is tevens ook wel.okay opzich....maar voor dat geld heb je ook een mooie 70's custom. The real deal ;) :wink:

Erik de Perik
2 september 2015, 00:14
Ik vind het een hoop geld voor een gitaar uit een fabriek.

Brad
2 september 2015, 01:34
Voor dat geld koop je vijf squier jaguars daar zitten op zijn minst twee goede tussen.

fred dons
2 september 2015, 10:14
ja of een 2e Hands Volvo uit '99 en dat is ook een heel goed alternatief voor een Les Paul ;)

de gitaar is een beetje aan de prijs maar hij ziet er mint uit, is een limited Edition, heeft een ebben toets (wat Gibson niet Meer gebruikt op gitaren onder de 3K ) en hij kan het er voor vragen, tis zijn gitaar :D

RS-Rik
2 september 2015, 11:43
Als de verkoper geduld heeft is de prijs niet zo heel gek. Het is niet de meest alledaagse gitaar. Er lopen genoeg gibson-vereerders rond dat er een goede kans is dat hij op termijn een keer een koper vind.

fred dons
2 september 2015, 11:48
ik geef toe dat ik ook even getwijfeld heb :D

Feter
2 september 2015, 11:49
Ligt het nou aan mij of de verkoper met het verkopen van een chinees?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m961057761-gibson-les-paul-classic-custom-2009-limited-edition.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Check de head stock
- geen serienummer op de headstock
- decals lijken er opgeplakts als je goed kijkt.
- de kroontje in het midden lijkt smaller met wat ik op internet zie.

Zo ja....deze gast geliijk melden bij marktplaats

Behalve dat ik erg de neiging krijg je een linkje te sturen voor een cursus Nederlands (https://www.loi.nl/opleidingen/taalvaardigheidcursussen?cmp=knc-34222&HBX_OU=50&HBX_PK=loi%20cursus%20nederlands&utm_campaign=Talen&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=14428-KJYG7IJS6SLRE-75574343456&keyword=loi%20cursus%20nederlands&kwd_id=14428-KJYG7IJS6SLRE-75574343456&gclid=Cj0KEQjwvJqvBRCL77m2-uKczsIBEiQAkx8VjME-hyCGcsJnMKb-DSr49-wzywrvUueVhghJgQTuqOAaAj3i8P8HAQ), (Oeps nu deed ik het toch), zie ik niet zoveel mis met deze Les Paul.

fred dons
2 september 2015, 13:42
nee hoor, ze hangen door het hele huis dus ik kom ze vanzelf tegen :D

Brad
3 september 2015, 02:48
ja of een 2e Hands Volvo uit '99 en dat is ook een heel goed alternatief voor een Les Paul ;)



Wat dacht je van een Fiat panda uit de tachtiger jaren?

fred dons
3 september 2015, 09:42
Wat dacht je van een Fiat panda uit de tachtiger jaren?

nee nu overdrijf je, er zijn grenzen ;)

pannekoek
11 september 2015, 23:53
Toevallig gisteren de betreffende gibson les paul studio uit ''2003'' gekocht van deze verkoper. Het is inderdaad een Gibson uit 2001 op basis van het serienummer, dat was mij al duidelijk. Verkoper had aangenomen dat de gitaar uit 2003 kwam omdat de gitaar in 2004 door hem gekocht was bij NL muziek in Almere.
Volgens mij lijkt de gitaar in orde met betrekking tot echtheid?

http://i59.tinypic.com/1113rzq.jpg

Gitaar klinkt in ieder geval super! Super veel sustain en ik ben er erg blij mee. Mag niet hopen dat ik ondanks enige kennis toch genept blijk te zijn :dontgeti:

Aankoopbon van Nederland muziek uit 2004 aanwezig. Bon is destijds ook gemaakt op zijn naam.

Brad
11 september 2015, 23:58
Guys elke gitaar is echt. Ongeacht waar hij gemaakt is.
Als een loempia lekker smaakt dan is dat zo. En dat hij door een Nederlands bedrijf is gemaakt doet niet terzake.

Joost de Ruig
12 september 2015, 00:09
Gitaar klinkt in ieder geval super! Super veel sustain en ik ben er erg blij mee. Mag niet hopen dat ik ondanks enige kennis toch genept blijk te zijn :dontgeti:

Aankoopbon van Nederland muziek uit 2004 aanwezig. Bon is destijds ook gemaakt op zijn naam.

Ik zou niet weten waarom deze niet echt zou zijn en de tenaamgestelde bon wekt ook vertrouwen. Dit was niet de populairste kleur, wat zou kunnen verklaren dat de gitaar enige tijd in Almere in de Shop is blijven hangen.

telerocker
12 september 2015, 01:35
Congrats, mooie kleur ook. Beter dan het sombere winered of black.

Feter
12 september 2015, 09:21
Heeeeey, ik heb net een winered les paul gekocht :(

Maar vette kleur inderdaad!!

MikeD
12 september 2015, 10:51
Ik zou niet weten waarom deze niet echt zou zijn en de tenaamgestelde bon wekt ook vertrouwen. Dit was niet de populairste kleur, wat zou kunnen verklaren dat de gitaar enige tijd in Almere in de Shop is blijven hangen.

was dan toen misschien niet de populairste kleur maar ik vind het nu wel wat hebben hoor.. lekker anders dan de mainstream (... okay... ik ben ook een sucker voor een honeyburst..) en het ding klinkt en speelt blijkbaar goed.. that's what matters most.. En over een tijdje worden die afwijkende kleuren vanzelf meer gewild.. mark my words.

telerocker
12 september 2015, 13:34
[QUOTE=Feter;3176522]Heeeeey, ik heb net een winered les paul gekocht :(

Als jij hem maar mooi vindt, daar gaat het toch om? :makeup: Trouwens, wie een oude LP Studio wil oppikken, komt al gauw bij winered en black terecht. Het gaat toch vooral om de klank. Ik heb een liever een minder flashy plank die geweldig klinkt, dan vice versa.

Noid
15 september 2015, 15:37
Aha, een blue teal Gibbie. Met die vage verf van BASF die dan weer blauw, dan weer groen lijkt. Gefeliciteerd!

arjanb01
15 september 2015, 15:57
[QUOTE=Feter;3176522]Heeeeey, ik heb net een winered les paul gekocht :(

Als jij hem maar mooi vindt, daar gaat het toch om? :makeup: Trouwens, wie een oude LP Studio wil oppikken, komt al gauw bij winered en black terecht. Het gaat toch vooral om de klank. Ik heb een liever een minder flashy plank die geweldig klinkt, dan vice versa.

En als je de kleur niet mooi vindt, strip je hem en repaint je hem in nitro finish, komt de klank ook ten goede 😉
Al vinden de meesten dat hier dom gelul😂

Feter
15 september 2015, 16:17
Vind de kleur zeker wel mooi!
Alleen vind ik het vreemd dat ze voor zwart plastic hebben gekozen ipv creme.
Maar gelukkig kan ik dat zelf oplossen.

En repainten bij een Gibson doe ik liever niet.
Niet omdat ik het niet kan, maar het blijft een Gibson dus verliest z'n waarde sneller als er aan "gekloot" is.

Noid
15 september 2015, 16:31
Vind de kleur ook mooi. Persoonlijk zou ik de rest van de hardware (lees alles wat nu chroom is) ook in zwart uitvoeren. Denk dat dat de gitaar meer karakter geeft (alhoewel jouw idee van creme zeker ook een optische verbetering zal zijn). En als dat niet zo is, is het zo weer ongedaan te maken. Zoals het nu is is het namelijk "net niet". Dat heb ik al snel met studio's, ik mis dan het karakter dat een binding aan de gitaar geeft. Deze kleur heeft dat helemaal, schreeuwt eigenlijk om een mooie binding.

(Vraagje: als het goed is is dit nog een non-chambered Studio. Wat weegt hij?)

Erik de Perik
20 september 2016, 23:16
Tja........ wat Chinezen niet kunnen, kan Gibson zelf wel blijkbaar. (https://www.thomann.de/de/gibson_les_paul_cm_2016_t_se_n.htm)

Mahoney body en neck, rosewood fretboard... the works.

jutter
20 september 2016, 23:54
De tweede Gibson waar ik warm voor loop! (de 1ste is een DC met 1xP90)

Erik de Perik
21 september 2016, 00:09
De tweede Gibson waar ik warm voor loop! (de 1ste is een DC met 1xP90)

Uhhhh, die goedkope bedoel je...??

jutter
21 september 2016, 10:03
Uhhhh, die goedkope bedoel je...??

Nee man, die dure :D

Da Vinci
21 september 2016, 10:17
Guys elke gitaar is echt. Ongeacht waar hij gemaakt is.
Als een loempia lekker smaakt dan is dat zo. En dat hij door een Nederlands bedrijf is gemaakt doet niet terzake.

Probeer die instelling maar eens vast de houden als die LP Standard waar je net 1500 ouderwetse Nederlandsche euro's voor hebt neergeteld een Chineesje van 400 euro blijkt te zijn ;)