PDA

View Full Version : Marshall 50W high gain master volume MKIII



crazylay
1 september 2015, 12:43
Goedendag.

Ik heb een vraag wat betreft een
Marshall 50W high gain master volume MKIII model 2502(combo).

Ik kan erg weinig ervaringen e.d vinden over deze versterker online.. Misschien wat mensen hier op het forum?

Mvg
Marco

WillemdaGuide
1 september 2015, 13:06
Ik heb er ook eentje, heerlijke amp als je het mij vraagt. Slechts zeer kort geproduceerd begin jaren negentig als opvolger van de één-kanaals jcm 800's. Deze MKIII is hierna snel overgegaan in de SLX.
Voorwaarde is wel dat je de master een flink eind open kunt zetten, maar dan over een setje 65 watters echt lekker!
Schakelbare mastervolume is natuurlijk altijd geniaal.

Agent_Smith
1 september 2015, 20:14
Eens met WillemdaGuide. Ik jaaaaren geleden die combo gehad en ook nog een keer een head. Zat idd tussen de 800's en de SLX in. De SLX ook gehad.
En hoewel de SLX een extra buis heeft en de MkIII diode oversturing vind ik de MkIII beter. De MKIII en SLX zijn beiden leuk hoor, maar de MKIII net wat beter imo.

crazylay
2 september 2015, 05:55
Bedankt voor de reacties.

Goede ervaringen dus met de mkiii.

Ik kan mijn Vox AC30VR zo om ruilen tegen deze marshall dus zal hem vanavond proberen.

Denk dat de keus vooraf al gemaakt kan worden 😇

Agent_Smith
2 september 2015, 09:41
Nou ja, dat is geheel aan jou en wat je zoekt. Ik ken de ac30 niet en ook de waarde niet. Tis een heel andere versterker lijkt me.
Die jcm900 combootjes zijn niet veel waard (ook deze niet). Is meestal met een honderdje of 3 wel klaar.
Maar als je er zelf baat bij hebt: gewoon doen :)

WillemdaGuide
2 september 2015, 09:49
klopt, je komt ze niet vaak tegen maar wanneer er eentje opduikt is die vaak niet duur. Geen idee wat voor waarde die vox vertegenwoordigd, maar ook ik schat die marshall op 300 tot 350 euri max. mijn inziens zeker waard, maar of het een goeie ruil is waag ik te betwijfelen.

crazylay
2 september 2015, 12:29
De vox is een valvereactor.. Geen buizen.

Ik ga het vanavond vergelijken.