PDA

View Full Version : Distortion pedaal/ versterker



mvdelden
31 augustus 2015, 20:46
Hallo,

Ik speel al een aantal jaar op een roland jc-120. Geweldige versterker voor de muziek die ik speel, namelijk the cure en joy division. Nu wil ik al sinds een tijd mijn geluid uitbreiden met een goeie distortion. Alleen pakt de jc-120 niet goed pedalen en klinkt het naar mijn idee niet goed, eerder slecht.
Omdat pedalen niet gaat lukken wil ik een extra versterker aanschaffen speciaal voor het scheurgeluid. Heeft er iemand nog tips voor een goeie combo, ik kan bijv een peavey vypyr 100 watt overnemen voor 150 euro.
Ben benieuwd of iemand ook zo'n situatie heeft.

Joost de Ruig
31 augustus 2015, 20:53
Een buizencombo met een goede prijs/kwaliteit verhouding is bv de Peavey Valveking 112 en 212. Die vind je op MP voor resp. €200 en €300.

telerocker
1 september 2015, 00:54
Mag ik weten welke pedalen je hebt gebruikt, want het wil er bij mij niet in dat geen enkel pedaal lekker klinkt op een JC-120.

Tabula Rasa
1 september 2015, 06:52
Vroeger op school met de jc120 goed geluid gehad in combinatie met een Proco Rat en Marshall Guv'nor.

verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.

mvdelden
1 september 2015, 08:49
Ik maak gebruik van een sd-1, waar op zich een goed geluid uit komt.
Maar ik ben meer op zoek naar een metal geluid, zoals bijv black sabbath, candlemass.
Een ds-1 heb ik ook geprobeerd alleen kan ik hiermee geen goed geluid krijgen. Na veel dingen gelezen te hebben op het internet, is misschien een andere versterker een betere oplossing dan eindeloos te zitten zoeken naar een pedaal die hiervoor geschikt is.

NRJay
1 september 2015, 10:44
Een ds-1 is nu wat je noemt ook totaal geen veelzijdig pedaal he...