PDA

View Full Version : Distortion pedaal/ versterker



mvdelden
31 augustus 2015, 20:46
Hallo,

Ik speel al een aantal jaar op een roland jc-120. Geweldige versterker voor de muziek die ik speel, namelijk the cure en joy division. Nu wil ik al sinds een tijd mijn geluid uitbreiden met een goeie distortion. Alleen pakt de jc-120 niet goed pedalen en klinkt het naar mijn idee niet goed, eerder slecht.
Omdat pedalen niet gaat lukken wil ik een extra versterker aanschaffen speciaal voor het scheurgeluid. Heeft er iemand nog tips voor een goeie combo, ik kan bijv een peavey vypyr 100 watt overnemen voor 150 euro.
Ben benieuwd of iemand ook zo'n situatie heeft.

Joost de Ruig
31 augustus 2015, 20:53
Een buizencombo met een goede prijs/kwaliteit verhouding is bv de Peavey Valveking 112 en 212. Die vind je op MP voor resp. €200 en €300.

telerocker
1 september 2015, 00:54
Mag ik weten welke pedalen je hebt gebruikt, want het wil er bij mij niet in dat geen enkel pedaal lekker klinkt op een JC-120.

Tabula Rasa
1 september 2015, 06:52
Vroeger op school met de jc120 goed geluid gehad in combinatie met een Proco Rat en Marshall Guv'nor.

verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.

mvdelden
1 september 2015, 08:49
Ik maak gebruik van een sd-1, waar op zich een goed geluid uit komt.
Maar ik ben meer op zoek naar een metal geluid, zoals bijv black sabbath, candlemass.
Een ds-1 heb ik ook geprobeerd alleen kan ik hiermee geen goed geluid krijgen. Na veel dingen gelezen te hebben op het internet, is misschien een andere versterker een betere oplossing dan eindeloos te zitten zoeken naar een pedaal die hiervoor geschikt is.

NRJay
1 september 2015, 10:44
Een ds-1 is nu wat je noemt ook totaal geen veelzijdig pedaal he...
Eigenlijk de beste oplossing is je versterker meenemen naar een winkel waar ze een hoop pedalen hebben en ze gewoon gaan testen op jouw versterker. Ik kan het me haast niet inbeelden dat er niets is dat je kan bekoren. Tegenwoordig heb je zo'n grote keuze dat er toch echt wel iets moet bij zitten...
In ieder geval is dat een veel goedkopere oplossing dan een nieuwe versterker erbij.
Bedenk er ook even bij hoe je die 2 versterkers gaat aansluiten enzo en dat je dat material ook altijd bij moet hebben...

Als ik zo vrij mag zijn om mijn favoriet aan te raden, de Amptweaker Tight Drive Pro. Volgens mij het meest veelzijdige drive pedaal op de markt vandaag. 2 Kanalen met een gain range van super clean over naar hardrock tot metal en zelfs een fuzzed out kyuss geluid op de neck pickup. Ik kan deze alleen maar aanraden.

https://reverb-res.cloudinary.com/image/upload/a_exif,c_limit,f_auto,fl_progressive,h_620,q_75,w_ 620/v1436146681/hvieptpkortqvr8vaobe.jpg

mvdelden
1 september 2015, 11:27
Ok, bedankt voor de tip.
Zal eens kijken, maar is volgens mij behoorlijk prijzig.

telerocker
1 september 2015, 11:34
De Amptweaker is een lekker pedaal. Ik noem nog wat pedalen waar ik zelf goede ervaringen mee heb, onder meer op een Blues Junior en het cleane kanaal van een Orange Rockerverb. Zoek bijvoorbeeld een tweedehands Emma Reezafratzitz. Vette overdrive/distortion die ook op low gain goed klinkt. Ook een Suhr Riot klinkt goed op een cleane amp. De Riot is daarvoor ontwikkeld. Ik heb beide pedalen op mijn board staan. Ook de Brunetti Mercurybox V2 (heb ik ook, gebruik hem sporadisch) is een aanrader. Als je ze wilt testen, ben je welkom.

mvdelden
1 september 2015, 11:51
Had wel graag willen testen, maar ik woon in Coevorden. Maar super bedankt voor de tips.
Wat ik hoor op youtube klinkt al aardig geweldig, maar goed dat ik hier om wat tips heb gevraagd.

NRJay
1 september 2015, 11:54
Prijzig, tja, ik bezie het eerder als een investering. Iets waar je veel mee kunt en door geïnspireerd geraakt is dat voor mij wel waard. Btw, ik gebruik hem ook op een super cleane amp.
De bouwkwaliteit is ook buitengewoon super, een Boss Pedaal is er niets tegen :-)

mvdelden
1 september 2015, 12:16
Die suhr riot en emma pedalen klinken echt wel gaaf, toch eens nader bekijken.

mvdelden
1 september 2015, 12:19
Daar heb je zeker gelijk in, misschien is er een tweedehandse te vinden.

mvdelden
1 september 2015, 13:00
Gekke is dat ik nergens kan zien waar je de amptweaker kunt kopen.

mountainman
1 september 2015, 14:17
Gekke is dat ik nergens kan zien waar je de amptweaker kunt kopen.
http://www.amptweaker.com/page/Amptweaker-Dealers-and-Distributors-60.aspx

Helemaal onderaan staan de Europese dealers. Ik zie er 1 in België. Verder weg nog een paar in Duitsland.

FruscianteFan
1 september 2015, 14:35
Ok, bedankt voor de tip.
Zal eens kijken, maar is volgens mij behoorlijk prijzig.
Je hebt nu een erg goede versterker, misschien wel de beste transistorbak die er is. Ik zou eerder 300 euro aan een pedaal uitgeven dan 150 aan een matige extra versterker in de ijdele hoop dat daar een betere sound uitkomt.

Artiesten die ik ken met een JC zijn:
- Jessica Moss van Silver mt Zion, gebruikt een Proco Rat
- Neil Finn van Crowded House, gebruikt Crowther Hot Cake (speelt sinds jaren 90 op buizenamps)
- Emily Kokal van Warpaint, gebruikt Hardwire Valve Distortion.

deefke666
1 september 2015, 14:39
http://www.amptweaker.com/page/Amptweaker-Dealers-and-Distributors-60.aspx

Helemaal onderaan staan de Europese dealers. Ik zie er 1 in België. Verder weg nog een paar in Duitsland.

Die dealer voor Belgie is trouwens een forumlid hier, Baco.
Misschien kan je hem eens contacteren.

Ik haal zelf ook mijn drive geluiden uit pedalen in een cleane amp en ik ben zeer tevreden over de Wampler drive pedalen eigenlijk,
voor de "iets zwaardere" geluiden gebruik ik een Sovereign van Wampler en een Plexi drive.
Je moet ze maar eens zoeken op YouTube, de meeste clips van Wampler zelf worden over een cleane amp gespeeld

Tabula Rasa
1 september 2015, 14:41
Artiesten die ik ken met een JC zijn:
- Jessica Moss van Silver mt Zion, gebruikt een Proco Rat


Die Rat zou ik zeker proberen. Zoals ik.me herinner was die.combinatie heel erg lekker.


verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.

telerocker
1 september 2015, 21:18
Alleen klinkt een Rat niet warm. Ik vind het onetrickpony op een cleane amp. Ik had er ooit een, en geloof niet dat ik er nog aan begin. Maar goed, each to his own.

Brad
1 september 2015, 21:29
Met die Rat kun je met het filter dat erop zit verschillende geluiden maken. Je kunt zowel distortion als overdrive geluiden maken.

mvdelden
3 september 2015, 10:27
Inmiddels de Emma Reezafratzitz aangeschaft, komt waarschijnlijk vandaag of morgen binnen.
Bedankt voor de tips!!