PDA

View Full Version : Orange micro terror klinkt dof op harder volume



nitro-traxxas
27 augustus 2015, 21:12
Hallo,

Is iemand hier bekend met de orange micro terror?

Ik heb ongeveer een maand geleden een orange micro terror gekocht, maar het viel me op dat hij doffer lijkt te klinken als op YouTube ( Rob Chapman)

Misschien dat iemand dit kent en weet of het normaal is :-)

Tabula Rasa
27 augustus 2015, 21:34
Even een lomp antwoord:

Heb je dezelfde gitaar? dezelfde opname apparatuur? Jouw opname via YouTube geupload? Op dezelfde pc beluisterd?

Dit soort vergelijkingen zijn bijna niet te maken. Heb je er eentje met dezelfde gitaar in een winkel of bij iemand anders getest? Zit er een wezenlijk verschil tussen de jouwe en die.andere?

verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.

pasqual
27 augustus 2015, 22:08
En daarbij: Waar heeft "Chappers" de microfoon geplaatst? Als de mike ver naar het midden staat, pikt ie meer treble op. Als jij met je oren recht voor de versterker zit, pik je ook meer hoog op als dat je boven de versterker staat. En bovengenoemde factoren van Tabula Rasa...;)

Brad
29 augustus 2015, 03:42
Tja, als je boven de versterker staat. Dat soort antwoorden, daar moet je toch boven staan?

D3nnis
29 augustus 2015, 07:50
Tja, als je boven de versterker staat. Dat soort antwoorden, daar moet je toch boven staan?
Ik snap deze reactie niet?

Gearjunkie
29 augustus 2015, 08:19
Ach D3nnis, jij staat daar toch boven?!

Het kan zijn, ik ken dit versterkertje verder niet, dat hij op volume wat meer 'bright' klinkt. Als jij hem op slaapkamervolume test is het wellicht een doffe boel.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
29 augustus 2015, 10:21
Ach D3nnis, jij staat daar toch boven?!

Nou, meestal sta ik nergens boven, en ben ik lager dan de onderkant van de deurmat :D.

Maar het meeste is reeds gezegd, volume, welke speaker, luisterpositie, het feit dat de opname een opname is (microfoon plus plaatsing)..volgens mij allemaal waar, maar als Brad een beter antwoord weet is dat natuurlijk gewoon welkom.

Aan TS: gaat het over een nuance, of een zeer wezenlijk (karakter) verschil?

thfolkers
6 september 2015, 21:42
op wat voor cabinet heb je de micro terror aangesloten? op de bijhorende 8' zal je er nooit een 'bright' sound uithalen, ik had hem vroeger op een 12' staan en daar was het geluid uit het ampje prima..

nitro-traxxas
10 september 2015, 17:24
Ik gebruik hem over een 2x10 Marshall cab

Brad
10 september 2015, 17:31
Over die micro terror gesproken, kun je hem helemaal clean afstellen? En dan bedoel ik ook echt clean zonder een enkel randje.

Joost de Ruig
10 september 2015, 17:46
De vraag op wat voor cabinet je het ampje hebt aangesloten lijkt mij wel relevant in deze.

Bij dit soort producten vraag ik mij altijd af, met welk doel worden deze gekocht? Dat is geen kritiek, maar slechts een vraag.

Brad
10 september 2015, 22:51
Als huiskamerversterkertje denk ik. De buizensound op een laag pitje. Verder heeft het iets grappigs natuurlijk. Het ook wel een beetje een hebbeding.

Kim Wilson
11 september 2015, 08:39
Beetje gitarist bestelt zo'n ding niet op basis van een youtube-filmpje...

FruscianteFan
11 september 2015, 11:10
Beetje gitarist bestelt zo'n ding niet op basis van een youtube-filmpje...
Dit is redelijk off topic, maar ik ontmoette laatst een gitarist die gitaar leerde spelen op basis van youtube. Dus demo's, niet meespelen met de artiesten. Het gaat mis, en ze hebben het niet eens door! (Kostte me wat moeite om uit te leggen dat hij een 7/8 maakte van het couplet van Hallelujah)

ontopic:

pedalen? Gitaar? Aanslag? Positie zal inderdaad ook belangrijk zijn. Als je je amp op de grond zet zal het geluid een stuk doffer lijken dan wanneer je de speaker op je oor richt.

cluseau
11 september 2015, 12:57
@TS. 99% zeker dat dit.......

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?169355-Het-grote-versterker-FAQ-topic

.......je probleem is.

Kim Wilson
11 september 2015, 13:11
juist degene met ervaring zal zonder problemen zo'n ding van het net scoren
je weet wel groot referentiekader
Nou, ik heb inmiddels enige ervaring, maar omdat er bij opnames zoveel variabelen zijn (zie hierboven) en je via je koptelefoon en de gebruikelijke youtube-compressie geen enkele nuance meer kunt waarnemen, zou ik een versterker nooit kiezen op basis van youtube-filmpjes.

the sure thing
11 september 2015, 13:16
Nou, ik heb inmiddels enige ervaring, maar omdat er bij opnames zoveel variabelen zijn (zie hierboven) en je via je koptelefoon en de gebruikelijke youtube-compressie geen enkele nuance meer kunt waarnemen, zou ik een versterker nooit kiezen op basis van youtube-filmpjes.

Hetgeen ik bij pedaaltjes wel weer een aantal keer heb gedaan. Vooral als er meerdere verschillende opnames/demofilmpjes waren. En dat kwam in de praktijk toch vaak overeen met de bevindingen op YT


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kim Wilson
11 september 2015, 13:20
Ik heb er aan zitten denken om dit erbij te zetten. Dat is namelijk net iets anders dan een hele versterker. Bij een pedaal heb je in één filmpje (en dus in dezelfde opname) een referentiekader. Je hoort het basisgeluid zonder pedaal, en hoort dus goed wat het pedaal doet ten opzichte van het basisgeluid.

Kim Wilson
11 september 2015, 13:34
en daar zit geen utube compressie overheen en je weet alleen wat het doet met die amp en juist het geluid van die amps vertrouw je toch niet want die kun je al niet beoordelen en dan met pedaal
of kun je er dan wel doorheen luisteren ?

lama zinloos
Wtf? Waar heb ik je wat misdaan? Ik geef aan waarom je niet een versterker moet kopen op basis van youtube-filmpjes, waarom is het nu ineens zinloos? Of zit je zonder argumenten?

Wellicht tegen beter weten in, maar als je het basisgeluid weet, kun je iets beter beoordelen wat een pedaal doet dan wanneer je geen referentie hebt. Of ben je dat niet met me eens?

Brad
11 september 2015, 13:45
Er is een muziekwinkel die heel veel in huis heeft waar ik woon maar die gasten mag ik niet. Het blijft toch lastig als je dingen werkelijk goed uit wil proberen.

FruscianteFan
11 september 2015, 13:57
en daar zit geen utube compressie overheen en je weet alleen wat het doet met die amp en juist het geluid van die amps vertrouw je toch niet want die kun je al niet beoordelen en dan met pedaal
of kun je er dan wel doorheen luisteren ?

lama zinloos
Ongesteld ofzo?

Pedalen via internet beoordelen kan moeilijk zijn, uiteindelijk is zelf proberen altijd het beste (liefst in band, de winkel waar ik kom heeft geen probleem om mij pedalen 'op zicht' mee te geven). Maar: op youtube hoor je niet dat een Blues Junior altijd klein klinkt, en dat een AC30 juist elke ruimte met gemak vult. Op youtube hoor je niet dat een 2x10 breder klinkt met een strakkere bas dan een 1x12.

Als je een demo van een pedaal hoort en de tester gebruik een Tele en een AC30, dan weet ik ongeveer hoe die sound in het echt zou klinken. Dus ik heb een referentie van hoe het clean in de demo zich verhoudt tot hoe het in real life moet klinken. Geeft geen garantie, maar je hebt op zijn minst een idee.


Er is een muziekwinkel die heel veel in huis heeft waar ik woon maar die gasten mag ik niet. Het blijft toch lastig als je dingen werkelijk goed uit wil proberen.
Dat is lastig ja, maar er zijn meer winkels. Misschien wat verder weg?

Daarnaast: ik herken het wel, ik heb ook winkels waar ik liever niet binnenkom. Gelukkig ook een winkel in de buurt waar ik juist graag kom. Maar je moet je afvragen of het nuttig is om jezelf tekort te doen omdat je bepaalde mensen niet mag. Als je ze écht niet mag, kun je ook misbruik maken van hun service en dan alsnog ergens anders kopen. Het valt te proberen.

Brad
11 september 2015, 15:02
Ja nu je het zegt, dat is wel een goed idee. Jammer alleen dat dat ook gebeurt bij winkels die wel prettig zijn.

FruscianteFan
11 september 2015, 15:11
Ja nu je het zegt, dat is wel een goed idee. Jammer alleen dat dat ook gebeurt bij winkels die wel prettig zijn.

Tsjah... het gebeurt. Ik zou er ook geen gewoonte van maken, zeker als je verhouding met die personen al niet al te best zijn.

Maar goed, vaak loont het de moeite om niet zoveel waarde te hechten aan of je iemand mag of niet. Klikt het wel: dan helemaal prima. Klinkt het minder: zit je nou echt met een mindere versterker thuis omdat je een bepaald persoon niet aardig vindt? Wat schiet jij daar nou mee op?

Kim Wilson
11 september 2015, 15:27
Dat, of je bent nog een beginner die de nuances nog niet hoort... Daar ging het me niet om, wat me meer stoort is je reactie. Je kunt best een beetje normaal doen. Dit topic bewijst waarom je soms door youtubefilmpjes op het verkeerde been gezet wordt. Jij hebt geluk gehad ja, het had ook anders kunnen uitpakken omdat je misschien een andere gitaar hebt o.i.d.

FruscianteFan
11 september 2015, 15:40
mwa zal dan een ongeloveloze geluksvogel zijn want ik heb aflopen anderhalf jaar( naar volle tevredenheid) 3 amps via internet gekocht op basis van youtube filmpjes
of kunnen we bij 3 amps niet meer spreken van toeval ?
bij 3 amps in anderhalf jaar spreek ik niet van succesvolle aankopen, als ik maar even net zo ongenuanceerd mag zijn als jijzelf.

nitro-traxxas
11 september 2015, 15:50
Niet alleen gekocht op basis van een filmpje hoor, heb hem we eens getest bij keymusic in Rotterdam, maar dan op een jcm 800 cab

nitro-traxxas
11 september 2015, 15:56
De vraag op wat voor cabinet je het ampje hebt aangesloten lijkt mij wel relevant in deze.

Bij dit soort producten vraag ik mij altijd af, met welk doel worden deze gekocht? Dat is geen kritiek, maar slechts een vraag.

Heb hem gekocht als vervanger voor mijn Marshall valvestate, tot ik geld heb voor een soldano amp

nitro-traxxas
11 september 2015, 16:00
Beetje gitarist bestelt zo'n ding niet op basis van een youtube-filmpje...



Heb hem niet gekocht op basis van een filmpje, ik heb hem wel eens eerder getest bij keymusic in Rotterdam op een jcm800 van.

Zat alleen op YouTube filmpje te kijken voor variatie in sound settings, toen viel het me op dat mijn sound doffer klinkt

the sure thing
11 september 2015, 16:03
Ik was ooit op basis van YT, zeeeer gecharmeerd van de Brunetti Singleman. Wat klonk die amp op YT MOOIII!!!

Uiteindelijk de amp in een muziekzaak aan de tand gevoeld en dát viel even tegen! Ik ben toen blij dat ik de amp op basis van YT niet gekocht heb.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kim Wilson
11 september 2015, 16:04
gelukkig bestaan er mensen zoals jij die weten wat normaal is
fijn hoor
Wat is je probleem?

FruscianteFan
11 september 2015, 16:36
3 amps 5 verschillende geluiden en dan heb ik het alleen over de kanalen

maar er zijn wel meer gitaristen die met multiple amps opnemen/optreden maar dat zullen wel nobodies zijn die net beginnen met een slecht gehoor

Gast, serieus. Wat is er met je aan de hand dat je zo verschrikkelijk geïrriteerd doet?

Natuurlijk kan het best goed gaan. Ik vind het persoonlijk vrij divers, maar als jij blij wordt van 3 amps in anderhalf jaar tijd - helemaal prima. Ik probeer me zelf meer te concentreren op het hebben van één goede basissound, maar dat ben ik. Als jij zo'n geweldige carrière tegemoet gaat dat je voor de ene band juist die sound nodig hebt, en voor de andere band niet zonder die andere sound kunt, dan is dat geweldig voor je.

Ook als je dat echt voor jezelf doet, helemaal prima. Maar het verbaast me dat je nuances in mijn en KW's posts niet snapt, maar wel die nuances in je sound nodig hebt.

Kim Wilson
11 september 2015, 18:51
Nogmaals, wat is je probleem? Ik bemoei me niet met jouw gesprek, jij reageert op mij. En hoezo "dialect Kim', en waar hou ik niet van PCB's?

Als je iets persoonlijks tegen me hebt, hoor ik graag waar dat vandaan komt. Mag ook via PB. Maar die kruistocht die je hier voert gaat nergens over.

Sorry topicstarter, voor het verneuken van je topic. :makeup:

Joost de Ruig
11 september 2015, 19:46
Ik zou zeggen: nu graag weer on-topic en gekibbel graag via pb. Relax dudes, het is weekend ;)

nitro-traxxas
11 september 2015, 19:50
Nogmaals, wat is je probleem? Ik bemoei me niet met jouw gesprek, jij reageert op mij. En hoezeer "dialect Kim', en waar hou ik niet van PCB's?

Als je iets persoonlijks tegen me hebt, hoor ik graag waar dat vandaan komt. Mag ook via PB. Maar die kruistocht die je hier voert gaat nergens over.

Sorry topicstarter, voor het verneuken van je topic. :makeup:

Geen probleem, probleem is opgelost.
Heb de originele buis vervangen door een ehx buis en in de studio heb ik er mee gespeeld over een jcm2000 cab en daar klonk hij veel beter mee.

"Verneuk" het topic maar hoor :-p ik ben al blij dat het probleem is opgelost :-)

Tabula Rasa
11 september 2015, 19:54
Okeeee heeft waarschijnlijk weer een psychose. Over een paar uurtjes is alles weer normaal.

verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.

Tabula Rasa
11 september 2015, 20:44
Oh, duidelijk een dubbel account van jannes. Welkom op mijn negeerlijst.

verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.

the sure thing
11 september 2015, 20:55
He fuck, is de ruzie nú al voorbij?!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brad
11 september 2015, 23:55
Nee maar, een paar figuren van de oude garde die mot met elkaar hebben.

Nellyrocks
14 september 2015, 11:33
Nee maar, een paar figuren van de oude garde die mot met elkaar hebben.

Oldschool matten hier. Lekker. Waar is Tho als je hem nodig hebt.